Belebungsversuche: Ausgrabungen gegen die Verödung der Lernkultur
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim [u.a.]
Juventa-Verlag
1987
|
In: | Year: 1987 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Learning
B Learning theory |
Further subjects: | B
Learning
B Cognitive sociology B Education B Information processing B Perception B Cognition theory B Culture |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 025138979 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220427114319.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 870831s1987 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 87,N11,0214 |2 dnb | ||
015 | |a 87,N11,0214 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 870357573 |2 DE-101 | |
020 | |a 3779905825 |c kart. : DM 29.00 |9 3-7799-0582-5 | ||
035 | |a (DE-627)025138979 | ||
035 | |a (DE-576)012658286 | ||
035 | |a (DE-599)GBV025138979 | ||
035 | |a (OCoLC)17953711 | ||
035 | |a (OCoLC)310851050 | ||
035 | |a (OCoLC)241738048 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC00540557 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | |a 370/.1 |q OCLC | |
084 | |a PÄ 275 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 305 |2 sfb | ||
084 | |a PSY 165 |2 sfb | ||
084 | |a 11 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 4000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19546:761 | ||
084 | |a DF 1009 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19536:770 | ||
084 | |a ZX 7200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/158456:14257 | ||
084 | |a UB 4060 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/145466: | ||
084 | |a 80.42 |2 bkl | ||
084 | |a 80.48 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)120304457 |0 (DE-627)080592481 |0 (DE-576)162820992 |4 aut |a Rumpf, Horst |d 1930-2022 | |
109 | |a Rumpf, Horst 1930-2022 | ||
245 | 1 | 0 | |a Belebungsversuche |b Ausgrabungen gegen die Verödung der Lernkultur |c Horst Rumpf |
264 | 1 | |a Weinheim [u.a.] |b Juventa-Verlag |c 1987 | |
300 | |a 232 S |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverz. S. 227 - 232 | ||
505 | 8 | 0 | |a Literaturverz. S. 227 - 232 |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-31 | |
601 | |a Ausgrabung | ||
650 | 4 | |a Wissenssoziologie | |
650 | 4 | |a Lernen | |
650 | 4 | |a Erkenntnistheorie | |
650 | 4 | |a Informationsverarbeitung | |
650 | 4 | |a Wahrnehmung | |
650 | 4 | |a Bildung | |
650 | 4 | |a Kultur | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035408-8 |0 (DE-627)106247867 |0 (DE-576)20901248X |2 gnd |a Lernen |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4114402-8 |0 (DE-627)105822450 |0 (DE-576)209484322 |2 gnd |a Lerntheorie |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/hebis-darmstadt/toc/5622859.pdf |m V:DE-603 |m B:DE-17 |q pdf/application |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-576)451942310 | ||
889 | |w (DE-627)273774123 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DF 4000 |b Allgemeines und Deutschland |k Systematische Pädagogik |k Erziehungsziel, Bildungsideal |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270744097 |0 (DE-625)rvk/19546:761 |0 (DE-576)200744097 |
936 | r | v | |a DF 1009 |b Sonstige |k Systematische Pädagogik |k Systematische Pädagogik, Disziplinen und Fachrichtungen |k Allgemeine und einführende Werke, Grundbegriffe |k Sonstige |0 (DE-627)1398379271 |0 (DE-625)rvk/19536:770 |0 (DE-576)328379271 |
936 | r | v | |a ZX 7200 |b Allgemeines; Einführungen |k Sportwissenschaft |k Sportpädagogik |k Allgemeines |k Allgemeines; Einführungen |0 (DE-627)127092091X |0 (DE-625)rvk/158456:14257 |0 (DE-576)20092091X |
936 | r | v | |a UB 4060 |b Didaktisches Lehrmaterial |k Allgemeine Nachschlagewerke, Bibliografien, Geschichte und Philosophie der Physik |k Didaktik der Physik |k Didaktisches Lehrmaterial |0 (DE-627)1270715100 |0 (DE-625)rvk/145466: |0 (DE-576)200715100 |
936 | b | k | |a 80.42 |j Affektive Erziehung |0 (DE-627)106422669 |
936 | b | k | |a 80.48 |j Ästhetische Erziehung |0 (DE-627)106414542 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3256937829 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025138979 | ||
LOK | |0 005 20100408134846 | ||
LOK | |0 008 970124||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1988/79114 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 2.368 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3256937837 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025138979 | ||
LOK | |0 005 20100407000711 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 87/642 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ca 391 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Cognition theory,Epistemology,Theory of knowledge,Knowledge,Cognitive sociology,Cognition,Knowledge,Sociology of cognition,Sociology of knowledge,Culture,Culture,Culture,Education,Learning,Culture,Education in art,Education in literature,Information processing,Learning theory,Learning,Learning,Learning process,Perception,Sense perception,Aisthesis,Perception in literature |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Culture,Culture,Civilisation,Civilisation,Culture,Civilisation (motif),Civilisation,Perception,Sociologie de la connaissance,Sociologie du savoir,Sociologie du savoir,Théorie de l'apprentissage,Théorie de la connaissance,Épistémologie,Traitement de l'information,Éducation,Culture,Culture |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje,Cultura,Cultura,Educación,Elaboración de informaciones,Epistemología,Percepción,Sociología del conocimiento,Teoría del aprendizaje |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Cultura,Cultura,Elaborazione delle informazioni,Epistemologia,Teoria epistemiologica,Teoria epistemiologica,Istruzione,Percezione,Sociologia del sapere,Sociologia della conoscenza,Sociologia della conoscenza,Teoria dell'apprendimento |
STE | 0 | 0 | |a 信息处理,学习,学习理论,感知,知觉,教育,修养,文化,知识社会学,认知社会学,知识论,认识论 |
STF | 0 | 0 | |a 信息處理,學習,學習理論,感知,知覺,教育,修養,文化,知識社會學,認知社會學,知識論,認識論 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem,Cultura,Cultura,Educação,Elaboração de informações,Epistemologia,Percepção,Sociologia do conhecimento,Teoria da aprendizagem |
STH | 0 | 0 | |a Восприятие,Культура (мотив),Культура,Обработка информации,Образование,Социология знаний,Теория обучения,Теория познания,Учебный процесс |
STI | 0 | 0 | |a Αντίληψη,Γνωσιολογία,Γνωσιοθεωρία,Επιστημολογία,Εκπαίδευση,Παιδεία,Επεξεργασία πληροφοριών,Θεωρία μάθησης,Κοινωνιολογία της γνώσης,Μάθηση,Πολιτισμός <μοτίβο>,Πολιτισμός,Κουλτούρα,Κουλτούρα (μοτίβο) |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Wissen , Lernprozess,Lernvorgang , Epistemologie,Epistologie,Erkenntnisphilosophie,Gnoseologie,Epistemologie,Epistologie,Erkenntnislehre,Erkenntnisphilosophie,Gnoseologie , Nachrichtenverarbeitung , Perception,Anmutung,Attention economy,Aufmerksamkeitsforschung,Aufmerksamkeitsökonomie,Wahrnehmungsmessung,Wahrnehmungspsychologie,Perzeption,Sensorischer Prozess,Sinnesmodalität,Sinneswahrnehmung,Sinnliche Wahrnehmung,Aisthesis,Aisthetik,Wahrnehmungsprozess,Sensation , Education , Culture |
SYG | 0 | 0 | |a Lernprozess,Lernvorgang , Lernen |