Magier oder Magister?: über die Einheit der Wissenschaft im Verständigungsprozeß
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart
Klett
1972
|
In: | Year: 1972 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Unity of the sciences
B Einheitswissenschaft |
Further subjects: | B
Science
Social aspects
B College teaching B Science B Science Methodology B Education Aims and objectives B Science publishing B Education Philosophy B Research B Institute of higher learning |
Online Access: |
Review |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 02154607X | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240824114028.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 870324s1972 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 72,A31,0005 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 720122643 |2 DE-101 | |
020 | |a 3129036504 |c kart. : DM 12.80 |9 3-12-903650-4 | ||
035 | |a (DE-627)02154607X | ||
035 | |a (DE-576)01117255X | ||
035 | |a (DE-599)GBV02154607X | ||
035 | |a (OCoLC)2338059 | ||
035 | |a (OCoLC)243908574 | ||
035 | |a (OCoLC)02338059 | ||
035 | |a (DE-604)8031060358 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-DE-BW | ||
050 | 0 | |a LB880 | |
082 | 0 | |a 370.11 |q OCLC | |
084 | |a 01a |2 sdnb | ||
084 | |a DD 9900 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19533: | ||
084 | |a CC 3200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/17614: | ||
084 | |a CX 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19213: | ||
084 | |a BF 9200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/11183: | ||
084 | |a DF 2000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19539:761 | ||
084 | |a AK 24700 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/2561: | ||
084 | |a BQ 7300 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/15597: | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)118800345 |0 (DE-627)07957551X |0 (DE-576)161386792 |4 aut |a Hentig, Hartmut von |d 1925- | |
109 | |a Hentig, Hartmut von 1925- |a Hentig, H. von 1925- |a Chentig, Chartmut fon 1925- |a Hent'ihi, Harŭt'ŭmut'ŭ p'on 1925- |a Hentihhi, H. v. 1925- | ||
245 | 1 | 0 | |a Magier oder Magister? |b über die Einheit der Wissenschaft im Verständigungsprozeß |c Hartmut von Hentig |
264 | 1 | |a Stuttgart |b Klett |c 1972 | |
300 | |a 231 S. |b Ill. |c 22 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverzeichnis S. 225 - 231 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-24 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Einheit | ||
601 | |a Wissenschaft | ||
650 | 0 | |a Education |x Aims and objectives | |
650 | 0 | |a Education |x Philosophy | |
650 | 0 | |a Science |x Methodology | |
650 | 0 | |a Science publishing | |
650 | 0 | |a Science |x Social aspects | |
650 | 0 | |a College teaching | |
650 | 4 | |a Wissenschaft | |
650 | 4 | |a Forschung | |
650 | 4 | |a Hochschule | |
650 | 4 | |a Wissenschaft | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4323577-3 |0 (DE-627)128433515 |0 (DE-576)211246662 |2 gnd |a Einheit der Wissenschaften |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4228032-1 |0 (DE-627)104959436 |0 (DE-576)210327391 |2 gnd |a Einheitswissenschaft |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u https://www.gbv.de/dms/faz-rez/730120_FAZ_0165_BuZ5_0002.pdf |m V:DE-601 |q application/pdf |3 Rezension |
889 | |w (DE-627)409655651 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DD 9900 |b Sonstige |k Pädagogik |k Geschichte der Pädagogik und des Bildungswesens |k Quellenschriften und Biografien, Pädagogische Klassiker |k Einzelne Autoren |k Sonstige |0 (DE-627)1270654209 |0 (DE-625)rvk/19533: |0 (DE-576)200654209 |
936 | r | v | |a CC 3200 |b Abhandlungen zur allgemeinen Wissenschaftstheorie |k Philosophie |k Systematische Philosophie |k Allgemeine Wissenschaftstheorie |k Abhandlungen zur allgemeinen Wissenschaftstheorie |0 (DE-627)1270638769 |0 (DE-625)rvk/17614: |0 (DE-576)200638769 |
