Lehr-Lern-Forschung: ein Überblick in Einzeldarstellungen
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München, Wien usw.
Urban & Schwarzenberg
1982
|
In: | Year: 1982 |
Series/Journal: | U-und-S-Pädagogik
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Teacher
/ Learning
/ Pupil
/ School teaching
B Teaching-learning studies B Teaching-learning studies / School teaching |
Further subjects: | B
Ability
B Collection of essays B Didactics B Unterrichtslehre B Social perception B Interaction B Methodik B Lehrer-Schüler-Interaktion B Teaching research B Self-image B Pedagogical psychology B Psychology of learning B Anxiety |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 024942103 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231017014326.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1982 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 81,N46,0117 |2 dnb | ||
015 | |a 82,A11,0508 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 810994151 |2 DE-101 | |
020 | |a 3541414316 |9 3-541-41431-6 | ||
035 | |a (DE-627)024942103 | ||
035 | |a (DE-576)008709386 | ||
035 | |a (DE-599)GBV024942103 | ||
035 | |a (OCoLC)251744883 | ||
035 | |a (OCoLC)63859884 | ||
035 | |a (OCoLC)880542208 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC00285327 | ||
035 | |a (DE-604)8000746339 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-AT |c XD-US | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1600 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19795:761 | ||
084 | |a CX 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19213: | ||
084 | |a CX 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19214: | ||
084 | |a AL 34500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/2959: | ||
084 | |a 81.60 |2 bkl | ||
084 | |a 81.50 |2 bkl | ||
084 | |a 77.34 |2 bkl | ||
245 | 1 | 0 | |a Lehr-Lern-Forschung |b ein Überblick in Einzeldarstellungen |c Hrsg.: Bernhard Treiber; Franz E. Weinert |
264 | 1 | |a München, Wien usw. |b Urban & Schwarzenberg |c 1982 | |
300 | |a 302 S |b graph. Darst |c 8° | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a U-und-S-Pädagogik | |
500 | |a Literaturangaben | ||
650 | 4 | |a Unterrichtsforschung | |
650 | 4 | |a Unterrichtslehre | |
650 | 4 | |a Pädagogische Psychologie | |
650 | 4 | |a Lernpsychologie | |
650 | 4 | |a Interaktion | |
650 | 4 | |a Lehrer-Schüler-Interaktion | |
650 | 4 | |a Fähigkeit | |
650 | 4 | |a Didaktik | |
650 | 4 | |a Methodik | |
650 | 4 | |a Angst | |
650 | 4 | |a Selbstbild | |
650 | 4 | |a Soziale Wahrnehmung | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035088-5 |0 (DE-627)10624941X |0 (DE-576)209010703 |2 gnd |a Lehrer |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4035408-8 |0 (DE-627)106247867 |0 (DE-576)20901248X |2 gnd |a Lernen |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |2 gnd |a Schüler |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4478933-6 |0 (DE-627)236978225 |0 (DE-576)212854089 |2 gnd |a Lehr-Lern-Forschung |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4478933-6 |0 (DE-627)236978225 |0 (DE-576)212854089 |2 gnd |a Lehr-Lern-Forschung |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)13317171X |0 (DE-627)691210446 |0 (DE-576)163343179 |4 edt |a Treiber, Bernhard |d 1948- | |
700 | 1 | |a Weinert, Franz E. |e Hrsg. |4 edt | |
889 | |w (DE-627)075347741 | ||
889 | |w (DE-627)020907109 | ||
889 | |w (DE-627)423813730 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 1600 |b Allgemeines und Deutschland |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Unterrichtsforschung |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783254 |0 (DE-625)rvk/19795:761 |0 (DE-576)200783254 |
936 | r | v | |a CX 1000 |b Allgemeines |k Pädagogische Psychologie |k Allgemeines |0 (DE-627)127148417X |0 (DE-625)rvk/19213: |0 (DE-576)20148417X |
936 | r | v | |a CX 3000 |b Pädagogische Lernpsychologie |k Pädagogische Psychologie |k Pädagogische Lernpsychologie |0 (DE-627)1270879049 |0 (DE-625)rvk/19214: |0 (DE-576)200879049 |
936 | r | v | |a AL 34500 |b Verhältnis Lernen, Lehren, Forschung, Praxis; Lehr- und Lernsituation |k Hochschul- und Universitätswesen |k Hochschulunterricht, Hochschuldidaktik |k Unterrichtsformen |k Verhältnis Lernen, Lehren, Forschung, Praxis; Lehr- und Lernsituation |0 (DE-627)1270659871 |0 (DE-625)rvk/2959: |0 (DE-576)200659871 |
936 | b | k | |a 81.60 |j Unterrichtsprozess: Allgemeines |0 (DE-627)106416278 |
936 | b | k | |a 81.50 |j Pädagogische Psychologie |j Unterrichtspsychologie |j Schulpsychologie: Allgemeines |0 (DE-627)106405241 |
936 | b | k | |a 77.34 |j Lernpsychologie |0 (DE-627)106408348 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3173057783 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024942103 | ||
