Psychologie des Unterrichts
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München
Juventa-Verlag
1977
|
In: | Year: 1977 |
Edition: | 1. Aufl. |
Series/Journal: | Grundfragen der Psychologie
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Lesson psychology
B Pedagogical psychology / School teaching |
Further subjects: | B
Learning
B Behavioral research B Psychology, Educational B Motivation B Pedagogical psychology B Interaction B Persönlichkeitsmerkmal B Cognition B Lesson planning |
Online Access: |
Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 023278935 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240416003516.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1977 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 77,N17,0017 |2 dnb | ||
015 | |a 77,A33,0076 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 770312616 |2 DE-101 | |
020 | |a 3779903105 |9 3-7799-0310-5 | ||
035 | |a (DE-627)023278935 | ||
035 | |a (DE-576)005689163 | ||
035 | |a (DE-599)GBV023278935 | ||
035 | |a (OCoLC)3559167 | ||
035 | |a (OCoLC)03559167 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC02927030 | ||
035 | |a (DE-604)8009829040 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a PÄ 305 |2 sfb | ||
084 | |a 03b |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a CX 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19214: | ||
084 | |a CX 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19213: | ||
084 | |a BU 6100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16920: | ||
084 | |a CM 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/18940: | ||
084 | |a CX 4500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19216: | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)138468427 |0 (DE-627)696652749 |0 (DE-576)173407064 |4 aut |a Keil, Wolfgang |d 1944- | |
109 | |a Keil, Wolfgang 1944- | ||
245 | 1 | 0 | |a Psychologie des Unterrichts |c Wolfgang Keil |
250 | |a 1. Aufl. | ||
264 | 1 | |a München |b Juventa-Verlag |c 1977 | |
300 | |a 272 S. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Grundfragen der Psychologie | |
500 | |a Literaturverz. S. 251 - 270 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Psychologie | ||
650 | 0 | |a Psychology, Educational | |
650 | 4 | |a Verhaltensforschung | |
650 | 4 | |a Kognition | |
650 | 4 | |a Interaktion | |
650 | 4 | |a Lernen | |
650 | 4 | |a Persönlichkeitsmerkmal | |
650 | 4 | |a Motivation | |
650 | 4 | |a Pädagogische Psychologie | |
650 | 4 | |a Unterrichtsplanung | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4187083-9 |0 (DE-627)104433582 |0 (DE-576)210043466 |2 gnd |a Unterrichtspsychologie |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044321-8 |0 (DE-627)106206036 |0 (DE-576)209060328 |2 gnd |a Pädagogische Psychologie |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz005689163inh.htm |m V:DE-576 |q text/html |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
936 | r | v | |a CX 3000 |b Pädagogische Lernpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Pädagogische Lernpsychologie |0 (DE-627)1270879049 |0 (DE-625)rvk/19214: |0 (DE-576)200879049 |
936 | r | v | |a CX 1000 |b Allgemeines |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Allgemeines |0 (DE-627)127148417X |0 (DE-625)rvk/19213: |0 (DE-576)20148417X |
936 | r | v | |a BU 6100 |b Allgemeine Darstellungen |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese |k Allgemeine Darstellungen |0 (DE-627)1270760661 |0 (DE-625)rvk/16920: |0 (DE-576)200760661 |
936 | r | v | |a CM 1000 |b Allgemeine und einführende Werke |k Psychologie |k Allgemeines. Geschichte und Methodik |k Allgemeine und einführende Werke |0 (DE-627)1270708856 |0 (DE-625)rvk/18940: |0 (DE-576)200708856 |
936 | r | v | |a CX 4500 |b Schulpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Schulpsychologie |0 (DE-627)1270711180 |0 (DE-625)rvk/19216: |0 (DE-576)200711180 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3111155552 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023278935 | ||
LOK | |0 005 20000812000000 | ||
LOK | |0 008 971001||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 17 A 7866 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3111155625 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023278935 | ||
LOK | |0 005 20100406235203 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e ZNL4211 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Db XIII 98 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Behavioral research,Ethology,Cognition,Knowledge,Interaction,Learning,Learning process,Lesson planning,Lesson psychology,Motivation,Pedagogical psychology,Educational psychology,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Cognition,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Interaction,Motivation,Planification du cours,Psychologie de l'enseignement,Psychologie de l'éducation,Recherche comportementale,Études comportementales,Études comportementales,Éthologie |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje,Cognición,Enseñanza,Enseñanza,Interacción,Investigación comportamental,Motivación,Planificación de una clase,Psicología de enseñanza,Psicología pedagógica |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Cognizione,Interazione,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Motivazione,Pianificazione di una lezione,Psicologia dell'insegnamento,Psicologia pedagogica,Ricerca comportamentale,Studi comportamentali,Studi comportamentali |
STE | 0 | 0 | |a 动力,动机,诱因,学习,教育心理学,相互作用,互动,行为研究,认知,认识,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 動力,動機,誘因,學習,教育心理學,相互作用,互動,行為研究,認知,認識,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem,Cognição,Ensino,Ensino,Interação,Motivação,Pesquisa comportamental,Planejamento de uma aula,Psicologia de ensino,Psicologia pedagógica |
STH | 0 | 0 | |a Взаимодействие,Исследование поведения,Мотивация,Педагогическая психология,Планирование уроков,Познание,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Психология преподвания,Учебный процесс |
STI | 0 | 0 | |a Έρευνα της συμπεριφοράς,Αλληλεπίδραση,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαιδευτική ψυχολογία,Κίνητρο,Μάθηση,Νόηση,Σχεδιασμός μαθήματος,Ψυχολογία της διδασκαλίας |
SYE | 0 | 0 | |a Ethologie,Vergleichende Verhaltensforschung,Verhaltensbiologie,Verhaltenslehre,Verhaltenstheorie , Kognition,Kognitive Ordnung,Kognitive Struktur , Soziologie - Interaktion,Interaktionsprozess,Interaktives Verhalten,Interpersonelle Interaktion,Personale Interaktion,Soziale Beziehung,Soziale Interaktion,Interaktionen , Lernprozess,Lernvorgang , Motiv,Verhalten,Verhaltensmotivation,Selbstmotivation,Selbstmotivierung , Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Lehrplanung,Unterricht |
SYG | 0 | 0 | |a Didaktik,Unterricht,Unterricht , Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht |