Dialogische Erziehung: der Mensch vor der Frage nach dem Sinn des Lebens
Literaturverz. S. 147 - 157
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Bern Stuttgart
Haupt
1983
|
In: |
Schriftenreihe Erziehung und Unterricht (28)
Year: 1983 |
Series/Journal: | Schriftenreihe Erziehung und Unterricht
28 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Dialogical principle
/ Meaning
B Pedagogical anthropology B Pedagogical psychology B Education B Self-realization / Meaning of life / Education B Dialogue / Pedagogical anthropology B Educational philosophy |
Further subjects: | B
Dialogik
B Dialogue B Individuation B Education Philosophy |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 025082914 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240416014538.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1983 sz ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 83,N03,0137 |2 dnb | ||
015 | |a 83,A25,0059 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 830114769 |2 DE-101 | |
020 | |a 3258032149 |9 3-258-03214-9 | ||
035 | |a (DE-627)025082914 | ||
035 | |a (DE-576)024342998 | ||
035 | |a (DE-599)GBV025082914 | ||
035 | |a (OCoLC)11725899 | ||
035 | |a (OCoLC)11725899 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC01589915 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-CH |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a LB880 | |
082 | 0 | |a 370/.1 |q LOC |2 19 | |
084 | |a PHIL 121 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 240 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 250 |2 sfb | ||
084 | |a 10 |a 22 |a 11 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 4500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19547:761 | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)13616188X |0 (DE-627)577202162 |0 (DE-576)300868480 |4 aut |a Bucher, Theodor |d 1921-2013 | |
109 | |a Bucher, Theodor 1921-2013 | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Dialogische Erziehung |b der Mensch vor der Frage nach dem Sinn des Lebens |c Theodor Bucher |
264 | 1 | |a Bern |a Stuttgart |b Haupt |c 1983 | |
300 | |a 168 S |b graph. Darst |c 23 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Schriftenreihe Erziehung und Unterricht |v 28 | |
500 | |a Literaturverz. S. 147 - 157 | ||
520 | |a Literaturverz. S. 147 - 157 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-24 | |
650 | 0 | |a Education |x Philosophy | |
650 | 0 | |a Dialogue | |
650 | 4 | |a Individuation | |
650 | 4 | |a Dialogik | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4012063-6 |0 (DE-627)106350080 |0 (DE-576)208896724 |2 gnd |a Dialogisches Prinzip |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4133154-0 |0 (DE-627)105682195 |0 (DE-576)209641525 |2 gnd |a Sinn |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044308-5 |0 (DE-627)106206133 |0 (DE-576)209060212 |2 gnd |a Pädagogische Anthropologie |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044321-8 |0 (DE-627)106206036 |0 (DE-576)209060328 |2 gnd |a Pädagogische Psychologie |
689 | 2 | |5 DE-101 | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4015482-8 |0 (DE-627)106336592 |0 (DE-576)208911901 |2 gnd |a Erziehung |
689 | 3 | |5 DE-101 | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4116472-6 |0 (DE-627)105806420 |0 (DE-576)209501863 |2 gnd |a Selbstverwirklichung |
689 | 4 | 1 | |d s |0 (DE-588)4074067-5 |0 (DE-627)106090895 |0 (DE-576)20919233X |2 gnd |a Lebenssinn |
689 | 4 | 2 | |d s |0 (DE-588)4015482-8 |0 (DE-627)106336592 |0 (DE-576)208911901 |2 gnd |a Erziehung |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
689 | 5 | 0 | |d s |0 (DE-588)4012061-2 |0 (DE-627)106350102 |0 (DE-576)208896708 |2 gnd |a Dialog |
689 | 5 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044308-5 |0 (DE-627)106206133 |0 (DE-576)209060212 |2 gnd |a Pädagogische Anthropologie |
689 | 5 | |5 (DE-627) | |
689 | 6 | 0 | |d s |0 (DE-588)4070955-3 |0 (DE-627)106099000 |0 (DE-576)209182377 |2 gnd |a Erziehungsphilosophie |
689 | 6 | |5 (DE-627) | |