LOK | |0 005 20100408030539 | ||
LOK | |0 008 970929||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 53673 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg I b 50 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3173057791 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024942103 | ||
LOK | |0 005 20100407000000 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e ZNL5042 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Db XIII 123 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3173057805 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024942103 | ||
LOK | |0 005 20061106111821 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 15109 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 1168 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Lehrer-Schüler-Beziehung | ||
STA | 0 | 0 | |a Ability,Ability,Anxiety,Anxiety,Dread,Dread,Didactics,Interaction,Learning,Learning process,Pedagogical psychology,Educational psychology,Psychology of learning,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Self-image,Idea of oneself,Self-perception,Self-projection,Social perception,Teacher,Teacher,Instructor,Schoolmaster,Teaching research,Teaching-learning studies |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Compétence,Aptitude,Aptitude,Aptitude,Didactique,Enseignant,Enseignant,Professeur,Professeur,Professeur (motif),Professeur,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Image de soi,Interaction,Perception sociale,Peur,Peur,Angoisse,Angoisse,Anxiété,Psychologie de l'apprentissage,Psychologie de l'éducation,Recherche sur l'enseignement,Recherche sur l’enseignement et l’apprentissage,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier |
STC | 0 | 0 | |a Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Aprendizaje,Capacidad,Competencia,Competencia,Didáctica,Enseñanza,Enseñanza,Imagen de si,Interacción,Investigación enseñanza y aprendizaje,Investigación sobre la enseñanza,Miedo,Miedo,Percepción social,Profesor,Profesor,Psicología de aprendizaje,Psicología pedagógica |
STD | 0 | 0 | |a Abilità,Apprendimento,Didattica,Immagine di sé,Percezione di sé,Percezione di sé,Insegnante <motivo>,Insegnante,Professore,Maestro,Professore,Maestro,Professore (motivo),Maestro (motivo),Professore,Maestro,Interazione,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Paura <motivo>,Paura,Ansia,Ansia,Ansia (motivo),Ansia,Percezione sociale,Psicologia dell'apprendimento,Psicologia pedagogica,Ricerca sull'insegnamento,Ricerca sull'insegnamento-apprendimento,Studio dell'insegnamento-apprendimento,Studio dell'insegnamento-apprendimento,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno |
STE | 0 | 0 | |a 学习,学习心理学,学生,教学法,教学理论,教育法,教师,教师,教员,老师,教员,老师,教育心理学,焦虑,焦虑,恐惧,恐惧,相互作用,互动,能力,本领,才能,自我形象,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 學生,學習,學習心理學,教學法,教學理論,教育法,教師,教師,教員,老師,教員,老師,教育心理學,焦慮,焦慮,恐懼,恐懼,相互作用,互動,能力,本領,才能,自我形象,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Aprendizagem,Capacidade,Competência,Competência,Didática,Ensino,Ensino,Imagem de si,Interação,Medo,Medo,Percepção social,Pesquisa sobre ensino e aprendizagem,Pesquisa sobre o ensino,Professor,Professor,Psicologia da aprendizagem,Psicologia pedagógica |
STH | 0 | 0 | |a Взаимодействие,Дидактика,Исследование преподавания,Исследование преподавания и обучения,Педагогическая психология,Представление о самом себе,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Психология обучения,Социальное восприятие,Способность,Страх (мотив),Страх,Учебный процесс,Учитель (мотив),Учитель,Школьник (мотив),Школьник |
STI | 0 | 0 | |a Έρευνα διδασκαλίας-μάθησης,Αλληλεπίδραση,Αυτοεικόνα,Δάσκαλος (μοτίβο),Δάσκαλος,Διδακτική,Διδακτική έρευνα,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαιδευτική ψυχολογία,Ικανότητα,Κοινωνική αντίληψη,Μάθηση,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής,Φόβος (μοτίβο),Φόβος,Ψυχολογία της μάθησης |
SYE | 0 | 0 | |a Empirische Unterrichtsforschung , Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Lernen , Soziologie - Interaktion,Interaktionsprozess,Interaktives Verhalten,Interpersonelle Interaktion,Personale Interaktion,Soziale Beziehung,Soziale Interaktion,Interaktionen , Kompetenz , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Ängstlichkeit,Ängste , Selbstkonzept,Autostereotyp,Selbstwahrnehmung,Selbstentwurf,Selbstkonzeption,Selbstverständnis , Gesellschaft,Soziale Kognition,Soziale Perzeption,Sozialwahrnehmung,Öffentliche Wahrnehmung |
SYG | 0 | 0 | |a Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Lernprozess,Lernvorgang , Schuljugend , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Lehr-Lern-Prozess , Lehr-Lern-Prozess , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht |