Handlungsforschung im pädagogischen Feld
Authors: | ; ; ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
München
Juventa Verlag
1975
|
In: | Year: 1975 |
Series/Journal: | Juventa-Paperback
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Action research
/ Pedagogics
B Curriculum development B Educational technology B Pedagogics / Research |
Further subjects: | B
Educational Research
B Pädagogische Forschung B Research method B Empirical social research |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 02164179X | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240416000321.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 871014s1975 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 75,A34,0524 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 750334541 |2 DE-101 | |
020 | |a 3779905272 |9 3-7799-0527-2 | ||
035 | |a (DE-627)02164179X | ||
035 | |a (DE-576)004687183 | ||
035 | |a (DE-599)GBV02164179X | ||
035 | |a (OCoLC)1946089 | ||
035 | |a (OCoLC)263878451 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC02429189 | ||
035 | |a (DE-604)8019600968 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DF 2000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19539:761 | ||
084 | |a DF 2500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19541:761 | ||
084 | |a ZX 7200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/158456:14257 | ||
084 | |a 81.05 |2 bkl | ||
084 | |a 81.60 |2 bkl | ||
100 | 1 | |e VerfasserIn |0 (DE-588)124791131 |0 (DE-627)366057715 |0 (DE-576)161362931 |4 aut |a Heinze, Thomas |d 1942- | |
109 | |a Heinze, Thomas 1942- |a Heinze, Th. 1942- | ||
245 | 1 | 0 | |a Handlungsforschung im pädagogischen Feld |c Thomas Heinze, Ernst Müller, Bernd Stickelmann, Jürgen Zinnecker |
264 | 1 | |a München |b Juventa Verlag |c 1975 | |
300 | |a 244 Seiten |b Diagramme | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Juventa-Paperback | |
500 | |a Literaturverzeichnis: Seite 239-244 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
650 | 0 | |a Educational Research | |
650 | 4 | |a Forschungsmethode | |
650 | 4 | |a Pädagogische Forschung | |
650 | 4 | |a Empirische Sozialforschung | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4000957-9 |0 (DE-627)106399284 |0 (DE-576)208840354 |2 gnd |a Aktionsforschung |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4070157-8 |0 (DE-627)106101072 |0 (DE-576)209179597 |2 gnd |a Curriculumentwicklung |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4000957-9 |0 (DE-627)106399284 |0 (DE-576)208840354 |2 gnd |a Aktionsforschung |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4078641-9 |0 (DE-627)106076787 |0 (DE-576)209209437 |2 gnd |a Unterrichtstechnologie |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 4 | 1 | |d s |0 (DE-588)4017894-8 |0 (DE-627)106328379 |0 (DE-576)208921524 |2 gnd |a Forschung |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |a Müller, Ernst |e VerfasserIn |4 aut | |
700 | 1 | |e VerfasserIn |0 (DE-588)130264768 |0 (DE-627)495906360 |0 (DE-576)298095688 |4 aut |a Stickelmann, Bernd | |
700 | 1 | |e VerfasserIn |0 (DE-588)123044642 |0 (DE-627)082313288 |0 (DE-576)163675538 |4 aut |a Zinnecker, Jürgen |d 1941-2011 | |
710 | 2 | |e Verlag |0 (DE-588)1065433034 |0 (DE-627)816130973 |0 (DE-576)425147118 |4 pbl |a Juventa Verlag | |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DF 2000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden, Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden (allgemein). Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270714481 |0 (DE-625)rvk/19539:761 |0 (DE-576)200714481 |
936 | r | v | |a DF 2500 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden, Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung |k Methoden empirischer Forschung in der Erziehungswissenschaft |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270769413 |0 (DE-625)rvk/19541:761 |0 (DE-576)200769413 |
936 | r | v | |a ZX 7200 |b Allgemeines; Einführungen |k Sport |k Sportwissenschaft |k Sportpädagogik |k Allgemeines |k Allgemeines; Einführungen |0 (DE-627)127092091X |0 (DE-625)rvk/158456:14257 |0 (DE-576)20092091X |