936 | r | v | |a CX 1000 |b Allgemeines |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Allgemeines |0 (DE-627)127148417X |0 (DE-625)rvk/19213: |0 (DE-576)20148417X |
936 | r | v | |a BF 9200 |b Varia |k Theologie und Religionswissenschaften |k Philosophie |k Systematische Philosophie |k Varia |0 (DE-627)1270721836 |0 (DE-625)rvk/11183: |0 (DE-576)200721836 |
936 | r | v | |a DF 2000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Systematische Pädagogik |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden, Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung |k Wissenschaftstheorie, Forschungsmethoden (allgemein). Allgemeine Grundlagen sozialwissenschaftlicher Forschung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270714481 |0 (DE-625)rvk/19539:761 |0 (DE-576)200714481 |
936 | r | v | |a AK 24700 |b Einheit der Wissenschaft, Gliederung |k Allgemeines |k Wissenschaftskunde und Wissenschaftsorganisation |k Theorie und Praxis, Technologieproblem |k Einheit der Wissenschaft, Gliederung |0 (DE-627)1270656856 |0 (DE-625)rvk/2561: |0 (DE-576)200656856 |
936 | r | v | |a BQ 7300 |b Allgemeines |k Theologie und Religionswissenschaften |k Evangelische Praktische Theologie |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik |k Religionspädagogik |k Allgemeines |0 (DE-627)1272614174 |0 (DE-625)rvk/15597: |0 (DE-576)202614174 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3222279047 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02154607X | ||
LOK | |0 005 20020416000000 | ||
LOK | |0 008 981231||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 12 A 3308 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3222279101 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02154607X | ||
LOK | |0 005 20100406205036 | ||
LOK | |0 008 050820||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-46 |c DE-627 |d DE-21-46 | ||
LOK | |0 541 |e 16757 | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311394516 |a Magister | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311365311 |a Wissenschaft | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-46 | ||
LOK | |0 852 1 |c D 17/1972,1 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k046 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 322227911X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 02154607X | ||
LOK | |0 005 20100527084444 | ||
LOK | |0 008 100527||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e ck 2635 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ge VI 595 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Hochschulforschung | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Institute of higher learning,Research,Research concerning,Scientific investigations,Science,Science,Science in art,Unity of the sciences |
STB | 0 | 0 | |a Recherche,Recherche,Science,Science,Unité des sciences,Université,Établissement d’enseignement supérieur,Établissement d’enseignement supérieur |
STC | 0 | 0 | |a Ciencia,Ciencia,Ciencias,Investigación,Investigación,Unidad de las ciencias,Universidad,Escuela superior,Escuela superior |
STD | 0 | 0 | |a Ricerca scientifica,Ricerca scientifica,Scienza <motivo>,Scienza,Sapere,Sapere,Sapere (motivo),Sapere,Unità delle scienze,Università,Ateneo,Ateneo |
STE | 0 | 0 | |a 研究,科学,科学,学科,学科 |
STF | 0 | 0 | |a 研究,科學,科學,學科,學科 |
STG | 0 | 0 | |a Ciência,Ciência,Pesquisa,Pesquisa,Unidade das ciências,Universidade,Escola superior,Escola superior |
STH | 0 | 0 | |a Высшее учебное заведение,вуз,Единство наук,Исследование (мотив),Исследование,Наука (мотив),Наука |
STI | 0 | 0 | |a Ενότητα των επιστημών,Επιστήμη (μοτίβο),Επιστήμη,Επιστημονική έρευνα (μοτίβο),Επιστημονική έρευνα,Πανεπιστήμιο |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Wissenschaften,Science,Bürgerliche Wissenschaft,Wissenschaften , Wissenschaftliche Forschung,Forschungen , Hochschulwesen,Hochschulsystem,Hochschulen , Wissenschaften,Science,Bürgerliche Wissenschaft,Wissenschaften |