Lehren und Lernen in der Schule: eine Einführung in Lehr-Lern-Theorien
Authors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart Berlin Köln Mainz
Kohlhammer
1979
|
In: | Year: 1979 |
Series/Journal: | Pädagogik Erziehungswissenschaft
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Pedagogics
/ School
/ Didactics
B Teaching-learning studies B School teaching / Learning theory B Learning theory / School teaching B School teaching B Learning / School B Teaching / School B Psychology of learning / Pedagogical psychology |
Further subjects: | B
Learning
B Erziehungswissenschaft B Didactics B Pedagogical psychology B Introduction B Learning theory B Teaching |
Online Access: |
Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 023237961 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240416003302.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1979 gw ||||| 00| ||ger c | ||
010 | |a 79379410 | ||
015 | |a 79,N11,0130 |2 dnb | ||
015 | |a 79,A36,0496 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 790781328 |2 DE-101 | |
020 | |a 3170048201 |9 3-17-004820-1 | ||
035 | |a (DE-627)023237961 | ||
035 | |a (DE-576)007570910 | ||
035 | |a (DE-599)GBV023237961 | ||
035 | |a (OCoLC)5674552 | ||
035 | |a (OCoLC)05674552 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC03019881 | ||
035 | |a (DE-604)8022973389 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a LB1060 | |
084 | |a PÄ 305 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 795 |2 sfb | ||
084 | |a 10a |a 03b |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a CX 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19214: | ||
084 | |a CX 4500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19216: | ||
084 | |a DP 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19773:761 | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)132531542 |0 (DE-627)523627122 |0 (DE-576)299206327 |4 aut |a Straka, Gerald A. |d 1944- | |
109 | |a Straka, Gerald A. 1944- | ||
245 | 1 | 0 | |a Lehren und Lernen in der Schule |b eine Einführung in Lehr-Lern-Theorien |c Gerald A. Straka; Gerd Macke |
264 | 1 | |a Stuttgart |a Berlin |a Köln |a Mainz |b Kohlhammer |c 1979 | |
300 | |a 170 S. |b graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Pädagogik |a Erziehungswissenschaft | |
500 | |a Literaturverz. S. 162 - 168 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-24 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Einführung | ||
650 | 0 | |a Learning | |
650 | 0 | |a Learning | |
650 | 0 | |a Teaching | |
650 | 4 | |a Lerntheorie | |
650 | 4 | |a Erziehungswissenschaft | |
650 | 4 | |a Pädagogische Psychologie | |
650 | 4 | |a Didaktik | |
655 | 7 | |a Einführung |0 (DE-588)4151278-9 |0 (DE-627)104450460 |0 (DE-576)209786884 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |2 gnd |a Schule |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4070463-4 |0 (DE-627)104767367 |0 (DE-576)209181044 |2 gnd |a Didaktik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4478933-6 |0 (DE-627)236978225 |0 (DE-576)212854089 |2 gnd |a Lehr-Lern-Forschung |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4114402-8 |0 (DE-627)105822450 |0 (DE-576)209484322 |2 gnd |a Lerntheorie |
689 | 2 | |5 DE-101 | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4114402-8 |0 (DE-627)105822450 |0 (DE-576)209484322 |2 gnd |a Lerntheorie |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
689 | 5 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035408-8 |0 (DE-627)106247867 |0 (DE-576)20901248X |2 gnd |a Lernen |
689 | 5 | 1 | |d s |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |2 gnd |a Schule |
689 | 5 | |5 (DE-627) | |
689 | 6 | 0 | |d s |0 (DE-588)4136714-5 |0 (DE-627)105655473 |0 (DE-576)209671491 |2 gnd |a Lehren |
689 | 6 | 1 | |d s |0 (DE-588)4053474-1 |0 (DE-627)104409630 |0 (DE-576)209103981 |2 gnd |a Schule |
689 | 6 | |5 (DE-627) | |
689 | 7 | 0 | |d s |0 (DE-588)4074166-7 |0 (DE-627)106090550 |0 (DE-576)209192763 |2 gnd |a Lernpsychologie |
689 | 7 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044321-8 |0 (DE-627)106206036 |0 (DE-576)209060328 |2 gnd |a Pädagogische Psychologie |
689 | 7 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |0 (DE-588)133742202 |0 (DE-627)55575006X |0 (DE-576)162072538 |4 aut |a Macke, Gerd |d 1939- | |
856 | 4 | 2 | |u https://swbplus.bsz-bw.de/bsz007570910inh.htm |m V:DE-576 |q text/html |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a CX 3000 |b Pädagogische Lernpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Pädagogische Lernpsychologie |0 (DE-627)1270879049 |0 (DE-625)rvk/19214: |0 (DE-576)200879049 |
