Schule und Persönlichkeitsentwicklung: ein Resümee der Längsschnittforschung
Published in: | Der Mensch als soziales und personales Wesen |
---|---|
Contributors: | ; |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart
Enke
1991
|
In: |
Der Mensch als soziales und personales Wesen (11)
|
Series/Journal: | Der Mensch als soziales und personales Wesen
11 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
School
/ Socialization
|
Further subjects: | B
Soziale Entwicklung
B Personality Development B Sozialisation durch Schule B Personality development B Individuelle Entwicklung B Pupil behavior B Longitudinalstudy B School children B Auslese, pädagogische und psychologische B School climate B School B Self-image B Students Psychology B Developmental Psychology B Personality in children B Identity B Schools B Socialization B Child B Conference program 1991 (Munich) B School failure |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 025384244 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230619174432.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 911016s1991 gw ||||| 00| ||ger c | ||
016 | 7 | |a 910767432 |2 DE-101 | |
020 | |a 3432995016 |c kart. : DM 88.00 |9 3-432-99501-6 | ||
020 | |a 9783828245679 |9 978-3-8282-4567-9 | ||
020 | |z 34329950165 | ||
035 | |a (DE-627)025384244 | ||
035 | |a (DE-576)025787128 | ||
035 | |a (DE-599)GBV025384244 | ||
035 | |a (OCoLC)25240353 | ||
035 | |a (OCoLC)25240353 | ||
035 | |a (DE-604)804449582x | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-DE-BW | ||
050 | 0 | |a BF723.P4 | |
082 | 0 | |a 155.2/5 | |
084 | |a PÄ 315 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 300 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 316 |2 sfb | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 6000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19548:761 | ||
084 | |a CQ 6000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19011: | ||
084 | |a DU 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20042:761 | ||
084 | |a CX 4500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19216: | ||
084 | |a CQ 5000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19007: | ||
084 | |a BQ 7310 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/15599: | ||
084 | |a MR 6700 |q DE-Frei129/1005 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123535: | ||
084 | |a 77.52 |2 bkl | ||
084 | |a 77.53 |2 bkl | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Schule und Persönlichkeitsentwicklung |b ein Resümee der Längsschnittforschung |c hrsg. von Reinhard Pekrun; Helmut Fend |
264 | 1 | |a Stuttgart |b Enke |c 1991 | |
300 | |a X, 342 S. |b graph. Darst. |c 8° | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Der Mensch als soziales und personales Wesen |v Band 11 | |
500 | |a Literaturangaben | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-24 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |c 2023 |f SLG |2 pdager |5 DE-289 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Persönlichkeitsentwicklung | ||
650 | 0 | |a Personality Development | |
650 | 0 | |a Schools | |
650 | 0 | |a Socialization | |
650 | 0 | |a Developmental Psychology | |
650 | 0 | |a School children | |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |a Schule |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4055783-2 |0 (DE-627)104675101 |0 (DE-576)209115386 |a Sozialisation |2 gnd |
650 | 4 | |a Sozialisation durch Schule | |
650 | 4 | |a Persönlichkeitsentwicklung | |
650 | 4 | |a Individuelle Entwicklung | |
650 | 4 | |a Identität | |
650 | 4 | |a Selbstbild | |
650 | 4 | |a Kind | |
650 | 4 | |a Auslese, pädagogische und psychologische | |
650 | 4 | |a Schulversagen | |
650 | 4 | |a Schülerverhalten | |
650 | 4 | |a Soziale Entwicklung | |
650 | 4 | |a Schulklima | |
650 | 4 | |a Längsschnittuntersuchung | |
653 | 0 | |a Personality in children | |
653 | 0 | |a Students |a Psychology | |
