Lernziel Verständigung: Dialogprinzip und Dialogverhalten
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München [u.a.]
Reinhardt
1982
|
In: | Year: 1982 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Ethics
/ Teacher
/ Pupil
/ Understanding
B Dialogical principle / Interaction pedagogy |
Further subjects: | B
Collection of essays
B ethical argumentation B Lehrer-Schüler-Beziehung B Communication in education B Teacher-student relationships B Moral education B Ethische Argumentation B Literaturverzeichnis / Bibliographie B Comprehension B Lehrer-Schüler-Interaktion B Unterrichtsmodell B Sprachpsychologie B Ethics B Psychologie des Lehrers B Social conflict B Dialogue B teaching system B Understanding B Bibliography B Communication |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 024980005 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240623113302.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 841214s1982 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 82,N36,0185 |2 dnb | ||
015 | |a 83,A08,0527 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 820941581 |2 DE-101 | |
020 | |a 3497009938 |c Pp. : DM 29.80 |9 3-497-00993-8 | ||
035 | |a (DE-627)024980005 | ||
035 | |a (DE-576)00898428X | ||
035 | |a (DE-599)GBV024980005 | ||
035 | |a (OCoLC)11160376 | ||
035 | |a (OCoLC)11160376 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC01528998 | ||
035 | |a (DE-604)8000736996 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-CH | ||
050 | 0 | |a LB1033 | |
082 | 0 | |a 371.1/022 | |
084 | |a PHIL 221 |2 sfb | ||
084 | |a PSY 830 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 295 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 308 |2 sfb | ||
084 | |a SPRA 18 (20) |2 sfb | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 6020 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19856:12012 | ||
084 | |a CC 6600 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/17661: | ||
084 | |a DF 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19545:761 | ||
084 | |a CC 7200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/17672: | ||
084 | |a 73.64 |2 bkl | ||
084 | |a 08.38 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Lernziel Verständigung |b Dialogprinzip und Dialogverhalten |c Friedrich Scheidt (Hrsg.). Mit Beitr. von R. Dieterich .. |
264 | 1 | |a München [u.a.] |b Reinhardt |c 1982 | |
300 | |a 203 S. |b graph. Darst. |c 22 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverz. S. 194 - 199 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Lernziel | ||
601 | |a Verständigung | ||
650 | 4 | |a Kommunikation | |
650 | 4 | |a Dialog | |
650 | 4 | |a Ethische Argumentation | |
650 | 4 | |a Unterrichtsmodell | |
650 | 4 | |a Literaturverzeichnis/Bibliographie | |
650 | 4 | |a Communication | |
650 | 4 | |a Dialogue | |
650 | 4 | |a ethical argumentation | |
650 | 4 | |a teaching system | |
650 | 4 | |a Bibliography | |
650 | 4 | |a Sprachpsychologie | |
650 | 4 | |a Kommunikation | |
650 | 4 | |a Lehrer-Schüler-Interaktion | |
650 | 4 | |a Ethik | |
650 | 4 | |a Psychologie des Lehrers | |
650 | 4 | |a Sozialer Konflikt | |
650 | 4 | |a Lehrer-Schüler-Beziehung | |
650 | 4 | |a Verstehen | |
650 | 4 | |a Ethik | |
653 | 0 | |a Communication in education | |
653 | 0 | |a Teacher-student relationships | |
653 | 0 | |a Comprehension | |
653 | 0 | |a Moral education | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4015602-3 |0 (DE-627)106335987 |0 (DE-576)208912614 |2 gnd |a Ethik |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4035088-5 |0 (DE-627)10624941X |0 (DE-576)209010703 |2 gnd |a Lehrer |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |2 gnd |a Schüler |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4063241-6 |0 (DE-627)106128671 |0 (DE-576)209147911 |2 gnd |a Verstehen |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4012063-6 |0 (DE-627)106350080 |0 (DE-576)208896724 |2 gnd |a Dialogisches Prinzip |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4161974-2 |0 (DE-627)105465852 |0 (DE-576)209869992 |2 gnd |a Interaktionspädagogik |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)135806488 |0 (DE-627)693789638 |0 (DE-576)30065619X |4 edt |a Scheidt, Friedrich |d 1931-1998 | |
700 | 1 | |0 (DE-588)121235416 |0 (DE-627)081172397 |0 (DE-576)160735777 |4 oth |a Dieterich, Rainer |d 1943- | |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2612873&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Lernziel Verständigung |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)024648620 | ||
889 | |w (DE-627)426625919 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 6020 |b Einzelne Unterrichtsthemen |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Didaktik einzelner Sachgebiete und Themen |k Fächerübergreifende Unterrichtsgebiete |k Ethische, moralische, religiöse Erziehung |k Einzelne Unterrichtsthemen |0 (DE-627)1271471728 |0 (DE-625)rvk/19856:12012 |0 (DE-576)201471728 |
