Perspektivenübernahme und soziales Handeln: Texte zur sozial-kognitiven Entwicklung
Contributors: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Frankfurt am Main
Suhrkamp
1982
|
In: | Year: 1982 |
Edition: | 1. Aufl. |
Series/Journal: | Suhrkamp-Taschenbuch Wissenschaft
348 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Social perception
/ Social action
B Socialization / Cognitive development B Social skills |
Further subjects: | B
Soziale Entwicklung
B Ability B Collection of essays B Methodology B Psychologische Forschung B Cognitive development B Social action |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 027356019 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230622174345.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1982 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 82,N05,0073 |2 dnb | ||
015 | |a 82,A39,0135 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 820144339 |2 DE-101 | |
020 | |a 3518279483 |9 3-518-27948-3 | ||
020 | |z 3518279484 | ||
035 | |a (DE-627)027356019 | ||
035 | |a (DE-576)008738645 | ||
035 | |a (DE-599)GBV027356019 | ||
035 | |a (OCoLC)10422510 | ||
035 | |a (OCoLC)10422510 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC00544098 | ||
035 | |a (DE-604)8000868167 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a S 150 (20) |2 sfb | ||
084 | |a S 145 (40) |2 sfb | ||
084 | |a 14 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a CQ 2000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19004: | ||
084 | |a CQ 5100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19008: | ||
084 | |a CV 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19154: | ||
084 | |a MR 6500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123533: | ||
084 | |a MR 5600 |q DE-FR129/1005 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123520: | ||
084 | |a CP 4000 |q DE-FR129/1005 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/18984: | ||
084 | |a CP 6000 |q DE-FR129/1005 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/18995: | ||
084 | |a CC 7750 |q DE-FR129/1005 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/17690: | ||
084 | |a 77.53 |2 bkl | ||
084 | |a 71.60 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Perspektivenübernahme und soziales Handeln |b Texte zur sozial-kognitiven Entwicklung |c hrsg. von Dieter Geulen |
250 | |a 1. Aufl. | ||
264 | 1 | |a Frankfurt am Main |b Suhrkamp |c 1982 | |
300 | |a 543 S. |b graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Suhrkamp-Taschenbuch Wissenschaft |v 348 | |
500 | |a Literaturverz. S. 516 - [541] | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Perspektivenübernahme | ||
650 | 4 | |a Soziale Entwicklung | |
650 | 4 | |a Soziales Handeln | |
650 | 4 | |a Kognitive Entwicklung | |
650 | 4 | |a Fähigkeit | |
650 | 4 | |a Methodologie | |
650 | 4 | |a Psychologische Forschung | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4055740-6 |0 (DE-627)104263121 |0 (DE-576)20911519X |2 gnd |a Soziale Wahrnehmung |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4055759-5 |0 (DE-627)104280069 |0 (DE-576)209115262 |2 gnd |a Soziales Handeln |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4055783-2 |0 (DE-627)104675101 |0 (DE-576)209115386 |2 gnd |a Sozialisation |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4133279-9 |0 (DE-627)104798637 |0 (DE-576)209642580 |2 gnd |a Kognitive Entwicklung |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4077606-2 |0 (DE-627)106079654 |0 (DE-576)209205784 |2 gnd |a Sozialkompetenz |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)120547589 |0 (DE-627)080740642 |0 (DE-576)292272359 |4 edt |a Geulen, Dieter |d 1938- | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/ilmenau/toc/027356019.PDF |m V:DE-601 |m B:DE-ilm1 |q pdf/application |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a CQ 2000 |b Entwicklung kognitiver und sensorischer Funktionen |k Entwicklungspsychologie |k Entwicklung kognitiver und sensorischer Funktionen |0 (DE-627)1271363909 |0 (DE-625)rvk/19004: |0 (DE-576)201363909 |
936 | r | v | |a CQ 5100 |b Soziale und moralische Entwicklung |k Entwicklungspsychologie |k Soziale und moralische Entwicklung |0 (DE-627)1271502070 |0 (DE-625)rvk/19008: |0 (DE-576)201502070 |
936 | r | v | |a CV 3000 |b Soziale Wahrnehmung, Selbstwahrnehmung,Personenwahrnehmung, Soziale Urteilsbildung, Attribution |k Sozialpsychologie |k Soziale Wahrnehmung, Selbstwahrnehmung,Personenwahrnehmung, Soziale Urteilsbildung, Attribution |0 (DE-627)1271119234 |0 (DE-625)rvk/19154: |0 (DE-576)201119234 |
936 | r | v | |a MR 6500 |b Theorie der kognitiven Konsistenz |k Sozialwissenschaftliche Theorien und Methoden |k Psychologische Ansätze |k Theorie der kognitiven Konsistenz |0 (DE-627)1271428369 |0 (DE-625)rvk/123533: |0 (DE-576)201428369 |
