Leistungsbewertung und Lernmotivation
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Göttingen [u.a.]
Verlag f. Psychologie, Hogrefe
1980
|
In: |
Motivationsforschung (8)
Year: 1980 |
Series/Journal: | Motivationsforschung
8 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Motivation to learn
/ Grading student's performance
B Grading student's performance / Motivation to learn B Performance review / Motivation to learn |
Further subjects: | B
Performance Evaluation
B Achievement motivation B Educational tests and measurements |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 023614900 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240220110844.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1980 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 80,A27,0127 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 800366298 |2 DE-101 | |
020 | |a 3801701409 |9 3-8017-0140-9 | ||
035 | |a (DE-627)023614900 | ||
035 | |a (DE-576)00761134X | ||
035 | |a (DE-599)GBV023614900 | ||
035 | |a (OCoLC)7964001 | ||
035 | |a (OCoLC)07964001 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC03067263 | ||
035 | |a (DE-604)8010042253 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XD-CA |c XA-CH | ||
050 | 0 | |a BF503 | |
084 | |a PÄ 635 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 30 |2 sfb | ||
084 | |a 03b |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a SM 605 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/143292: | ||
084 | |a CX 3500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19215: | ||
084 | |a CX 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19214: | ||
084 | |a CX 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19213: | ||
084 | |a CP 3100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/18976: | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)120720418 |0 (DE-627)080849768 |0 (DE-576)162712774 |4 aut |a Rheinberg, Falko |d 1945- | |
109 | |a Rheinberg, Falko 1945- |a Fa er ke Lai yin bei ge 1945- |a Rheinberg, F. 1945- |a Faerke-Laiyinbeige 1945- |a Laiyinbeige, Faerke 1945- | ||
245 | 1 | 0 | |a Leistungsbewertung und Lernmotivation |c von Falko Rheinberg |
264 | 1 | |a Göttingen [u.a.] |b Verl. f. Psychologie, Hogrefe |c 1980 | |
300 | |a 196 S |b graph. Darst |c 24 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Motivationsforschung |v 8 | |
500 | |a Literaturverz. S. 182 - 196 | ||
601 | |a Leistungsbewertung | ||
653 | 0 | |a Achievement motivation | |
653 | 0 | |a Performance |a Evaluation | |
653 | 0 | |a Educational tests and measurements | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4074164-3 |0 (DE-627)106090569 |0 (DE-576)209192755 |2 gnd |a Lernmotivation |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4077202-0 |0 (DE-627)106080873 |0 (DE-576)209204338 |2 gnd |a Schulleistungsmessung |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4077202-0 |0 (DE-627)106080873 |0 (DE-576)209204338 |2 gnd |a Schulleistungsmessung |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4074164-3 |0 (DE-627)106090569 |0 (DE-576)209192755 |2 gnd |a Lernmotivation |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4139370-3 |0 (DE-627)105635839 |0 (DE-576)209693835 |2 gnd |a Leistungsbeurteilung |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4074164-3 |0 (DE-627)106090569 |0 (DE-576)209192755 |2 gnd |a Lernmotivation |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
830 | 0 | |a Motivationsforschung |v 8 |9 8 |w (DE-627)129402338 |w (DE-576)028407172 |w (DE-600)186744-1 |x 0173-3532 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/800366298/04 |m V:DE-605 |q application/pdf |v 20130501 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2834233&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Leistungsbewertung und Lernmotivation |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)440444640 | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a SM 605 |b Leistungsmessung im Mathematikunterricht (evaluativer Fragenkreis) |k Mathematik |k Didaktik der Mathematik, Schulbücher |k Mathematikunterricht |k Leistungsmessung im Mathematikunterricht (evaluativer Fragenkreis) |0 (DE-627)1271741490 |0 (DE-625)rvk/143292: |0 (DE-576)201741490 |
936 | r | v | |a CX 3500 |b Motivation (Lernen, Unterricht, Studium) |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Motivation (Lernen, Unterricht, Studium) |0 (DE-627)1271443759 |0 (DE-625)rvk/19215: |0 (DE-576)201443759 |
936 | r | v | |a CX 3000 |b Pädagogische Lernpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Pädagogische Lernpsychologie |0 (DE-627)1270879049 |0 (DE-625)rvk/19214: |0 (DE-576)200879049 |
936 | r | v | |a CX 1000 |b Allgemeines |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Allgemeines |0 (DE-627)127148417X |0 (DE-625)rvk/19213: |0 (DE-576)20148417X |
936 | r | v | |a CP 3100 |b Motivation und Handlung |k Psychologie |k Allgemeine Psychologie |k Motivation und Handlung |0 (DE-627)127070883X |0 (DE-625)rvk/18976: |0 (DE-576)20070883X |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3148719875 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023614900 | ||
LOK | |0 005 20010707000000 | ||
LOK | |0 008 960531||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 20 A 5858 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3148719948 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023614900 | ||
LOK | |0 005 20090706152815 | ||
LOK | |0 008 090706||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 80/778 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Db I 671 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 4488239153 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023614900 | ||
LOK | |0 005 20240220103727 | ||
LOK | |0 008 240220||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a RFBW |a bips | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Grading student's performance,Performance appraisal,Educational evaluation,School performance measurement,Motivation to learn,Performance review |
STB | 0 | 0 | |a Jugement sur la performance,Mesure des résultats scolaires,Motivation des apprenants |
STC | 0 | 0 | |a Evaluación de rendimiento,Medición de los rendimientos escolares,Motivación para aprender |
STD | 0 | 0 | |a Motivazione all'apprendimento,Valutazione dei risultati scolastici,Valutazione del rendimento,Valutazione delle prestazioni,Valutazione della performance,Valutazione delle prestazioni,Valutazione della performance |
STE | 0 | 0 | |a 学生表现评核,在校表现评核 |
STF | 0 | 0 | |a 學生表現評核,在校表現評核 |
STG | 0 | 0 | |a Avaliação do desempenho,Medição dos resultados escolares,Motivação para aprender |
STH | 0 | 0 | |a Измерение школьных достижений,Мотивация обучения,Оценка производительности |
STI | 0 | 0 | |a Αξιολόγηση επιδόσεων,Αξιολόγηση των σχολικών επιδόσεων,Κίνητρο για μάθηση,Μαθησιακό κίνητρο |
SYG | 0 | 0 | |a Lernen , Lernstand,Beurteilung,Beurteilung,Leistungsbeurteilung,Leistungsmessung,Leistungsprüfung,Schülerkompetenz,Schülerleistung,Schülerleistungsmessung,Schulleistung,Schulleistung,Schulleistungsbeurteilung,Schulleistungsdiagnostik , Lernstand,Beurteilung,Beurteilung,Leistungsbeurteilung,Leistungsmessung,Leistungsprüfung,Schülerkompetenz,Schülerleistung,Schülerleistungsmessung,Schulleistung,Schulleistung,Schulleistungsbeurteilung,Schulleistungsdiagnostik , Lernen , Beurteilung,Leistungsbewertung,Leistungsbewertung , Lernen |