Widerstand gegen Bildung: zur Rekonstruktion einer verdrängten Welt des Wissens
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim
Dt. Studien-Verlag
1990
|
In: | Year: 1990 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Stade
/ Craftsman
/ Employment
/ Educational offer
/ History 1830-1900
B Hildesheim / Craftsman / Employment / Educational offer / History 1830-1900 B Osnabrück / Craftsman / Employment / Educational offer / History 1830-1900 B History |
Further subjects: | B
Education Germany Osnabrück History 19th century
B Education Germany Hildesheim History 19th century B Stade B Osnabrück B History 1830-1900 B Schulgeschichte B Hildesheim B Education Germany Stade History 19th century B Educational offer B Craftsman B Employment B Bildungsanforderung der Gesellschaft B Geschichte der Pädagogik |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 025667262 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230605100526.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 901018s1990 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 90,N22,0229 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 900610344 |2 DE-101 | |
020 | |a 3892712050 |9 3-89271-205-0 | ||
035 | |a (DE-627)025667262 | ||
035 | |a (DE-576)021539030 | ||
035 | |a (DE-599)GBV025667262 | ||
035 | |a (OCoLC)23868821 | ||
035 | |a (OCoLC)23868821 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a LA721.7 | |
082 | 0 | |a 370/.943/5911 | |
084 | |a 27 |2 sdnb | ||
084 | |a 22 |a 64 |2 sdnb | ||
084 | |a DL 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19648:761 | ||
084 | |a BU 3600 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16882: | ||
084 | |a 81.24 |2 bkl | ||
100 | 1 | |a Axmacher, Dirk |4 aut | |
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Widerstand gegen Bildung |b zur Rekonstruktion einer verdrängten Welt des Wissens |c Dirk Axmacher |
264 | 1 | |a Weinheim |b Dt. Studien-Verl. |c 1990 | |
300 | |a 257 S. |b Tab. |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverz. S. 240 - 257 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Widerstand | ||
601 | |a Bildung | ||
601 | |a Rekonstruktion | ||
648 | 4 | |a Geschichte 1830-1900 | |
648 | 4 | |a Geschichte 1830-1900 | |
648 | 4 | |a Geschichte 1830-1900 | |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4023302-9 |0 (DE-627)106304623 |0 (DE-576)208948406 |a Handwerker |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4013943-8 |0 (DE-627)104653892 |0 (DE-576)208906053 |a Einstellung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4121028-1 |0 (DE-627)105772232 |0 (DE-576)209539984 |a Bildungsangebot |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4023302-9 |0 (DE-627)106304623 |0 (DE-576)208948406 |a Handwerker |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4013943-8 |0 (DE-627)104653892 |0 (DE-576)208906053 |a Einstellung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4121028-1 |0 (DE-627)105772232 |0 (DE-576)209539984 |a Bildungsangebot |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4023302-9 |0 (DE-627)106304623 |0 (DE-576)208948406 |a Handwerker |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4013943-8 |0 (DE-627)104653892 |0 (DE-576)208906053 |a Einstellung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4121028-1 |0 (DE-627)105772232 |0 (DE-576)209539984 |a Bildungsangebot |2 gnd |
650 | 4 | |a Geschichte der Pädagogik | |
650 | 4 | |a Schulgeschichte | |
650 | 4 | |a Bildungsanforderung der Gesellschaft | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4056709-6 |0 (DE-627)106154044 |0 (DE-576)20911861X |a Stade |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4024881-1 |0 (DE-627)106295918 |0 (DE-576)208957995 |a Hildesheim |2 gnd | |
651 | 7 | |0 (DE-588)4043974-4 |0 (DE-627)106207946 |0 (DE-576)209058021 |a Osnabrück |2 gnd | |
653 | 0 | |a Education |a Germany |a Osnabrück |a History |a 19th century | |
653 | 0 | |a Education |a Germany |a Stade |a History |a 19th century | |
653 | 0 | |a Education |a Germany |a Hildesheim |a History |a 19th century | |
689 | 0 | 0 | |d g |0 (DE-588)4056709-6 |0 (DE-627)106154044 |0 (DE-576)20911861X |2 gnd |a Stade |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4023302-9 |0 (DE-627)106304623 |0 (DE-576)208948406 |2 gnd |a Handwerker |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4013943-8 |0 (DE-627)104653892 |0 (DE-576)208906053 |2 gnd |a Einstellung |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4121028-1 |0 (DE-627)105772232 |0 (DE-576)209539984 |2 gnd |a Bildungsangebot |
689 | 0 | 4 | |q z |2 gnd |a Geschichte 1830-1900 |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d g |0 (DE-588)4024881-1 |0 (DE-627)106295918 |0 (DE-576)208957995 |2 gnd |a Hildesheim |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4023302-9 |0 (DE-627)106304623 |0 (DE-576)208948406 |2 gnd |a Handwerker |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4013943-8 |0 (DE-627)104653892 |0 (DE-576)208906053 |2 gnd |a Einstellung |