936 | r | v | |a CC 6600 |b Abhandlungen |k Philosophie |k Systematische Philosophie |k Philosophische Anthropologie |k Abhandlungen |0 (DE-627)1270639021 |0 (DE-625)rvk/17661: |0 (DE-576)200639021 |
936 | r | v | |a DF 3000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270707000 |0 (DE-625)rvk/19545:761 |0 (DE-576)200707000 |
936 | r | v | |a CC 7200 |b Abhandlungen |k Philosophie |k Systematische Philosophie |k Ethik |k Abhandlungen |0 (DE-627)1270639072 |0 (DE-625)rvk/17672: |0 (DE-576)200639072 |
936 | r | u | |a CV 3500 |b Kommunikation, Massenmedien, soziale Beeinflussung, soziale Macht |k Psychologie |k Sozialpsychologie |k Kommunikation, Massenmedien, soziale Beeinflussung, soziale Macht |0 (DE-627)1271443775 |0 (DE-576)201443775 |z Ungueltig |
936 | b | k | |a 73.64 |j Sprache |j Kommunikation |x Ethnologie |0 (DE-627)106411306 |
936 | b | k | |a 08.38 |j Ethik |0 (DE-627)10640265X |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3181996505 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024980005 | ||
LOK | |0 005 19990116000000 | ||
LOK | |0 008 960112||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 22 A 11852 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a comp |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3181996556 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024980005 | ||
LOK | |0 005 20100408132410 | ||
LOK | |0 008 960523||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1983/69574 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Mg 5.332 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Kommunikationspsychologie,Lehrer-Schüler-Beziehung | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Communication,Communication,Communication process,Information process,Communication in art,Dialogical principle,Dialogue,Dialogue,Dialogue,Dialog,Dialogue,Ethics,Ethics,Moral philosophy,Philosophical Ethics,Ethics,Interaction pedagogy,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,Social conflict,Social conflict,Teacher,Teacher,Instructor,Schoolmaster,Understanding,Comprehension (Theory of knowledge) |
STB | 0 | 0 | |a Communication,Communication,Compréhension,Entendement (philosophie),Conflit social,Conflit social,Dialogue,Dialogue,Dialogue,Dialogue,Enseignant,Enseignant,Professeur,Professeur,Professeur (motif),Professeur,Principe dialogique,Pédagogie de l'interaction,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier,Éthique,Éthique,Morale,Morale,Morale |
STC | 0 | 0 | |a Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Comprensión,Comunicación,Comunicación,Conflicto social,Conflicto social,Diálogo,Diálogo,Diálogo,Diálogo,Pedagogía interaccional,Principio dialógico,Profesor,Profesor,Ética,Ética,Ética moderna |
STD | 0 | 0 | |a Comprensione,Comunicazione,Comunicazione,Conflitto sociale,Conflitto sociale,Dialogo,Dialogo,Dialogo,Dialogo,Etica,Etica,Insegnante <motivo>,Insegnante,Professore,Maestro,Professore,Maestro,Professore (motivo),Maestro (motivo),Professore,Maestro,Pedagogia dell'interazione,Principio dialogico,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno |
STE | 0 | 0 | |a 伦理学,道德哲学,道德学,学生,对话,对话,对话原则,对话原理,教师,教师,教员,老师,教员,老师,理解,了解,社会冲突,社会冲突,联系,通信,沟通 |
STF | 0 | 0 | |a 倫理學,道德哲學,道德學,學生,對話,對話,對話原則,對話原理,教師,教師,教員,老師,教員,老師,理解,了解,社會衝突,社會衝突,聯繫,通信,溝通 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Compreensão,Comunicação,Comunicação,Conflito social,Conflito social,Diálogo,Diálogo,Diálogo,Diálogo,Pedagogia interacional,Princípio dialógico,Professor,Professor,Ética,Ética |
STH | 0 | 0 | |a Диалог (мотив),Диалог (музыка),Диалог (литературный жанр),Диалог,Диалогический принцип,Интерактивная педагогика,Общение (мотив),Общение,Понимание,Социальный конфликт (мотив),Социальный конфликт,Учитель (мотив),Учитель,Школьник (мотив),Школьник,Этика (мотив),Этика |
STI | 0 | 0 | |a Δάσκαλος (μοτίβο),Δάσκαλος,Διάλογος (μοτίβο),Διάλογος (μουσική),Διάλογος (λογοτεχνικό είδος),Διάλογος,Διαλογική αρχή,Επικοινωνία (μοτίβο),Επικοινωνία,Ηθική (μοτίβο),Ηθική,Κατανόηση,Κοινωνική σύγκρουση (μοτίβο),Κοινωνική σύγκρουση,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής,Παιδαγωγική αλληλεπίδρασης |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Kommunikationsprozess,Informationsprozess , Mittelstandskongress,Kongress für den Mittelstand,Dialogue , Dialogliteratur,Zwiegespräch,Dialoge,Dialogue,Wechselrede , Kommunikationsprozess,Informationsprozess , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Gesellschaftlicher Konflikt,Soziale Konflikte , Verständnis,Verstehensprozess , Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie |
SYG | 0 | 0 | |a Ethics,Moral,Morality,Moralphilosophie,Tugend,Wertethik,Ethische Theorie,Moral,Philosophische Ethik,Sittenlehre,Moralphilosophie , Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Schuljugend , Verständnis,Verstehensprozess , Dialogik,Dialogizität,Dialogische Philosophie |