936 | b | k | |a 81.05 |j Bildungsforschung |0 (DE-627)106422693 |
936 | b | k | |a 81.60 |j Unterrichtsprozess: Allgemeines |0 (DE-627)106416278 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3094280366 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02164179X | ||
LOK | |0 005 20020115000000 | ||
LOK | |0 008 980718||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 15 A 9110 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3094280447 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02164179X | ||
LOK | |0 005 20100408121751 | ||
LOK | |0 008 920320||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1976/53559 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 14.016 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3094280455 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02164179X | ||
LOK | |0 005 20020607000000 | ||
LOK | |0 008 930222||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-110 |c DE-627 |d DE-21-110 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-110 | ||
LOK | |0 852 1 |c N XIII 111 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k110 | ||
LOK | |0 936ln |a 8.7.8 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3094280463 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02164179X | ||
LOK | |0 005 20100406234938 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 77/303 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Cb 779 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3094280471 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02164179X | ||
LOK | |0 005 20100407064809 | ||
LOK | |0 008 050323||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-85 |c DE-627 |d DE-21-85 | ||
LOK | |0 541 |e 75-624 | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311080864 |a Pädagogik | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-85 | ||
LOK | |0 852 1 |c 7.000.1975 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k085 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Erziehungsforschung | ||
STA | 0 | 0 | |a Action research,Curriculum development,Educational technology,Empirical social research,Social research,Social sciences,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Research method,Research,Research concerning,Scientific investigations |
STB | 0 | 0 | |a Méthode de recherche,Pédagogie,Pédagogie,Recherche empirique en sciences sociales,Sciences sociales,Recherche,Recherche,Recherche-action,Technologie pédagogique,Élaboration du programme |
STC | 0 | 0 | |a Desarrollo del currículo,Investigación,Investigación,Investigación-acción,Método de investigación,Pedagogía,Pedagogía,Sociología empírica,Tecnología didáctica |
STD | 0 | 0 | |a Evoluzione del curricolo,Metodologia di ricerca,Pedagogia,Pedagogia,Ricerca scientifica,Ricerca scientifica,Ricerca sociale empirica,Ricerca-azione,Action research,Action research,Tecnologia didattica,Tecnologia educativa,Tecnologia educativa |
STE | 0 | 0 | |a 实证社会研究,教育学,研究,行动研究,课程发展 |
STF | 0 | 0 | |a 實証社會研究,教育學,研究,行動研究,課程發展 |
STG | 0 | 0 | |a Desenvolvimento do currículo,Método de pesquisa,Pedagogia,Pedagogia,Pesquisa,Pesquisa,Pesquisa-ação,Sociologia empírica,Tecnologia didática |
STH | 0 | 0 | |a Исследование (мотив),Исследование,Исследование действием,Метод исследования,Педагогика (мотив),Педагогика,Развитие учебной программы,Социальное исследование,Технология преподавания |
STI | 0 | 0 | |a Έρευνα δράσης,Ανάπτυξη προγράμματος σπουδών,Ανάπτυξη διδακτέας ύλης,Διδακτική τεχνολογία,Εκπαιδευτική τεχνολογία,Εμπειρική κοινωνική έρευνα,Επιστημονική έρευνα (μοτίβο),Επιστημονική έρευνα,Ερευνητική μέθοδος,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική |
SYE | 0 | 0 | |a Forschung , Empirische Soziologie,Sozialforschung |
SYG | 0 | 0 | |a Action research,Betroffenenforschung,Handlungsforschung,Praxisforschung,Action-Research , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Curriculum , Action research,Betroffenenforschung,Handlungsforschung,Praxisforschung,Action-Research , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Bildungstechnologie,Erziehungstechnologie,Pädagogische Technologie , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Wissenschaftliche Forschung,Forschungen |