Perspektiven für die weitere Entwicklung der gymnasialen Oberstufe

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Grzesik, Jürgen 1929- (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Bad Heilbrunn / Obb. Klinkhardt 1984
In:Year: 1984
Standardized Subjects / Keyword chains:B Grammar school / Secondary school level
B Educational reform
Further subjects:B Schulabschluß
B Education, Secondary
B Vocational education
B Gymnasialreform
B University admission
B Education policy
B School organization
B Sekundarstufe zwei
B Training objective
Online Access: Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 025095323
003 DE-627
005 20230621175639.0
007 tu
008 710101s1984 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 84,N17,0143  |2 dnb 
015 |a 84,A41,0425  |2 dnb 
016 7 |a 840474008  |2 DE-101 
020 |a 378150557X  |9 3-7815-0557-X 
035 |a (DE-627)025095323 
035 |a (DE-576)009351973 
035 |a (DE-599)GBV025095323 
035 |a (OCoLC)27212789 
035 |a (OCoLC)251660007 
035 |a (OCoLC)251660007 
035 |a (AT-OBV)AC00194360 
035 |a (DE-604)8002068702 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
084 |a PÄ 715  |2 sfb 
084 |a PÄ 701  |2 sfb 
084 |a 22  |2 sdnb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a DK 5000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19636:761 
084 |a DK 8030  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19646:761 
084 |a DP 3400  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19838:761 
100 1 |0 (DE-588)124251412  |0 (DE-627)085737704  |0 (DE-576)294088482  |4 aut  |a Grzesik, Jürgen  |d 1929- 
109 |a Grzesik, Jürgen 1929- 
245 1 0 |a Perspektiven für die weitere Entwicklung der gymnasialen Oberstufe  |c von Jürgen Grzesik 
264 1 |a Bad Heilbrunn / Obb.  |b Klinkhardt  |c 1984 
300 |a 160 S  |b Tab 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
505 8 0 |a Literaturverz. S. 158 - 160 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |2 pdager  |5 DE-21 
601 |a Perspektive 
650 0 |a Education, Secondary 
650 4 |a Gymnasialreform 
650 4 |a Schulorganisation 
650 4 |a Bildungspolitik 
650 4 |a Ausbildungsziel 
650 4 |a Hochschulreife 
650 4 |a Berufsbildung 
650 4 |a Schulabschluß 
650 4 |a Sekundarstufe zwei 
650 4 |a Sekundarstufe zwei 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4022648-7  |0 (DE-627)10445928X  |0 (DE-576)208945024  |2 gnd  |a Gymnasium 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4259045-0  |0 (DE-627)104521686  |0 (DE-576)210577452  |2 gnd  |a Oberstufe 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4187084-0  |0 (DE-627)105274887  |0 (DE-576)210043474  |2 gnd  |a Unterrichtsreform 
689 1 |5 (DE-627) 
856 4 2 |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2562159&custom_att_2=simple_viewer  |x Verlag  |y Perspektiven fuer die weitere Entwicklung der gymnasialen Oberstufe  |3 Inhaltsverzeichnis 
889 |w (DE-627)433055464 
935 |a mteo 
935 |i mdedup 
935 |i Blocktest 
935 |h GBV  |i Tpn3090pruef 
936 r v |a DK 5000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Schulpädagogik  |k Höhere Schule  |k Höhere Schule, allgemein  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270722026  |0 (DE-625)rvk/19636:761  |0 (DE-576)200722026 
936 r v |a DK 8030  |b Allgemeines und Deutschland  |k Schulpädagogik  |k Stufenschule (Fragen des Übergangs und der Durchlässigkeit)  |k Sekundarstufe II  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270781960  |0 (DE-625)rvk/19646:761  |0 (DE-576)200781960 
936 r v |a DP 3400  |b Allgemeines und Deutschland  |k Didaktik und Methodik des Unterrichts  |k Didaktik einzelner Schulstufen  |k Sekundarstufe II: Gymnasiale Oberstufe - Kollegstufe,  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270783580  |0 (DE-625)rvk/19838:761  |0 (DE-576)200783580 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 319418542X 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 025095323 
