Erziehung zur Gerechtigkeit: Unterrichtspraxis nach Lawrence Kohlberg
Authors: | ; ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München
Kösel
1981
|
In: | Year: 1981 |
Series/Journal: | Kösel für Lehrer
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Kohlberg, Lawrence 1927-1987
/ Moral education
/ School teaching
B Justice / Educational goal B Ethics teaching B Moral education / School teaching |
Further subjects: | B
Unterrichtsmodell
B Soziale Entwicklung B ethical argumentation B teaching system B Sozialisation durch Schule B Ethische Argumentation B Learning goal B Lesson planning B Lesson unit |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 024011150 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240131201130.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1981 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 81,N30,0165 |2 dnb | ||
015 | |a 82,A02,0427 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 810634783 |2 DE-101 | |
020 | |a 3466302218 |c kart. : DM 19.80 |9 3-466-30221-8 | ||
035 | |a (DE-627)024011150 | ||
035 | |a (DE-576)009963618 | ||
035 | |a (DE-599)GBV024011150 | ||
035 | |a (OCoLC)53314261 | ||
035 | |a (OCoLC)53314261 | ||
035 | |a (OCoLC)263352681 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC01394724 | ||
035 | |a (DE-604)801128367x | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-DE-BY | ||
084 | |a PÄ 400 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 795 (60) |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 805,3 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 110 KOH |2 sfb | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 6000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19856:12010 | ||
084 | |a BU 5500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16915: | ||
084 | |a 71.51 |2 bkl | ||
084 | |a 80.45 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)118188356 |0 (DE-627)079294995 |0 (DE-576)160123070 |4 aut |a Aufenanger, Stefan |d 1950- | |
109 | |a Aufenanger, Stefan 1950- |a Aufenanger, St. 1950- |a Aufenanger, S. 1950- | ||
245 | 1 | 0 | |a Erziehung zur Gerechtigkeit |b Unterrichtspraxis nach Lawrence Kohlberg |c Stefan Aufenanger; Detlef Garz; Michael Zutavern |
264 | 1 | |a München |b Kösel |c 1981 | |
300 | |a 137 S. |b graph. Darst. |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Kösel für Lehrer | |
500 | |a Literaturverz. S. 135 - 138 | ||
601 | |a Lawrence, D. H. | ||
650 | 4 | |a Ethische Argumentation | |
650 | 4 | |a Unterrichtsmodell | |
650 | 4 | |a ethical argumentation | |
650 | 4 | |a teaching system | |
650 | 4 | |a Soziale Entwicklung | |
650 | 4 | |a Sozialisation durch Schule | |
650 | 4 | |a Lernziel | |
650 | 4 | |a Unterrichtsplanung | |
655 | 7 | |a Unterrichtseinheit |0 (DE-588)4187074-8 |0 (DE-627)104362839 |0 (DE-576)210043393 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d p |0 (DE-588)118564609 |0 (DE-627)079361080 |0 (DE-576)208993630 |2 gnd |a Kohlberg, Lawrence |d 1927-1987 |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4055179-9 |0 (DE-627)10467511X |0 (DE-576)209112611 |2 gnd |a Sittliche Erziehung |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4020310-4 |0 (DE-627)106318578 |0 (DE-576)208932763 |2 gnd |a Gerechtigkeit |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4070957-7 |0 (DE-627)106098985 |0 (DE-576)209182393 |2 gnd |a Erziehungsziel |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4015604-7 |0 (DE-627)104732318 |0 (DE-576)208912622 |2 gnd |a Ethikunterricht |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4020310-4 |0 (DE-627)106318578 |0 (DE-576)208932763 |2 gnd |a Gerechtigkeit |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4070957-7 |0 (DE-627)106098985 |0 (DE-576)209182393 |2 gnd |a Erziehungsziel |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4055179-9 |0 (DE-627)10467511X |0 (DE-576)209112611 |2 gnd |a Sittliche Erziehung |
689 | 4 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
689 | 5 | 0 | |d s |0 (DE-588)4020310-4 |0 (DE-627)106318578 |0 (DE-576)208932763 |2 gnd |a Gerechtigkeit |
689 | 5 | 1 | |d s |0 (DE-588)4070957-7 |0 (DE-627)106098985 |0 (DE-576)209182393 |2 gnd |a Erziehungsziel |
689 | 5 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |0 (DE-588)109783115 |0 (DE-627)516178059 |0 (DE-576)161066038 |4 aut |a Garz, Detlef |d 1949- | |
700 | 1 | |0 (DE-588)128589728 |0 (DE-627)376260300 |0 (DE-576)163686920 |4 aut |a Zutavern, Michael |d 1952- | |