655 | 7 | |a Konferenzschrift |y 1991 |z München |0 (DE-588)1071861417 |0 (DE-627)826484824 |0 (DE-576)433375485 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |2 gnd |a Schule |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4055783-2 |0 (DE-627)104675101 |0 (DE-576)209115386 |2 gnd |a Sozialisation |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)137658133 |0 (DE-627)594518903 |0 (DE-576)162509812 |4 edt |a Pekrun, Reinhard |d 1952- | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)119301741 |0 (DE-627)080108229 |0 (DE-576)160926971 |4 edt |a Fend, Helmut |d 1940- | |
830 | 4 | |a Der Mensch als soziales und personales Wesen |v 11 |9 11 |w (DE-627)130091057 |w (DE-576)004322819 |w (DE-600)500421-4 |x 0543-4726 | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/hebis-darmstadt/toc/1674960X.pdf |m V:DE-603 |m B:DE-17 |q pdf/application |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DF 6000 |b Allgemeines und Deutschland |k Systematische Pädagogik |k Erziehungsinstitution, Bildungs- und Sozialisationsinstanzen |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)127076943X |0 (DE-625)rvk/19548:761 |0 (DE-576)20076943X |
936 | r | v | |a CQ 6000 |b Kindheit und Jugend |k Entwicklungspsychologie |k Kindheit und Jugend |0 (DE-627)1270875655 |0 (DE-625)rvk/19011: |0 (DE-576)200875655 |
936 | r | v | |a DU 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogische Soziologie |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270729411 |0 (DE-625)rvk/20042:761 |0 (DE-576)200729411 |
936 | r | v | |a CX 4500 |b Schulpsychologie |k Pädagogische Psychologie |k Schulpsychologie |0 (DE-627)1270711180 |0 (DE-625)rvk/19216: |0 (DE-576)200711180 |
936 | r | v | |a CQ 5000 |b Entwicklung spezieller Verhaltensweisen und Funktionen |k Entwicklungspsychologie |k Entwicklung spezieller Verhaltensweisen und Funktionen |0 (DE-627)1271480107 |0 (DE-625)rvk/19007: |0 (DE-576)201480107 |
936 | r | v | |a BQ 7310 |b Aufsatzsammlungen |k Evangelische Praktische Theologie |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik |k Religionspädagogik |k Aufsatzsammlungen |0 (DE-627)1272614530 |0 (DE-625)rvk/15599: |0 (DE-576)202614530 |
936 | r | v | |a MR 6700 |b Theorien der Sozialisierung, Sozialisation |k Sozialwissenschaftliche Theorien und Methoden |k Psychologische Ansätze |k Theorien der Sozialisierung, Sozialisation |0 (DE-627)1270710737 |0 (DE-625)rvk/123535: |0 (DE-576)200710737 |
936 | b | k | |a 77.52 |j Differentielle Psychologie |0 (DE-627)106418467 |
936 | b | k | |a 77.53 |j Entwicklungspsychologie: Allgemeines |0 (DE-627)106413171 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3082688489 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025384244 | ||
LOK | |0 005 20020522000000 | ||
LOK | |0 008 911030||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 31 A 16988 |9 00 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3082688578 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025384244 | ||
LOK | |0 005 20100408145412 | ||
LOK | |0 008 960122||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 95/1631 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Mr 2.525 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 938 |l K8 |8 0 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3082688586 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025384244 | ||
LOK | |0 005 20020607000000 | ||
LOK | |0 008 930222||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-110 |c DE-627 |d DE-21-110 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-110 | ||
LOK | |0 852 1 |c N XIII 231 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k110 | ||
LOK | |0 936ln |a 8.7.8 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3082688594 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025384244 | ||
LOK | |0 005 20100407072415 | ||
LOK | |0 008 050323||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-85 |c DE-627 |d DE-21-85 | ||
LOK | |0 541 |e 91-538 | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311085963 |a Persönlichkeit | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311085793 |a Schule | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311080295 |a Sozialisation | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-85 | ||
