Die Krise des Abiturs und eine Alternative
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart
Klett-Cotta
1980
|
In: | Year: 1980 |
Edition: | 1. Aufl. |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
School leaving examination
/ University admission
/ Reform
/ Criticism
|
Further subjects: | B
Secondary school level
B Admission to B School leaving examination B Pädagogische und psychologische Auslese B Studienanforderung im Studium B Abschluß (Schule) B Abitur B University admission B Bielefeld ; Oberstufenkolleg |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 027264408 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230622180346.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1980 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 80,N39,0002 |2 dnb | ||
015 | |a 81,A13,0504 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 800059522 |2 DE-101 | |
020 | |a 3129332405 |9 3-12-933240-5 | ||
035 | |a (DE-627)027264408 | ||
035 | |a (DE-576)007713576 | ||
035 | |a (DE-599)GBV027264408 | ||
035 | |a (OCoLC)7274119 | ||
035 | |a (OCoLC)163478184 | ||
035 | |a (OCoLC)07274119 | ||
035 | |a (DE-604)8019970943 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | |a 371.2710943 |q OCLC | |
084 | |a PÄ 110 HEN |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 635 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 660 NW |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 701 |2 sfb | ||
084 | |a 10a |a 01a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DK 8030 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19646:761 | ||
084 | |a 81.10 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)118800345 |0 (DE-627)07957551X |0 (DE-576)161386792 |4 aut |a Hentig, Hartmut von |d 1925- | |
109 | |a Hentig, Hartmut von 1925- |a Hentig, H. von 1925- |a Chentig, Chartmut fon 1925- |a Hent'ihi, Harŭt'ŭmut'ŭ p'on 1925- |a Hentihhi, H. v. 1925- | ||
245 | 1 | 4 | |a Die Krise des Abiturs und eine Alternative |c Hartmut von Hentig |
250 | |a 1. Aufl. | ||
264 | 1 | |a Stuttgart |b Klett-Cotta |c 1980 | |
300 | |a XXI, 824 S |b Ill., graph. Darst | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverz. S. 645 - 657 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-24 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Alternative | ||
650 | 4 | |a Bielefeld ; Oberstufenkolleg | |
650 | 4 | |a Sekundarstufe 2 | |
650 | 4 | |a Reifeprüfung | |
650 | 4 | |a Abitur | |
650 | 4 | |a Hochschulreife | |
650 | 4 | |a Zulassung | |
650 | 4 | |a Studienanforderung im Studium | |
650 | 4 | |a Abschluß (Schule) | |
650 | 4 | |a Pädagogische und psychologische Auslese | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4049194-8 |0 (DE-627)106187880 |0 (DE-576)209081090 |2 gnd |a Reifeprüfung |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4160223-7 |0 (DE-627)105479373 |0 (DE-576)20985619X |2 gnd |a Hochschulreife |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4115716-3 |0 (DE-627)10581220X |0 (DE-576)209495499 |2 gnd |a Reform |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4033229-9 |0 (DE-627)104137800 |0 (DE-576)209000694 |2 gnd |a Kritik |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
889 | |w (DE-627)441621821 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DK 8030 |b Allgemeines und Deutschland |k Schulpädagogik |k Stufenschule (Fragen des Übergangs und der Durchlässigkeit) |k Sekundarstufe II |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270781960 |0 (DE-625)rvk/19646:761 |0 (DE-576)200781960 |
936 | b | k | |a 81.10 |j Bildungspolitik: Allgemeines |0 (DE-627)106410830 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3153961948 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027264408 | ||
LOK | |0 005 20020416000000 | ||
LOK | |0 008 951108||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 20 A 19790 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a comp |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3153961972 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027264408 | ||
LOK | |0 005 20070830144122 | ||
LOK | |0 008 971024||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 56474 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg IV a 19 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 852 2 |b Magazin |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3153961980 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027264408 | ||
LOK | |0 005 20070416160549 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 13662 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 1453 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3153961999 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 027264408 | ||
LOK | |0 005 20100422114444 | ||
LOK | |0 008 100422||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 80/1298 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ga II 1247 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Admission to,Criticism,Criticism,Reform,Reform,School leaving examination,Abitur,Matura,Secondary school level,Upper secondary school level,Gymnasium,Sekundarstufe, 2,School year, 11-13,University admission |
STB | 0 | 0 | |a Admission,Baccalauréat,Critique,Critique,Diplôme d’accès à l’enseignement supérieur,Enseignement secondaire second degré,Lycée (France),Lycée,Réforme,Réforme |
STC | 0 | 0 | |a Admisión,Crítica,Crítica,Examen de maturez,Abitur,Abitur,Grado de acceso a estudios superiores,Nivel 2 de la escuela secundaria,Reforma,Reforma |
STD | 0 | 0 | |a Ammissione,Autorizzazione,Autorizzazione,Critica,Critica,Esame di maturità,Hochschulreife,Titolo per l'accesso all'università,Maturità,Titolo per l'accesso all'università,Maturità,Riforma,Riforma,Scuola secondaria di secondo grado |
STE | 0 | 0 | |a 准许,许可,批评,批判,评论,改革,改造,革新,高中毕业考试 |
STF | 0 | 0 | |a 批評,批判,評論,改革,改造,革新,準許,許可,高中畢業考試 |
STG | 0 | 0 | |a Admissão,Certificado para o acesso ao ensino superior,Crítica,Crítica,Exame de maturidade,Abitur,Abitur,Nível 2 do ensino médio,Reforma,Reforma |
STH | 0 | 0 | |a Допуск,Достаточная подготовка для поступления в ауз,Критика (мотив),Критика,Реформа (мотив),Реформа,Средняя школа второй ступени,Экзамен на аттестат зрелости |
STI | 0 | 0 | |a Αδειοδότηση,Έγκριση,Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεύτερου βαθμού,Δικαίωμα εισαγωγής σε ανώτατη σχολή,Δικαίωμα εισαγωγής σε πανεπιστημιακή σχολή,Εξετάσεις ωριμότητας,Κριτική (μοτίβο),Κριτική,Μεταρρύθμιση (μοτίβο),Μεταρρύθμιση |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Schuljahr 11-13,Sekundarstufe II , Abitur,Baccalauréat,Bakkalaureat,Matura |
SYG | 0 | 0 | |a Abitur,Baccalauréat,Bakkalaureat,Matura , Reformen |