Verstehen und Verständigung im Unterricht: hermeneutische Interpretationen
Published in: | Juventa-Materialien |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München
Juventa-Verlag
1978
|
In: |
Juventa-Materialien (37)
|
Edition: | 1. Aufl |
Series/Journal: | Juventa-Materialien
37 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Communication
/ School teaching
B School language / Pedagogy of the humanities B School teaching / Communication |
Further subjects: | B
Teaching research
B Teacher-student relationships B Hermeneutics B Teaching B Communication |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 023770333 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231002123121.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1978 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 78,N38,0171 |2 dnb | ||
015 | |a 79,A03,0831 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 790029537 |2 DE-101 | |
020 | |a 3779906376 |9 3-7799-0637-6 | ||
035 | |a (DE-627)023770333 | ||
035 | |a (DE-576)007012063 | ||
035 | |a (DE-599)GBV023770333 | ||
035 | |a (OCoLC)7307564 | ||
035 | |a (OCoLC)237139845 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC01128033 | ||
035 | |a (DE-604)8022535829 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1600 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19795:761 | ||
084 | |a 81.60 |2 bkl | ||
084 | |a 80.10 |2 bkl | ||
084 | |a 77.63 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-627)1233371991 |0 (DE-576)163371997 |4 aut |a Uhle, Reinhard | |
109 | |a Uhle, Reinhard | ||
245 | 1 | 0 | |a Verstehen und Verständigung im Unterricht |b hermeneutische Interpretationen |c Reinhard Uhle |
250 | |a 1. Aufl | ||
264 | 1 | |a München |b Juventa-Verlag |c 1978 | |
300 | |a 157 S | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Juventa-Materialien |v 37 | |
500 | |a Literaturverz. S. 153 - 157 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
583 | 1 | |a Massenentsäuert |c 2023 |i MgO |2 pdager |5 DE-Fl3 | |
601 | |a Verstehen | ||
601 | |a Hermeneutik | ||
601 | |a Interpretation | ||
601 | |a Verständigung | ||
650 | 0 | |a Teacher-student relationships | |
650 | 0 | |a Teaching | |
650 | 4 | |a Unterrichtsforschung | |
650 | 4 | |a Kommunikation | |
650 | 4 | |a Hermeneutik | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4031883-7 |0 (DE-627)10454869X |0 (DE-576)208994653 |2 gnd |a Kommunikation |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4187067-0 |0 (DE-627)105274992 |0 (DE-576)210043334 |2 gnd |a Unterrichtssprache |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4197655-1 |0 (DE-627)10519476X |0 (DE-576)210116803 |2 gnd |a Geisteswissenschaftliche Pädagogik |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4031883-7 |0 (DE-627)10454869X |0 (DE-576)208994653 |2 gnd |a Kommunikation |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4187067-0 |0 (DE-627)105274992 |0 (DE-576)210043334 |2 gnd |a Unterrichtssprache |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4197655-1 |0 (DE-627)10519476X |0 (DE-576)210116803 |2 gnd |a Geisteswissenschaftliche Pädagogik |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
830 | 0 | |a Juventa-Materialien |v 37 |9 37 |w (DE-627)129296031 |w (DE-576)020351739 |w (DE-600)121205-9 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/790029537/04 |m V:DE-605 |q application/pdf |v 20130501 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2833901&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Verstehen und Verständigung im Unterricht |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 1600 |b Allgemeines und Deutschland |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Unterrichtsforschung |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783254 |0 (DE-625)rvk/19795:761 |0 (DE-576)200783254 |
936 | b | k | |a 81.60 |j Unterrichtsprozess: Allgemeines |0 (DE-627)106416278 |
936 | b | k | |a 80.10 |j Hauptrichtungen in der Pädagogik |0 (DE-627)106422618 |
936 | b | k | |a 77.63 |j Soziale Interaktion |j soziale Beziehungen |0 (DE-627)106423460 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3136963342 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023770333 | ||
LOK | |0 005 19970606000000 | ||
LOK | |0 008 970425||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 18 A 18614 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3136963466 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023770333 | ||
LOK | |0 005 20080312160327 | ||
LOK | |0 008 970915||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 47483 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sb II 10 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Communication,Communication,Communication process,Information process,Communication in art,Hermeneutics,Pedagogy of the humanities,School language,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Teaching research |
STB | 0 | 0 | |a Communication,Communication,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Herméneutique,Langue d'enseignement,Pédagogie des sciences humaines,Recherche sur l'enseignement |
STC | 0 | 0 | |a Comunicación,Comunicación,Enseñanza,Enseñanza,Hermenéutica,Investigación sobre la enseñanza,Lengua de la enseñanza,Pedagogía de las ciencias humanas |
STD | 0 | 0 | |a Comunicazione,Comunicazione,Ermeneutica,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Lingua di insegnamento,Pedagogia umanistica,Ricerca sull'insegnamento |
STE | 0 | 0 | |a 联系,通信,沟通,诠释学,解释学,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 聯繫,通信,溝通,詮釋學,解釋學,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Comunicação,Comunicação,Ensino,Ensino,Hermenêutica,Língua do ensino,Pedagogia das ciências humanas,Pesquisa sobre o ensino |
STH | 0 | 0 | |a Герменевтика,Гуманитарная педагогика,Исследование преподавания,Общение (мотив),Общение,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Язык преподавания |
STI | 0 | 0 | |a Ανθρωπιστική παιδαγωγική,Γλώσσα διδασκαλίας,Διδακτική έρευνα,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Επικοινωνία (μοτίβο),Επικοινωνία,Ερμηνευτική |
SYE | 0 | 0 | |a Empirische Unterrichtsforschung , Kommunikationsprozess,Informationsprozess , Auslegung |
SYG | 0 | 0 | |a Kommunikationsprozess,Informationsprozess , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Schulsprache , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Kommunikationsprozess,Informationsprozess , Schulsprache |