LOK | |0 852 1 |c 2.420.1991 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k085 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Kinderentwicklung,Schulische Sozialisation | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Child,Child (11-17 years),Child,Child,Child (7-10 Jahre),Child,Child,Child (11-13 years),Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child (8-16 (years),Child (0-16 years),Child,Toddler,Child (0-9 years),Child,Child (8-14 years),Child,Child (2-6 years),Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child (6 years),Child (4 years),Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child (8-10 years),Child,Child,Child,Child,Child,Child,Child (5-14 years),Child (4-5 years),Child,Child,Child,Child,Children,Childhood,Children in art,Children in literature,Children,Preschool children,Teenagers,Children,Preschool children,Children,Preschool children,Identity,Identity,Identity (Philosophical concept),Identity (Philosophical concept) in art,Identity (Psychology) in literature,Identity (Psychology) in art,Longitudinalstudy,Personality development,Pupil behavior,School climate,School failure,School,School,Self-image,Idea of oneself,Self-perception,Self-projection,Socialization,Socialization,Social development |
STB | 0 | 0 | |a Climat scolaire,Comportement des élèves,Développement personnel,Enfant ou adolescent (11-17 ans),Enfant ou adolescent,Enfant ou adolescent,Enfant (7-10 ans),Enfant ou adolescent,Enfant ou adolescent,Enfant (11-13 ans),Enfant,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Adolescent,Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent (8-16 ans),Enfant ou adolescent (0-16 ans),Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant (0-9 ans),Enfant,Enfant ou adolescent (8-14 ans),Enfant,Enfant (2-6 ans),Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant (6 ans),Enfant (4 ans),Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant (8-10 ans),Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfant ou adolescent (5-14 ans),Enfant (4-5 ans),Enfant,Enfant,Enfant,Enfant,Enfants,Enfants,Enfants d'âge préscolaire,Enfants,Enfants d'âge préscolaire,Enfants,Enfants d'âge préscolaire,Identité,Identité,Identité (philosophie),Image de soi,Socialisation,Socialisation,Échec scolaire,École,École,Étude longitudinale |
STC | 0 | 0 | |a Análisis longitudinal,Brote de la personalidad,Clima escolar,Comportamiento estudiantil,Escuela,Escuela,Fracaso escolar,Identidad,Identidad,Imagen de si,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niño,Niños,Niños,Adolescente (8-13 años),Adolescente,Adolescente (10-16 años),Adolescente,Adolescente (10-14 años),Adolescente,Adolescente (10-15 años),Adolescente,Adolescente (10-13 años),Adolescente,Adolescente (6-14 años),Adolescente,Adolescente (9-13 años),Adolescente,Adolescente (7-14 años),Adolescente,Adolescente (6-16 años),Adolescente,Adolescente (11-14 años),Adolescente,Adolescente (7-16 años),Adolescente,Adolescente (11-15 años),Adolescente,Socialización,Socialización |
STD | 0 | 0 | |a Clima scolastico,Comportamento degli studenti,Identità,Identità,Immagine di sé,Percezione di sé,Percezione di sé,Insuccesso scolastico,Ragazzo,Bambino <7-16 anni>,Ragazzo,Bambino <6-16 anni>,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino <7-14 anni>,Bambino,Bambino,Ragazzo,Bambino,Bambino <9-13 anni>,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino <6-14 anni>,Bambino,Bambino,Bambino,Ragazzo,Bambino,Ragazzo,Ragazzo,Bambino,Ragazzo,Bambino,Bambino,Bambino,Ragazzo,Ragazzo,Ragazzo,Bambino,Bambino <8-13 anni>,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino,Bambino <9-11 anni>,Bambino,Bambino,Ragazzo (9-11 anni),Ragazzo,Ragazzo (8-13 anni),Ragazzo,Ragazzo (6-14 anni),Ragazzo,Ragazzo (9-13 anni),Ragazzo,Ragazzo (7-14 anni),Ragazzo,Ragazzo (6-16 anni),Ragazzo,Ragazzo (7-16 anni),Ragazzo,Scuola,Scuola,Socializzazione,Socializzazione,Studio longitudinale,Sviluppo della personalità |
STE | 0 | 0 | |a 人格发展,个性发展,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,儿童,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,学校,社会化,自我形象,身份,身份 |