LOK |0 005 19991009000000 
LOK |0 008 930217||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 24 A 8344  |9 00 
LOK |0 935   |a kram  |a konv 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3194185500 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 025095323 
LOK |0 005 20100429143825 
LOK |0 008 100429||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-43  |c DE-627  |d DE-21-43 
LOK |0 541   |e 84/505 
LOK |0 852   |a DE-21-43 
LOK |0 852 1  |c Ga II 1386  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a k043  |a kneu 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
REF |a Gymnasiale Oberstufe 
STA 0 0 |a Education policy,Educational reform,Educational change,Grammar school,Gymnasium,Lycée,School organization,Secondary school level,Training objective,University admission,Vocational education,Professional education,Occupational training 
STB 0 0 |a Classes supérieures du lycée,Lycée (Allemagne),Lycée,Diplôme d’accès à l’enseignement supérieur,Formation professionnelle,Lycée,Établissement d'enseignement secondaire,Collège,Établissement d'enseignement secondaire,Collège,Objectif de formation,Organisation scolaire,Politique éducative,Réforme de l'enseignement 
STC 0 0 |a Escuela secundaria,Formación profesional,Grado de acceso a estudios superiores,Meta de la formación,Nivel superior de la escuela secundaria,Organización escolar,Política educacional,Reforma de la enseñanza 
STD 0 0 |a Formazione professionale,Istruzione professionale,Istruzione professionale,Hochschulreife,Titolo per l'accesso all'università,Maturità,Titolo per l'accesso all'università,Maturità,Istruzione secondaria,Gymnasium (sistema tedesco),Gymnasium,Obiettivo formativo,Organizzazione scolastica,Politiche sull'istruzione,Riforma dell'insegnamento,Triennio della scuola secondaria di secondo grado,Oberstufe (Germania),Triennio della scuola superiore,Oberstufe,Triennio della scuola superiore 
STE 0 0 |a 教育政策,文理中学,职业教育 
STF 0 0 |a 教育政策,文理中學,職業教育 
STG 0 0 |a Certificado para o acesso ao ensino superior,Escola secundária,Formação profissional,Meta da formação,Organização escolar,Política educacional,Reforma do ensino,Últimos anos do ensino médio 
STH 0 0 |a Верхняя ступень,Достаточная подготовка для поступления в ауз,Лицей,Политика образования,Получение профессии,Учебная реформа,Цель обучения,Школьная организация 
STI 0 0 |a Γυμνάσιο,Δικαίωμα εισαγωγής σε ανώτατη σχολή,Δικαίωμα εισαγωγής σε πανεπιστημιακή σχολή,Εκπαιδευτική πολιτική,Πολιτική για την εκπαίδευση,Εκπαιδευτικός στόχος,Επαγγελματική εκπαίδευση,Επαγγελματική κατάρτιση,Λύκειο,Μεταρρύθμιση της διδασκαλίας,Οργάνωση του σχολείου,Σχολική οργάνωση 
SYE 0 0 |a Schule , Erziehungspolitik , Ausbildung,Ausbildungsziele , Berufliche Bildung,Berufliches Bildungswesen,Berufserziehung,Bildung 
SYG 0 0 |a Rigisches Gymnasium,Städt. Gymnasium,Großherzogliches Gymnasium,Großherzogliches Gymnasium,Fürstliches Gymnasium,Bautzner Gymnasium,Gymnasium Budissinum,Heidelberger Gymnasium,Großherzogliches Gymnasium,Großherzogl. Gymnasium,Gr. Gymnasium,Gymnasium in Buchsweiler,Gymnasium Zwiccaviense,Lyceum,Lyzeum,Hochgräfliche Landschule Arnstadt,Stadt- und Landschule Arnstadt,Königliches Gymnasium,K. Gymnasium,Königl. Gymnasium,Gymnasium Ascaniensis,Gymnasium der Stadt Görlitz,Gymnasium Gorlicensis,Städtisches Evangelisches Gymnasium zu Görlitz,Gymnasium Fribergense,Königliches Gymnasium,Königl. Gymnasium,Gymnasium und Progymnasium , Schuljahr 5-13,Gymnasien,Höhere Mittelschule,Maturitätsschule,Lycée,Grammar school,Mittelschule,Oberschule Wissenschaftlicher Zweig , Unterricht,Unterricht