Unterrichtspsychologie der Sekundarstufe: Beiträge zu Forschung, Theorie und Praxis
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Donauwörth
Auer
1972
|
In: | Year: 1972 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Secondary school level
/ Lesson psychology
|
Further subjects: | B
High School
B Learning B Schulische Motivation B Learning success B Teaching style B Teaching Psychological aspects |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 020759371 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240415235247.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 920101s1972 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 73,A15,0098 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 730087018 |2 DE-101 | |
020 | |a 3403003353 |9 3-403-00335-3 | ||
035 | |a (DE-627)020759371 | ||
035 | |a (DE-576)003723216 | ||
035 | |a (DE-599)GBV020759371 | ||
035 | |a (OCoLC)231764311 | ||
035 | |a (OCoLC)63366836 | ||
035 | |a (AT-OBV)AC00285218 | ||
035 | |a (DE-604)8019430132 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a PÄ 305 |2 sfb | ||
084 | |a PÄ 830 |2 sfb | ||
084 | |a 03b |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a BU 2600 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16858: | ||
084 | |a CX 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19214: | ||
084 | |a CX 5500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19218: | ||
084 | |a DK 8020 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19645:761 | ||
245 | 1 | 0 | |a Unterrichtspsychologie der Sekundarstufe |b Beiträge zu Forschung, Theorie und Praxis |c Georg Dietrich. Unter Mitarb. von Rainer Dieterich .. |
264 | 1 | |a Donauwörth |b Auer |c 1972 | |
300 | |a 322 S |b graph. Darst |c 8° | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Mit Literaturangaben | ||
505 | 8 | 0 | |a Literaturangaben |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Beitrag | ||
601 | |a Forschung | ||
650 | 0 | |a Teaching |x Psychological aspects | |
650 | 0 | |a High School | |
650 | 4 | |a Lernen | |
650 | 4 | |a Unterrichtsstil | |
650 | 4 | |a Schulische Motivation | |
650 | 4 | |a Lernerfolg | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4077347-4 |0 (DE-627)106080458 |0 (DE-576)209204788 |2 gnd |a Sekundarstufe |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4187083-9 |0 (DE-627)104433582 |0 (DE-576)210043466 |2 gnd |a Unterrichtspsychologie |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
700 | 1 | |0 (DE-588)122330382 |0 (DE-627)081881282 |0 (DE-576)214176983 |4 oth |a Dietrich, Georg |d 1928-2022 | |
700 | 1 | |a Dieterich, Rainer |4 oth | |
889 | |w (DE-627)451024680 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a BU 2600 |b Bildung, religiöse und christliche Unterweisung in der Hauptschule (Sekundarstufe I) |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Erziehung, Religionsunterricht und Katechese Heranwachsender |k Bildung, religiöse und christliche Unterweisung in der Hauptschule (Sekundarstufe I) |0 (DE-627)1270652486 |0 (DE-625)rvk/16858: |0 (DE-576)200652486 |
936 | r | v | |a CX 3000 |b Pädagogische Lernpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Pädagogische Lernpsychologie |0 (DE-627)1270879049 |0 (DE-625)rvk/19214: |0 (DE-576)200879049 |
936 | r | v | |a CX 5500 |b Lehrerverhalten |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Lehrerverhalten |0 (DE-627)1271491540 |0 (DE-625)rvk/19218: |0 (DE-576)201491540 |
936 | r | v | |a DK 8020 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Schulpädagogik |k Stufenschule (Fragen des Übergangs und der Durchlässigkeit) |k Sekundarstufe I und Sekundarstufe allgemein |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270781952 |0 (DE-625)rvk/19645:761 |0 (DE-576)200781952 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3082038123 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 020759371 | ||
LOK | |0 005 20010115000000 | ||
LOK | |0 008 980822||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 13 A 1859 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Learning success,Learning,Learning process,Lesson psychology,Secondary school level,School year,Class,Sekundarstufe,Teaching style |
STB | 0 | 0 | |a Apprentissage,Enseignement secondaire,Psychologie de l'enseignement,Style d'enseignement,Succès dans l'apprentissage |
STC | 0 | 0 | |a Aprendizaje,Escuela secundaria,Estilo de la enseñanza,Psicología de enseñanza,Suceso de aprendizaje |
STD | 0 | 0 | |a Apprendimento,Psicologia dell'insegnamento,Scuola secondaria,Stile di insegnamento,Successo dell'apprendimento |
STE | 0 | 0 | |a 中等教育阶段,学习 |
STF | 0 | 0 | |a 中等教育階段,學習 |
STG | 0 | 0 | |a Aprendizagem,Ensino médio,Estilo de ensino,Psicologia de ensino,Sucesso de aprendizagem |
STH | 0 | 0 | |a Психология преподвания,Средняя школа,Стиль преподавания,Успех в обучении,Учебный процесс |
STI | 0 | 0 | |a Δευτεροβάθμια εκπαίδευση,Μάθηση,Μαθησιακή επιτυχία,Στυλ διδασκαλίας,Ψυχολογία της διδασκαλίας |
SYE | 0 | 0 | |a Lernprozess,Lernvorgang , Lehrstil , Lernleistung,Lernzuwachs |
SYG | 0 | 0 | |a Secondary School,Sekundarbereich,Sekundarschule,Schuljahr 5-13,Schuljahr 5-12 , Didaktik,Unterricht,Unterricht |