830 | 0 | |a Schriftenreihe Erziehung und Unterricht |v 28 |9 2800 |w (DE-627)130226238 |w (DE-576)01361651X |w (DE-600)539655-4 |x 0071-125X |7 ns | |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DF 4500 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Pädagogische Anthropologie |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270769421 |0 (DE-625)rvk/19547:761 |0 (DE-576)200769421 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3355876542 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025082914 | ||
LOK | |0 005 20100408144715 | ||
LOK | |0 008 970123||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1984/71223 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 2.334 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3355876550 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 025082914 | ||
LOK | |0 005 20110715133346 | ||
LOK | |0 008 110715||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 89/252 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Cb 184 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Dialogical principle,Dialogue,Dialogue,Dialogue,Dialog,Dialogue,Education,Education,Upbringing,Educational philosophy,Philosophy of Education,Philosophical pedagogy,Pedagogy,Pedagogic philosophy,Individuation,Individuation,Separation-individuation,Meaning of life,Meaning of life,Lebenssinn,Meaning,Question of meaning,Meaning (Philosophy),Pedagogical anthropology,Anthropology,Pedagogical psychology,Educational psychology,Self-realization,Self-realization |
STB | 0 | 0 | |a Anthropologie de l'éducation,Dialogue,Dialogue,Dialogue,Dialogue,Individuation,Individuation,Séparation-individuation,Philosophie de l'éducation,Principe dialogique,Psychologie de l'éducation,Sens de la vie,Sens de la vie,Vie,Sens,Signification,Signification,Signification (philosophie),Éducation,Éducation,Épanouissement personnel,Réalisation de soi,Réalisation de soi,Réalisation de soi |
STC | 0 | 0 | |a Antropología pedagógica,Autorrealización,Autorrealización (Psicología),Diálogo,Diálogo,Diálogo,Diálogo,Educación,Educación,Filosofía de la educación,Individuación,Individuación,Principio dialógico,Psicología pedagógica,Sentido de vida,Sentido de vida,Sentido,Significación (Psicología) |
STD | 0 | 0 | |a Antropologia pedagogica,Dialogo,Dialogo,Dialogo,Dialogo,Filosofia dell'educazione,Individuazione,Individuazione,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Principio dialogico,Psicologia pedagogica,Realizzazione di sé,Senso della vita,Senso della vita,Senso,Significato,Significato |
STE | 0 | 0 | |a 个性化,个体化,个别化,对话,对话,对话原则,对话原理,意义,含义,教育,教育,教养,教养,教育人类学,教育心理学,教育理念,教育原理,生命的意义,生命的意义,人生的意义,人生的意义,自我实现 |
STF | 0 | 0 | |a 個性化,個體化,個別化,對話,對話,對話原則,對話原理,意義,含義,教育,教育,教養,教養,教育人類學,教育心理學,教育理念,教育原理,生命的意義,生命的意義,人生的意義,人生的意義,自我實現 |
STG | 0 | 0 | |a Antropologia pedagógica,Autorrealização,Diálogo,Diálogo,Diálogo,Diálogo,Educação,Educação,Filosofia da educação,Individuação,Individuação,Princípio dialógico,Psicologia pedagógica,Senso de vida,Senso de vida,Sentido |
STH | 0 | 0 | |a Воспитание (мотив),Воспитание,Диалог (мотив),Диалог (музыка),Диалог (литературный жанр),Диалог,Диалогический принцип,Индивидуация (философия),Индивидуация,Педагогическая антропология,Педагогическая психология,Самореализация,Смысл,Смысл жизни (мотив),Смысл жизни,Философия воспитания |
STI | 0 | 0 | |a Αυτοπραγμάτωση,Διάλογος (μοτίβο),Διάλογος (μουσική),Διάλογος (λογοτεχνικό είδος),Διάλογος,Διαλογική αρχή,Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Εκπαιδευτική ψυχολογία,Εξατομίκευση (φιλοσοφία),Εξατομίκευση,Ατομικότητα,Νόημα,Νόημα της ζωής (μοτίβο),Νόημα της ζωής,Παιδαγωγική ανθρωπολογία,Φιλοσοφία της εκπαίδευσης,Εκπαιδευτική φιλοσοφία |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Selbstwerdung |
SYG | 0 | 0 | |a Dialogik,Dialogizität,Dialogische Philosophie , Sinnfrage , Anthropologische Pädagogik , Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Erziehungspraxis , Selbstentfaltung , Leben,Sinn des Lebens,Leben , Erziehungspraxis , Mittelstandskongress,Kongress für den Mittelstand,Dialogue , Dialogliteratur,Zwiegespräch,Dialoge,Dialogue,Wechselrede , Anthropologische Pädagogik , Bildungsphilosophie,Erziehung,Pädagogik,Pädagogische Philosophie,Philosophische Pädagogik |