Konturen des Alltäglichen: Interpretationen zum Unterricht
Literaturverzeichnis
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Königstein/Ts.
Scriptor Verlag
1980
|
In: |
Monographien Pädagogik (27)
Year: 1980 |
Series/Journal: | Monographien Pädagogik
27 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
School
/ Everyday life
B Teaching research B School teaching B Analysis |
Further subjects: | B
Teaching research
B Collection of essays B Didactics B Everyday life B Education Philosophy B Methodik B Teaching |
Online Access: |
Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 023838124 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230619233416.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1980 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 80,N09,0171 |2 dnb | ||
015 | |a 80,A23,0817 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 801070953 |2 DE-101 | |
020 | |a 3589207302 |9 3-589-20730-2 | ||
035 | |a (DE-627)023838124 | ||
035 | |a (DE-576)007697910 | ||
035 | |a (DE-599)GBV023838124 | ||
035 | |a (OCoLC)6579677 | ||
035 | |a (OCoLC)06579677 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC03507778 | ||
035 | |a (DE-604)8022614702 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a LB41 | |
084 | |a PÄ 795 |2 sfb | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1600 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19795:761 | ||
245 | 1 | 0 | |a Konturen des Alltäglichen |b Interpretationen zum Unterricht |c Friedrich Thiemann (Hrsg.). Mit Beitr. von Thomas Heinze ... |
264 | 1 | |a Königstein/Ts. |b Scriptor Verl. |c 1980 | |
300 | |a 192 S. |b graph. Darst. |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Monographien Pädagogik |v 27 | |
500 | |a Literaturverz. S. 186 - 192 | ||
520 | |a Literaturverzeichnis | ||
601 | |a Interpretation | ||
650 | 0 | |a Education |x Philosophy | |
650 | 0 | |a Teaching | |
650 | 4 | |a Alltag | |
650 | 4 | |a Unterrichtsforschung | |
650 | 4 | |a Didaktik | |
650 | 4 | |a Methodik | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |2 gnd |a Schule |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4001307-8 |0 (DE-627)106397591 |0 (DE-576)20884225X |2 gnd |a Alltag |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4135175-7 |0 (DE-627)105667048 |0 (DE-576)209658576 |2 gnd |a Unterrichtsforschung |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4122795-5 |0 (DE-627)10449350X |0 (DE-576)209554304 |2 gnd |a Analyse |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |a Thiemann, Friedrich |e Hrsg. |4 edt | |
700 | 1 | |e Mitarb. |0 (DE-588)124791131 |0 (DE-627)366057715 |0 (DE-576)161362931 |4 oth |a Heinze, Thomas |d 1942- | |
830 | 0 | |a Monographien Pädagogik |v 27 |9 27 |w (DE-627)130185167 |w (DE-576)004898281 |w (DE-600)527777-2 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz007697910inh.htm |m V:DE-576 |q text/html |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 1600 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Unterrichtsforschung |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783254 |0 (DE-625)rvk/19795:761 |0 (DE-576)200783254 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3152742614 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023838124 | ||
LOK | |0 005 20110210141501 | ||
LOK | |0 008 970926||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 51409 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg I a 24 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x 1.Exemplar | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3152742622 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023838124 | ||
LOK | |0 005 20070312173326 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 15664 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 1424 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Analysis,Didactics,Everyday life,Everyday life,Daily life,Day-to-day life,Manners and customs in art,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,School,School,Teaching research |
STB | 0 | 0 | |a Analyse,Didactique,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Recherche sur l'enseignement,Vie quotidienne,Vie quotidienne,École,École |
STC | 0 | 0 | |a Análisis,Cotidiano,Cotidiano,Didáctica,Enseñanza,Enseñanza,Escuela,Escuela,Investigación sobre la enseñanza |
STD | 0 | 0 | |a Analisi,Didattica,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Quotidianità <motivo>,Quotidianità,Vita quotidiana,Vita quotidiana,Vita quotidiana (motivo),Vita quotidiana,Ricerca sull'insegnamento,Scuola,Scuola |
STE | 0 | 0 | |a 分析,学校,教学法,教学理论,教育法,日常生活,日常生活,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 分析,學校,教學法,教學理論,教育法,日常生活,日常生活,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Análise,Cotidiano,Cotidiano,Didática,Ensino,Ensino,Escola,Escola,Pesquisa sobre o ensino |
STH | 0 | 0 | |a Анализ,Исследование,Дидактика,Исследование преподавания,Повседневная жизнь (мотив),Повседневная жизнь,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Школа (мотив),Школа |
STI | 0 | 0 | |a Ανάλυση,Διδακτική,Διδακτική έρευνα,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Καθημερινότητα (μοτίβο),Καθημερινότητα,Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο |
SYE | 0 | 0 | |a Alltagsphänomen,Alltagsleben,Alltagswelt,Lebensweise,Tägliches Leben , Empirische Unterrichtsforschung , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre |
SYG | 0 | 0 | |a Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Alltagsphänomen,Alltagsleben,Alltagswelt,Lebensweise,Tägliches Leben , Empirische Unterrichtsforschung , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Analytik,Analysen |