Lehr-Lern-Methoden: eine Einführung in Probleme der methodischen Organisation von Lehren und Lernen
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim [u.a.]
Juventa-Verlag
1989
|
In: | Year: 1989 |
Series/Journal: | Grundlagentexte Pädagogik
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Teaching method
|
Further subjects: | B
Learning
B Unterrichtsmethodik B Lesson planning B Learning goal B Learning theory B Methodik B Teaching |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 025644106 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240830113735.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 891110s1989 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 89,N33,0306 |2 dnb | ||
015 | |a 89,A42,0419 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 891166564 |2 DE-101 | |
020 | |a 3779903458 |9 3-7799-0345-8 | ||
020 | |z 377990345X | ||
035 | |a (DE-627)025644106 | ||
035 | |a (DE-576)018756239 | ||
035 | |a (DE-599)GBV025644106 | ||
035 | |a (OCoLC)256212543 | ||
035 | |a (OCoLC)256212543 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a PÄ 795 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 805 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 530 |2 sfb | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19773:761 | ||
084 | |a CX 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19214: | ||
084 | |a DP 1700 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19799:761 | ||
084 | |a DP 1600 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19795:761 | ||
084 | |a CP 5000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/18991: | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)115750142 |0 (DE-627)077446143 |0 (DE-576)163283818 |4 aut |a Terhart, Ewald |d 1952- | |
109 | |a Terhart, Ewald 1952- |a Terhart, E. 1952- | ||
245 | 1 | 0 | |a Lehr-Lern-Methoden |b eine Einführung in Probleme der methodischen Organisation von Lehren und Lernen |c Ewald Terhart |
264 | 1 | |a Weinheim [u.a.] |b Juventa-Verl. |c 1989 | |
300 | |a 196 S. |b graph. Darst. |c 23 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Grundlagentexte Pädagogik | |
500 | |a Literaturverz. S. 179 - 196 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Einführung | ||
601 | |a Problem | ||
601 | |a Organisation | ||
650 | 0 | |a Teaching | |
650 | 0 | |a Learning | |
650 | 4 | |a Unterrichtsmethodik | |
650 | 4 | |a Unterrichtsplanung | |
650 | 4 | |a Methodik | |
650 | 4 | |a Lerntheorie | |
650 | 4 | |a Lernziel | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4078637-7 |0 (DE-627)106076795 |0 (DE-576)209209429 |2 gnd |a Unterrichtsmethode |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/891166564/04 |m V:DE-603 |q application/pdf |v 20130501 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)633984957 | ||
935 | |a mteo | ||
936 | r | v | |a DP 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Allgemeine einführende Werke |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783092 |0 (DE-625)rvk/19773:761 |0 (DE-576)200783092 |
936 | r | v | |a CX 3000 |b Pädagogische Lernpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Pädagogische Lernpsychologie |0 (DE-627)1270879049 |0 (DE-625)rvk/19214: |0 (DE-576)200879049 |
936 | r | v | |a DP 1700 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Unterrichtsplanung, Unterrichtsprozess und Unterrichtskontrolle |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783289 |0 (DE-625)rvk/19799:761 |0 (DE-576)200783289 |
936 | r | v | |a DP 1600 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Unterrichtsforschung |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783254 |0 (DE-625)rvk/19795:761 |0 (DE-576)200783254 |
936 | r | v | |a CP 5000 |b Lernen und Gedächtnis |k Psychologie |k Allgemeine Psychologie |k Lernen und Gedächtnis |0 (DE-627)1271471078 |0 (DE-625)rvk/18991: |0 (DE-576)201471078 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 332743087X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025644106 | ||
LOK | |0 005 20020518000000 | ||
LOK | |0 008 891205||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 8 E 7494 |9 00 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3327430896 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025644106 | ||
LOK | |0 005 20100408040223 | ||
LOK | |0 008 970915||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 62892 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sb I 22 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 332743090X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025644106 | ||
LOK | |0 005 20100407001442 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e RP95/79 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Fa I 1139 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Learning goal,Educational objective,Learning theory,Learning,Lesson planning,Teaching method,Teaching,Method of teaching |
STB | 0 | 0 | |a Méthode d'enseignement,Objectif d'apprentissage,Planification du cours,Théorie de l'apprentissage |
STC | 0 | 0 | |a Método didáctico,Objetivo del aprendizaje,Planificación de una clase,Teoría del aprendizaje |
STD | 0 | 0 | |a Metodo didattico,Obiettivo didattico,Pianificazione di una lezione,Teoria dell'apprendimento |
STE | 0 | 0 | |a 学习理论,学习目标,学习目的,教学方法 |
STF | 0 | 0 | |a 學習理論,學習目標,學習目的,教學方法 |
STG | 0 | 0 | |a Método didático,Objetivo da aprendizagem,Planejamento de uma aula,Teoria da aprendizagem |
STH | 0 | 0 | |a Метод преподавания,Планирование уроков,Теория обучения,Учебная цель |
STI | 0 | 0 | |a Εκπαιδευτικός στόχος,Μαθησιακός στόχος,Θεωρία μάθησης,Μέθοδος διδασκαλίας,Διδακτική μέθοδος,Σχεδιασμός μαθήματος |
SYE | 0 | 0 | |a Lehrplanung,Unterricht , Lernen , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele |
SYG | 0 | 0 | |a Lehren,Lehrmethode,Lehrverfahren,Methode,Unterricht,Unterrichtsmethodik,Unterrichtsverfahren,Methodik,Unterricht |