STF | 0 | 0 | |a 人格發展,個性發展,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,兒童,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,小孩,學校,社會化,纵向研究,自我形象,身份,身份 |
STG | 0 | 0 | |a Análise longitudinal,Clima escolar,Comportamento estudantil,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Criança,Adolescente (8-13 anos),Adolescente,Adolescente (10-16 anos),Adolescente,Adolescente (10-14 anos),Adolescente,Adolescente (10-15 anos),Adolescente,Adolescente (10-13 anos),Adolescente,Adolescente (6-14 anos),Adolescente,Adolescente (9-13 anos),Adolescente,Adolescente (7-14 anos),Adolescente,Adolescente (6-16 anos),Adolescente,Adolescente (11-14 anos),Adolescente,Adolescente (7-16 anos),Adolescente,Adolescente (11-15 anos),Adolescente,Desenvolvimento da personalidade,Escola,Escola,Fracasso escolar,Identidade,Identidade,Imagem de si,Socialização,Socialização |
STH | 0 | 0 | |a Личная идентификация (мотив),Личная идентификация,Поведение учеников,Представление о самом себе,Продольное исследование,Развитие личности,Ребёнок (11-15 лет),Ребёнок (7-16 лет),Ребёнок (11-14 лет),Ребёнок (6-16 лет),Ребёнок (7 лет),Ребёнок (3-8 лет),Ребёнок (3-10 лет),Ребёнок (7-14 лет),Ребёнок (0-4 года),Ребёнок (4-6 лет),Ребёнок (12 лет),Ребёнок (8-12 лет),Ребёнок (9-13 лет),Ребёнок (7-9 лет),Ребёнок (7-12 лет),Ребёнок (3-7 лет),Ребёнок (1-3 года),Ребёнок (0-7 лет),Ребёнок (6-14 лет),Ребёнок (0-3 года),Ребёнок (2-5 лет),Ребёнок (2-4 года),Ребёнок (10-13 лет),Ребёнок (5-6 лет),Ребёнок (10-12 лет),Ребёнок (10-11 лет),Ребёнок (6-7 лет),Ребёнок (10-15 лет),Ребёнок (3-12 лет),Ребёнок (3 года),Ребёнок (9-10 лет),Ребёнок (10-14 лет),Ребёнок (10-16 лет),Ребёнок (11 лет),Ребёнок (10 лет),Ребёнок (8-13 лет),Ребёнок (5-8 лет),Ребёнок (4-7 лет),Ребёнок (5-12 лет),Ребёнок (0-5 лет),Ребёнок (3-11 лет),Ребёнок (4 -10 лет),Ребёнок (5-7 лет),Ребёнок (5-10 лет),Ребёнок (4-8 лет),Ребёнок (0-10 лет),Ребёнок (9-11 лет),Ребёнок (мотив),Ребёнок,Социализация (мотив),Социализация,Школа (мотив),Школа,Школьная атмосфера,Школьный провал |
STI | 0 | 0 | |a Ανάπτυξη της προσωπικότητας,Αυτοεικόνα,Διαχρονική μελέτη,Διαχρονική έρευνα,Κοινωνικοποίηση (μοτίβο),Κοινωνικοποίηση,Παιδί (11-15 ετών),Παιδί (7-16 ετών),Παιδί (11-14 ετών),Παιδί (6-16 ετών),Παιδί (7 ετών),Παιδί (3-8 ετών),Παιδί (3-10 ετών),Παιδί (7-14 ετών),Παιδί (0-4 ετών),Παιδί (4-6 ετών),Παιδί (12 ετών),Παιδί (8-12 ετών),Παιδί (9-13 ετών),Παιδί (7-9 ετών),Παιδί (7-12 ετών),Παιδί (3-7 ετών),Παιδί (1-3 ετών),Παιδί (0-7 ετών),Παιδί (6-14 ετών),Παιδί (0-3 ετών),Παιδί (2-5 ετών),Παιδί (2-4 ετών),Παιδί (10-13 ετών),Παιδί (5-6 ετών),Παιδί (10-12 ετών),Παιδί (10-11 ετών),Παιδί (6-7 ετών),Παιδί (10-15 ετών),Παιδί (3-12 ετών),Παιδί (3 ετών),Παιδί (9-10 ετών),Παιδί (10-14 ετών),Παιδί (10-16 ετών),Παιδί (11 ετών),Παιδί (10 ετών),Παιδί (8-13 ετών),Παιδί (5-8 ετών),Παιδί (4-7 ετών),Παιδί (5-12 ετών),Παιδί (0-5 ετών),Παιδί (3-11 ετών),Παιδί (4-10 ετών),Παιδί (5-7 ετών),Παιδί (5-10 ετών),Παιδί (4-8 ετών),Παιδί (0-10 ετών),Παιδί (9-11 ετών),Παιδί (μοτίβο),Παιδί,Συμπεριφορά μαθητών,Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο,Σχολική αποτυχία,Σχολικό κλίμα,Σχολική ατμόσφαιρα,Ταυτότητα (μοτίνο),Ταυτότητα |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Soziologie - Sozialisation,Soziale Entwicklung,Sozialentwicklung,Sozialisierung,Vergesellschaftung , Persönlichkeit,Persönlichkeitsbildung,Persönlichkeitsentfaltung , Sozialpsychologie - Identität , Selbstkonzept,Autostereotyp,Selbstwahrnehmung,Selbstentwurf,Selbstkonzeption,Selbstverständnis , Jugend,Jugend,Jugend,Jugend,Kindheit,Kindesalter,Kindschaft,Kinder,Jugend,Kinderbild,Kinderdarstellung,Kindheit,Kindheit,Kindesalter,Kindschaft,Kinder , Leistungsversagen,Schüler,Schulversager,Underachievement , Schüler , Schulmilieu,Betriebsklima,Arbeitsklima,Schulatmosphäre , Längsschnittanalyse,Langzeituntersuchung,Langzeitstudie,Längsschnittstudie,Longitudinale Analyse,Longitudinalstudie,Longitudinal study,Longitudinalanalyse,Longitudinal analysis,Langzeitforschung |
SYG | 0 | 0 | |a Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Soziologie - Sozialisation,Soziale Entwicklung,Sozialentwicklung,Sozialisierung,Vergesellschaftung |
TIM | |a 100019910101_100019911231 |b 1991 - 1991 |