936 | r | v | |a CX 4500 |b Schulpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Schulpsychologie |0 (DE-627)1270711180 |0 (DE-625)rvk/19216: |0 (DE-576)200711180 |
936 | r | v | |a DP 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Allgemeine einführende Werke |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783092 |0 (DE-625)rvk/19773:761 |0 (DE-576)200783092 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3148104943 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023237961 | ||
LOK | |0 005 19970512000000 | ||
LOK | |0 008 970218||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 19 A 12431 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 314810501X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023237961 | ||
LOK | |0 005 20100408025206 | ||
LOK | |0 008 970925||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 48317 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg I a 14 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3148105044 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023237961 | ||
LOK | |0 005 20100406235621 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e ZNL4718 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Db XIII 140 a |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3148105052 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 023237961 | ||
LOK | |0 005 20070104161121 | ||
LOK | |0 008 050308||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-37 |c DE-627 |d DE-21-37 | ||
LOK | |0 541 |e 12508 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-37 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 1303 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k037 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Erziehungsforschung,Psychologische Forschung | ||
STA | 0 | 0 | |a Didactics,Learning theory,Learning,Learning,Learning process,Pedagogical psychology,Educational psychology,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Psychology of learning,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,School,School,Teaching,Teaching-learning studies |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Didactique,Enseignement,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Psychologie de l'apprentissage,Psychologie de l'éducation,Pédagogie,Pédagogie,Recherche sur l’enseignement et l’apprentissage,Théorie de l'apprentissage,École,École |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje,Didáctica,Enseñanza,Enseñanza,Enseñar,Escuela,Escuela,Investigación enseñanza y aprendizaje,Pedagogía,Pedagogía,Psicología de aprendizaje,Psicología pedagógica,Teoría del aprendizaje |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Didattica,Insegnamento,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Pedagogia,Pedagogia,Psicologia dell'apprendimento,Psicologia pedagogica,Ricerca sull'insegnamento-apprendimento,Studio dell'insegnamento-apprendimento,Studio dell'insegnamento-apprendimento,Scuola,Scuola,Teoria dell'apprendimento |
STE | 0 | 0 | |a 学习,学习心理学,学习理论,学校,教学,教学法,教学理论,教育法,教育学,教育心理学,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 學校,學習,學習心理學,學習理論,教學,教學法,教學理論,教育法,教育學,教育心理學,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem,Didática,Ensinar,Ensino,Ensino,Escola,Escola,Pedagogia,Pedagogia,Pesquisa sobre ensino e aprendizagem,Psicologia da aprendizagem,Psicologia pedagógica,Teoria da aprendizagem |
STH | 0 | 0 | |a Дидактика,Исследование преподавания и обучения,Педагогика (мотив),Педагогика,Педагогическая психология,Преподавание,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Психология обучения,Теория обучения,Учебный процесс,Школа (мотив),Школа |
STI | 0 | 0 | |a Έρευνα διδασκαλίας-μάθησης,Διδακτική,Διδασκαλία,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαιδευτική ψυχολογία,Θεωρία μάθησης,Μάθηση,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Σχολείο (μοτίβο),Σχολείο,Ψυχολογία της μάθησης |
SYE | 0 | 0 | |a Lernen , Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre |
SYG | 0 | 0 | |a Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Lehr-Lern-Prozess , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Lernen , Lernen , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Lernprozess,Lernvorgang , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Lehrprozess , Schulwesen,Schulform,Schulart,Schulsystem,Schulen , Lernen , Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie |