Grundkurs Lehrerfrage: ein handlungsorientiertes einführendes Arbeitsbuch für Lehrer
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Weinheim [u.a.]
Beltz
1981
|
In: | Year: 1981 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Question
/ School teaching
B Teachers' questions / Teaching method B School teaching / Question |
Further subjects: | B
Teacher behavior
B Frage <Päd.> B Lesson planning |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 023896418 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240826113457.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1981 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 81,N14,0180 |2 dnb | ||
015 | |a 81,A35,0778 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 810284936 |2 DE-101 | |
020 | |a 3407541139 |c kart. : DM 17.00 |9 3-407-54113-9 | ||
035 | |a (DE-627)023896418 | ||
035 | |a (DE-576)008296200 | ||
035 | |a (DE-599)GBV023896418 | ||
035 | |a (OCoLC)27210820 | ||
035 | |a (OCoLC)60867911 | ||
035 | |a (OCoLC)263647202 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC00286172 | ||
035 | |a (DE-604)8022676449 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-CH | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 2160 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19817:761 | ||
084 | |a DP 1100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19779:761 | ||
084 | |a 81.31 |2 bkl | ||
084 | |a 81.61 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)130380563 |0 (DE-627)500432171 |0 (DE-576)163124442 |4 aut |a Sommer, Hartmut |d 1952- | |
109 | |a Sommer, Hartmut 1952- | ||
245 | 1 | 0 | |a Grundkurs Lehrerfrage |b ein handlungsorientiertes einführendes Arbeitsbuch für Lehrer |c Hartmut Sommer |
264 | 1 | |a Weinheim [u.a.] |b Beltz |c 1981 | |
300 | |a 141 S |b Ill., graph. Darst |c 24 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverz. S. 136 - 141 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
601 | |a Grundkurs | ||
601 | |a Einführung | ||
601 | |a Arbeitsbuch | ||
650 | 4 | |a Unterrichtsplanung | |
650 | 4 | |a Lehrerverhalten | |
650 | 4 | |a Frage <Päd.> | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4018041-4 |0 (DE-627)106327798 |0 (DE-576)208922210 |2 gnd |a Frage |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4018042-6 |0 (DE-627)10632778X |0 (DE-576)208922229 |2 gnd |a Lehrerfrage |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4078637-7 |0 (DE-627)106076795 |0 (DE-576)209209429 |2 gnd |a Unterrichtsmethode |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4018041-4 |0 (DE-627)106327798 |0 (DE-576)208922210 |2 gnd |a Frage |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4018042-6 |0 (DE-627)10632778X |0 (DE-576)208922229 |2 gnd |a Lehrerfrage |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4078637-7 |0 (DE-627)106076795 |0 (DE-576)209209429 |2 gnd |a Unterrichtsmethode |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2833905&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Grundkurs Lehrerfrage |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 2160 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Sozialformen des Unterrichts |k Unterrichtsgespräch |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783432 |0 (DE-625)rvk/19817:761 |0 (DE-576)200783432 |
936 | r | v | |a DP 1100 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Kommunikative Didaktik |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783149 |0 (DE-625)rvk/19779:761 |0 (DE-576)200783149 |
936 | b | k | |a 81.31 |j Lehrpersonal |j Erziehungspersonal |0 (DE-627)106422723 |
936 | b | k | |a 81.61 |j Didaktik |j Hochschuldidaktik |0 (DE-627)106422790 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3164825218 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023896418 | ||
LOK | |0 005 20100408030111 | ||
LOK | |0 008 951206||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 53067 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg V a 14 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Lesson planning,Question,Grammar, Comparative and general,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Teacher behavior,Teachers' questions,Teaching method,Teaching,Method of teaching |
STB | 0 | 0 | |a Comportement de l'enseignant,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Méthode d'enseignement,Planification du cours,Question de l'enseignant,Question,Interrogation,Interrogation,Interrogation (linguistique) |
STC | 0 | 0 | |a Comportamiento de profesores,Enseñanza,Enseñanza,Método didáctico,Planificación de una clase,Pregunta,Pregunta del profesor |
STD | 0 | 0 | |a Comoortamento dell'insegnante,Domande degli insegnanti,Interrogativo,Questione,Questione,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Metodo didattico,Pianificazione di una lezione |
STE | 0 | 0 | |a 教学方法,教师行为,教师表现,课程,教学,问题,疑问 |
STF | 0 | 0 | |a 問題,疑問,教學方法,教師行為,教師表現,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Comportamento de professores,Ensino,Ensino,Método didático,Pergunta,Pergunta do professor,Planejamento de uma aula |
STH | 0 | 0 | |a Вопрос,Метод преподавания,Планирование уроков,Поведение учителя,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Учительский вопрос |
STI | 0 | 0 | |a Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Ερωτήσεις εκπαιδευτικού,Ερώτηση,Ερώτημα,Μέθοδος διδασκαλίας,Διδακτική μέθοδος,Συμπεριφορά εκπαιδευτικών,Σχεδιασμός μαθήματος |
SYE | 0 | 0 | |a Lehrplanung,Unterricht , Lehrverhalten,Lehrerhandeln,Unterricht,Unterrichtsverhalten |
SYG | 0 | 0 | |a Fragen,Fragestellung , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Lehren,Lehrmethode,Lehrverfahren,Methode,Unterricht,Unterrichtsmethodik,Unterrichtsverfahren,Methodik,Unterricht , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Fragen,Fragestellung , Lehren,Lehrmethode,Lehrverfahren,Methode,Unterricht,Unterrichtsmethodik,Unterrichtsverfahren,Methodik,Unterricht |