936 | r | v | |a MR 5600 |b Theorien und Studien des kollektiven Verhaltens (soziale Bewegungen) |k Sozialwissenschaftliche Theorien und Methoden |k Jüngere soziologische Theorie |k Theorien und Studien des kollektiven Verhaltens (soziale Bewegungen) |0 (DE-627)1271428164 |0 (DE-625)rvk/123520: |0 (DE-576)201428164 |
936 | r | v | |a CP 4000 |b Kognitive Prozesse (Denken, Urteil, Problemlösen, Begriffsbildung, Assoziation) |k Allgemeine Psychologie |k Kognitive Prozesse (Denken, Urteil, Problemlösen, Begriffsbildung, Assoziation) |0 (DE-627)1271169363 |0 (DE-625)rvk/18984: |0 (DE-576)201169363 |
936 | r | v | |a CP 6000 |b Aufmerksamkeit, Vigilanz |k Allgemeine Psychologie |k Aufmerksamkeit, Vigilanz |0 (DE-627)1271516977 |0 (DE-625)rvk/18995: |0 (DE-576)201516977 |
936 | r | v | |a CC 7750 |b Soziologie, Ökonomie |k Systematische Philosophie |k Rechts-, Gesellschafts- und Staatsphilosophie |k Soziologie, Ökonomie |0 (DE-627)127063917X |0 (DE-625)rvk/17690: |0 (DE-576)20063917X |
936 | b | k | |a 77.53 |j Entwicklungspsychologie: Allgemeines |0 (DE-627)106413171 |
936 | b | k | |a 71.60 |j Soziale Fragen |j soziale Konflikte: Allgemeines |0 (DE-627)106412213 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3175008402 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027356019 | ||
LOK | |0 005 19980109000000 | ||
LOK | |0 008 980109||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 22 A 19135 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3175008518 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027356019 | ||
LOK | |0 005 20100408132054 | ||
LOK | |0 008 961206||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1982/67502 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Mk 3.242 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3175008526 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027356019 | ||
LOK | |0 005 20150115110415 | ||
LOK | |0 008 930209||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-110 |c DE-627 |d DE-21-110 | ||
LOK | |0 689 |a s |a Sozialisation | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-110 | ||
LOK | |0 852 1 |c N V 126 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k110 | ||
LOK | |0 936ln |a 8.7.3 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3175008534 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027356019 | ||
LOK | |0 005 20100407070258 | ||
LOK | |0 008 050323||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-85 |c DE-627 |d DE-21-85 | ||
LOK | |0 541 |e 82-277 | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311086412 |a Kognitive Entwicklung | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311080198 |a Interaktion | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-85 | ||
LOK | |0 852 1 |c 2.420.1982 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k085 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3175008550 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027356019 | ||
LOK | |0 005 20100928114849 | ||
LOK | |0 008 100928||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 88/1204 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Db VI 2369 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Ability,Ability,Cognitive development,Child,Child,Cognition,Methodology,Social action,Social-minded behavior,Social perception,Social skills,Social competence,Competence,Socialization,Socialization,Social development |
STB | 0 | 0 | |a Action sociale,Compétence sociale,Compétence,Aptitude,Aptitude,Aptitude,Développement cognitif,Méthodologie,Perception sociale,Socialisation,Socialisation |
STC | 0 | 0 | |a Acción social,Capacidad,Competencia,Competencia,Competencia social,Desarrollo cognitivo,Metodología,Percepción social,Socialización,Socialización |
STD | 0 | 0 | |a Abilità,Azione sociale,Competenza sociale,Metodologia,Percezione sociale,Socializzazione,Socializzazione,Sviluppo cognitivo |
STE | 0 | 0 | |a 社会化,社会技能,社会行动,能力,本领,才能,认知发展 |
STF | 0 | 0 | |a 方法論,社會化,社會技能,社會行動,能力,本領,才能,認知發展 |
STG | 0 | 0 | |a Ação social,Capacidade,Competência,Competência,Competência social,Desenvolvimento cognitivo,Metodologia,Percepção social,Socialização,Socialização |
STH | 0 | 0 | |a Когнитивное развитие,Методология,Социализация (мотив),Социализация,Социальная компетенция,Социальное восприятие,Социальные действия,Способность |
STI | 0 | 0 | |a Γνωστική ανάπτυξη,Ικανότητα,Κοινωνικές δεξιότητες,Κοινωνική αντίληψη,Κοινωνική δράση,Κοινωνικοποίηση (μοτίβο),Κοινωνικοποίηση,Μεθοδολογία |
SYE | 0 | 0 | |a Psychosoziales Handeln,Sozialverhalten,Psychosoziales Handeln,Soziale Praktik , Kind,Kind,Kognition,Denkentwicklung,Denken,Geistige Entwicklung , Kompetenz , Methodenlehre,Methodik |
SYG | 0 | 0 | |a Gesellschaft,Soziale Kognition,Soziale Perzeption,Sozialwahrnehmung,Öffentliche Wahrnehmung , Psychosoziales Handeln,Sozialverhalten,Psychosoziales Handeln,Soziale Praktik , Soziologie - Sozialisation,Soziale Entwicklung,Sozialentwicklung,Sozialisierung,Vergesellschaftung , Kind,Kind,Kognition,Denkentwicklung,Denken,Geistige Entwicklung , Soft Skills,Soziale Fähigkeit,Soziale Fertigkeit,Soziale Kompetenz |