689 | 1 | 3 | |d s |0 (DE-588)4121028-1 |0 (DE-627)105772232 |0 (DE-576)209539984 |2 gnd |a Bildungsangebot |
689 | 1 | 4 | |q z |2 gnd |a Geschichte 1830-1900 |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d g |0 (DE-588)4043974-4 |0 (DE-627)106207946 |0 (DE-576)209058021 |2 gnd |a Osnabrück |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4023302-9 |0 (DE-627)106304623 |0 (DE-576)208948406 |2 gnd |a Handwerker |
689 | 2 | 2 | |d s |0 (DE-588)4013943-8 |0 (DE-627)104653892 |0 (DE-576)208906053 |2 gnd |a Einstellung |
689 | 2 | 3 | |d s |0 (DE-588)4121028-1 |0 (DE-627)105772232 |0 (DE-576)209539984 |2 gnd |a Bildungsangebot |
689 | 2 | 4 | |q z |2 gnd |a Geschichte 1830-1900 |
689 | 2 | |5 DE-101 | |
689 | 3 | 0 | |q z |2 gnd |a Geschichte |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/900610344/04 |m V:DE-603 |q application/pdf |v 20130501 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DL 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Berufsbildung, berufsbildende Schule |k Geschichte |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270781979 |0 (DE-625)rvk/19648:761 |0 (DE-576)200781979 |
936 | r | v | |a BU 3600 |b Geschichte, Organisation, Inhalte und Methoden der Erwachsenenbildung |k Religionspädagogik und Katechetik |k Erwachsenenbildung |k Geschichte, Organisation, Inhalte und Methoden der Erwachsenenbildung |0 (DE-627)1270709127 |0 (DE-625)rvk/16882: |0 (DE-576)200709127 |
936 | b | k | |a 81.24 |j Bildung und Beruf |0 (DE-627)106416235 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3343174750 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025667262 | ||
LOK | |0 005 20020522000000 | ||
LOK | |0 008 900907||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 30 A 14970 |9 00 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3343174777 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025667262 | ||
LOK | |0 005 20100407001826 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 90/1671 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Cb 172 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Craftsman,Artisan,Educational offer,Employment,Attitude,Point of view,History,History,History in art |
STB | 0 | 0 | |a Artisan,Embauche,Position,Attitude (psychologie),Attitude,Histoire,Histoire,Histoire,Offre de formation |
STC | 0 | 0 | |a Admisión,Actitud,Artesano,Historia,Historia,Historia,Oferta de formación |
STD | 0 | 0 | |a Artigiano,Assunzione,Atteggiamento,Offerta educativa,Storia,Storia |
STE | 0 | 0 | |a 历史,史,工匠,手艺人,手工艺者,态度,看法 |
STF | 0 | 0 | |a 工匠,手藝人,手工藝者,態度,看法,歷史,史 |
STG | 0 | 0 | |a Admissão,Atitude,Artesão,História,História,Oferta de formação |
STH | 0 | 0 | |a История (мотив),История,Наём (трудовое право),Позиция,Взгляд (психология),Предложение образования,Ремсленник |
STI | 0 | 0 | |a Εκπαιδευτική προσφορά,Εκπαιδευτική ευκαιρία,Ιστορία (μοτίβο),Ιστορία,Πρόσληψη (εργατικό δίκαιο),Στάση (ψυχολογία),Τεχνίτης |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Handwerklicher Beruf,Handwerksberuf , Prozess,Verfahrenseinstellung,Arbeitnehmer,Personaleinstellung,Attitüde,Haltung , Bildung,Bildungsangebote , Handwerklicher Beruf,Handwerksberuf , Prozess,Verfahrenseinstellung,Arbeitnehmer,Personaleinstellung,Attitüde,Haltung , Bildung,Bildungsangebote , Handwerklicher Beruf,Handwerksberuf , Prozess,Verfahrenseinstellung,Arbeitnehmer,Personaleinstellung,Attitüde,Haltung , Bildung,Bildungsangebote |
SYF | 0 | 0 | |a Hansestadt Stade,Stada , Stadt Hildesheim,Hildesia,Ascalingii,Hildesiae , Stadt Osnabrück,Osnabrück - Die Friedensstadt,Osnabrugum,Osnabruck,Osnabruga,Osnabrugga,Osnabrogga,Osnaburgum,Hasae pons,Asnoburgum,Asenbrugga,Hosenbreicha,Osnabrugi |
SYG | 0 | 0 | |a Hansestadt Stade,Stada , Handwerklicher Beruf,Handwerksberuf , Prozess,Verfahrenseinstellung,Arbeitnehmer,Personaleinstellung,Attitüde,Haltung , Bildung,Bildungsangebote , Stadt Hildesheim,Hildesia,Ascalingii,Hildesiae , Handwerklicher Beruf,Handwerksberuf , Prozess,Verfahrenseinstellung,Arbeitnehmer,Personaleinstellung,Attitüde,Haltung , Bildung,Bildungsangebote , Stadt Osnabrück,Osnabrück - Die Friedensstadt,Osnabrugum,Osnabruck,Osnabruga,Osnabrugga,Osnabrogga,Osnaburgum,Hasae pons,Asnoburgum,Asenbrugga,Hosenbreicha,Osnabrugi , Handwerklicher Beruf,Handwerksberuf , Prozess,Verfahrenseinstellung,Arbeitnehmer,Personaleinstellung,Attitüde,Haltung , Bildung,Bildungsangebote , History,Geschichtliche Epoche,Historical development,Historische Entwicklung,Landesgeschichte,Regionalgeschichte,Ortsgeschichte,Zeitgeschichte |
TIM | |a 100018300101_100019001231 |b Geschichte 1830-1900 |