Denkenlernen und Gesamtorientierung: ein integratives Bildungskonzept
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München
Kösel
1978
|
In: | Year: 1978 |
Series/Journal: | Kösel-Diskussion
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Educational reform
B Theory B Criticism |
Further subjects: | B
Learning
B Lesson plan B Thinking B Intelligence test B Learning theory B Teaching subject B Thesis B Educational reform |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 024012106 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20221016154507.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1978 gw ||||| m 00| ||ger c | ||
015 | |a 78,N02,0095 |2 dnb | ||
015 | |a 78,A17,0294 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 780170717 |2 DE-101 | |
020 | |a 3466301831 |9 3-466-30183-1 | ||
035 | |a (DE-627)024012106 | ||
035 | |a (DE-576)006305482 | ||
035 | |a (DE-599)GBV024012106 | ||
035 | |a (OCoLC)6043362 | ||
035 | |a (OCoLC)174283789 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC03096513 | ||
035 | |a (DE-604)8032872585 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | |a 370.15 HAR |q OCLC | |
084 | |a 10a |a 03b |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DK 1020 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19601:761 | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)1015459943 |0 (DE-627)705389464 |0 (DE-576)161304338 |4 aut |a Hardörfer, Ludwig |d 1924- | |
109 | |a Hardörfer, Ludwig 1924- | ||
245 | 1 | 0 | |a Denkenlernen und Gesamtorientierung |b ein integratives Bildungskonzept |c Ludwig Hardörfer |
264 | 1 | |a München |b Kösel |c 1978 | |
300 | |a 147 S |c 8° | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Kösel-Diskussion | |
502 | |a Teilw. zugl.: Mainz, Univ., Habil.-Schr., 1972 | ||
505 | 8 | 0 | |a Literaturverz. S. 132 - 147 |
650 | 4 | |a Schulreform | |
650 | 4 | |a Lernen | |
650 | 4 | |a Intelligenztest | |
650 | 4 | |a Lerntheorie | |
650 | 4 | |a Denken | |
650 | 4 | |a Lehrplan | |
650 | 4 | |a Unterrichtsfach | |
655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053539-3 |0 (DE-627)106166751 |0 (DE-576)209104279 |2 gnd |a Schulreform |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4059787-8 |0 (DE-627)106142275 |0 (DE-576)209132256 |2 gnd |a Theorie |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4033229-9 |0 (DE-627)104137800 |0 (DE-576)209000694 |2 gnd |a Kritik |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
751 | |a Mainz |0 (DE-588)4037124-4 |0 (DE-627)106239201 |0 (DE-576)209022329 |4 uvp | ||
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/780170717/04 |m B:DE-101 |q pdf/application |v 20161127003401 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DK 1020 |b Allgemeines und Deutschland |k Schulpädagogik |k Schulreform, Schulversuch |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)127070561X |0 (DE-625)rvk/19601:761 |0 (DE-576)20070561X |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3124170563 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024012106 | ||
LOK | |0 005 20091102133652 | ||
LOK | |0 008 970926||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 45626 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg I b 13 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Criticism,Criticism,Educational reform,School,School innovation,School improvement programs,Intelligence test,Learning theory,Learning,Learning,Learning process,Lesson plan,Teaching subject,Theory,Thinking,Intelligence,Way of thinking |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Critique,Critique,Matière scolaire,Pensée,Programme d'enseignement,Réforme scolaire,Test d'intelligence,Théorie,Théorie de l'apprentissage |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje,Crítica,Crítica,El pensar,Materia escolar,Plano de enseñanza,Reforma escolar,Teoría,Teoría del aprendizaje,Teste de inteligencia |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Critica,Critica,Materia scolastica,Pensiero,Programma di insegnamento,Riforma scolastica,Teoria,Teoria dell'apprendimento,Test d'intelligenza |
STE | 0 | 0 | |a 学习,学习理论,学校改革,教育改革,思想,见解,想法,批评,批判,评论,教案,课程计划,理论 |
STF | 0 | 0 | |a 學校改革,教育改革,學習,學習理論,思想,見解,想法,批評,批判,評論,教案,課程計劃,理論 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem,Crítica,Crítica,Matéria escolar,O pensar,Plano de ensino,Reforma escolar,Teoria,Teoria da aprendizagem,Teste de inteligência |
STH | 0 | 0 | |a Критика (мотив),Критика,Мышление,Теория,Теория обучения,Тест на интеллект,Учебная программа,Учебный предмет,Учебный процесс,Школьная реформа |
STI | 0 | 0 | |a Θεωρία,Θεωρία μάθησης,Κριτική (μοτίβο),Κριτική,Μάθημα διδασκαλίας,Μάθηση,Πρόγραμμα σπουδών,Σκέψη,Σχολική μεταρρύθμιση,Τεστ νοημοσύνης |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Schule,Schulinnovation , Lernprozess,Lernvorgang , Intelligenzprüfung , Lernen , Denkfähigkeit,Denkvermögen,Denkprozess,Denkvorgang,Denkweise , Curriculum,Bildungsplan,Rahmenrichtlinie,Lehrpläne , Disziplin,Fächerkanon,Schulfach,Lehrfach,Unterrichtsfächer,Fach |
SYG | 0 | 0 | |a Schule,Schulinnovation , Theorien,Theorien |