889 | |w (DE-627)074859242 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 6000 |b Allgemeines |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Didaktik einzelner Sachgebiete und Themen |k Fächerübergreifende Unterrichtsgebiete |k Ethische, moralische, religiöse Erziehung |k Allgemeines |0 (DE-627)1270742892 |0 (DE-625)rvk/19856:12010 |0 (DE-576)200742892 |
936 | r | v | |a BU 5500 |b Gewissensbildung und sittliche Erziehung |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Aufgaben und Inhalte der religiösen und christlichen Bildung und Erziehung |k Gewissensbildung und sittliche Erziehung |0 (DE-627)1270760653 |0 (DE-625)rvk/16915: |0 (DE-576)200760653 |
936 | b | k | |a 71.51 |j Werte |j Normen |x Soziologie |0 (DE-627)106418351 |
936 | b | k | |a 80.45 |j Ethische Erziehung |0 (DE-627)106414496 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 320848996X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024011150 | ||
LOK | |0 005 20100408133450 | ||
LOK | |0 008 970123||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1984/70460 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 2.330 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3208489978 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024011150 | ||
LOK | |0 005 20130328151506 | ||
LOK | |0 008 130328||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 81/1187 | ||
LOK | |0 689 |a p |a Kohlberg, Lawrence | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ck 198 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3208489986 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 024011150 | ||
LOK | |0 005 20150203154250 | ||
LOK | |0 008 130606||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-110 |c DE-627 |d DE-21-110 | ||
LOK | |0 689 |a s |a Pädagogik | ||
LOK | |0 689 |a s |a Moralisches Urteil | ||
LOK | |0 689 |a s |a Unterricht | ||
LOK | |0 689 |a s |a Gerechtigkeitstheorien | ||
LOK | |0 852 |z Kein Bestand am IfK; Nachweis für KrimDok | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-110 | ||
LOK | |0 852 1 |m v |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k110 | ||
LOK | |0 938 |k v | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Schulische Sozialisation | ||
STA | 0 | 0 | |a Educational goal,Educational intention,Ethics teaching,Ethics lessons,Ethics,Ethics,Justice,Justice,Justice,Justice in art,Learning goal,Educational objective,Lesson planning,Moral education,Ethical education,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics |
STB | 0 | 0 | |a Enseignement de l’éthique,Éthique (matière scolaire, Allemagne),Éthique,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Justice,Justice,Justice,Objectif d'apprentissage,Objectif éducatif,Planification du cours,Éducation morale |
STC | 0 | 0 | |a Educación moral,Enseñanza de ética,Enseñanza,Enseñanza,Justicia,Justicia,Justicia,Justicia,Objetivo del aprendizaje,Objetivo educacional,Planificación de una clase |
STD | 0 | 0 | |a Educazione morale,Etica <materia>,Insegnamento dell'etica,Insegnamento dell'etica,Giustizia,Giustizia,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Obiettivo didattico,Obiettivo educativo,Pianificazione di una lezione |
STE | 0 | 0 | |a 伦理学课程,伦理学教学,学习目标,学习目的,教育目标,正义,正义,公义,公平正义,公义,公平正义,课程,教学,道德教育 |
STF | 0 | 0 | |a 倫理學課程,倫理學教學,學習目標,學習目的,教育目標,正義,正義,公義,公平正義,公義,公平正義,課程,教學,道德教育 |
STG | 0 | 0 | |a Educação moral,Ensino de ética,Ensino,Ensino,Justiça,Justiça,Objetivo da aprendizagem,Objetivo educacional,Planejamento de uma aula |
STH | 0 | 0 | |a Нравственное воспитание,Планирование уроков,Преподавание этики,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Справедливость (мотив),Справедливость,Учебная цель,Цель воспитания |
STI | 0 | 0 | |a Hθική <μάθημα>,Διδασκαλία ηθικής,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Δικαιοσύνη (μοτίβο),Δικαιοσύνη,Εκπαιδευτικός στόχος,Εκπαιδευτικός στόχος,Μαθησιακός στόχος,Ηθική εκπαίδευση,Ηθική διαπαιδαγώγηση,Σχεδιασμός μαθήματος |
SYE | 0 | 0 | |a Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Lehrplanung,Unterricht |
SYG | 0 | 0 | |a Ethische Erziehung,Moral,Moralerziehung,Moralische Erziehung,Moralpädagogik , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Bildungsziel,Erziehungsintention,Erziehung,Erziehungsziele , Ethik,Ethische Erziehung,Moralunterricht , Bildungsziel,Erziehungsintention,Erziehung,Erziehungsziele , Ethische Erziehung,Moral,Moralerziehung,Moralische Erziehung,Moralpädagogik , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Bildungsziel,Erziehungsintention,Erziehung,Erziehungsziele |