Begabung und Lernerfolg in der Schule
Contributors: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Freiburg im Breisgau [u.a.]
Herder
1973
|
In: | Year: 1973 |
Series/Journal: | Herderbücherei Pädagogik für die Praxis
9002 Pädagogik für die Praxis |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Pupil
/ Talent
/ Learning success
B Talent / Learning success |
Further subjects: | B
Pragmatism
B Individuelle Förderung (pädagogisch) B Lesson planning B Schooling success B School teaching |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 020635044 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240622104327.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 920101s1973 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 73,A34,0366 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 730260895 |2 DE-101 | |
020 | |a 3451090023 |9 3-451-09002-3 | ||
035 | |a (DE-627)020635044 | ||
035 | |a (DE-576)006357717 | ||
035 | |a (DE-599)GBV020635044 | ||
035 | |a (OCoLC)23881587 | ||
035 | |a (OCoLC)257016938 | ||
035 | |a (DE-604)8035767413 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE |c XA-CH |c XA-AT | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a CR 5000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19033: | ||
084 | |a CX 3000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19214: | ||
084 | |a DK 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19599:761 | ||
245 | 1 | 0 | |a Begabung und Lernerfolg in der Schule |c Beitr. von Hans-Karl Beckmann ... |
264 | 1 | |a Freiburg im Breisgau [u.a.] |b Herder |c 1973 | |
300 | |a 141 S |c 18 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Herderbücherei |v 9002 |a Pädagogik für die Praxis | |
490 | 0 | |a Pädagogik für die Praxis | |
500 | |a Literaturverz. S. 141 - [142] | ||
500 | |a Überarb. Beiträge aus: Der Lernprozeß | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
650 | 4 | |a Individuelle Förderung (pädagogisch) | |
650 | 4 | |a Schulerfolg | |
650 | 4 | |a Unterrichtsplanung | |
650 | 4 | |a Unterricht | |
650 | 4 | |a Pragmatismus | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |2 gnd |a Schüler |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4128011-8 |0 (DE-627)104500875 |0 (DE-576)209598476 |2 gnd |a Begabung |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4125753-4 |0 (DE-627)104458445 |0 (DE-576)209579234 |2 gnd |a Lernerfolg |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4128011-8 |0 (DE-627)104500875 |0 (DE-576)209598476 |2 gnd |a Begabung |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4125753-4 |0 (DE-627)104458445 |0 (DE-576)209579234 |2 gnd |a Lernerfolg |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Mitarb. |0 (DE-588)119096641 |0 (DE-627)079889565 |0 (DE-576)160220211 |4 oth |a Beckmann, Hans-Karl |d 1926-2001 | |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2808938&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Begabung und Lernerfolg in der Schule |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a CR 5000 |b Intelligenz; Begabung; Kreativität |k Psychologie |k Differentielle Psychologie (Persönlichkeitspsychologie) |k Intelligenz; Begabung; Kreativität |0 (DE-627)127226873X |0 (DE-625)rvk/19033: |0 (DE-576)20226873X |
936 | r | v | |a CX 3000 |b Pädagogische Lernpsychologie |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Pädagogische Lernpsychologie |0 (DE-627)1270879049 |0 (DE-625)rvk/19214: |0 (DE-576)200879049 |
936 | r | v | |a DK 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Schulpädagogik |k Allgemeines, Einführungen |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270781731 |0 (DE-625)rvk/19599:761 |0 (DE-576)200781731 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3125446007 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 020635044 | ||
LOK | |0 005 20100408124519 | ||
LOK | |0 008 970128||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1985/74237 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 5.077 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3125446023 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 020635044 | ||
LOK | |0 005 20110518095351 | ||
LOK | |0 008 110518||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 89/274 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Db VIII 291 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Learning success,Lesson planning,Pragmatism,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Schooling success,Pupil achievement,Pupil success,Talent,Aptitude |
STB | 0 | 0 | |a Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Planification du cours,Pragmatisme,Réussite scolaire,Succès dans l'apprentissage,Talent,Don,Don,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier |
STC | 0 | 0 | |a Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Enseñanza,Enseñanza,Planificación de una clase,Pragamatismo,Suceso de aprendizaje,Suceso escolar,Talento |
STD | 0 | 0 | |a Dote,Talento,Talento,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Pianificazione di una lezione,Pragmatismo,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno,Successo dell'apprendimento,Successo scolastico |
STE | 0 | 0 | |a 天赋,才能,学校成功,学校教育的成功,学生,实用主义,实验主义,务实主义,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 天賦,才能,學校成功,學校教育的成功,學生,實用主義,實驗主義,務實主義,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Ensino,Ensino,Planejamento de uma aula,Pragmatismo,Sucesso de aprendizagem,Sucesso escolar,Talento |
STH | 0 | 0 | |a Планирование уроков,Прагматизм,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Талант,Успех в обучении,Школьник (мотив),Школьник,Школьный успех |
STI | 0 | 0 | |a Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Μαθησιακή επιτυχία,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής,Πραγματισμός,Σχεδιασμός μαθήματος,Σχολική επιτυχία,Χάρισμα,Ταλέντο |
SYE | 0 | 0 | |a Erfolg , Lehrplanung,Unterricht , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Pragmatizismus,Neopragmatismus |
SYG | 0 | 0 | |a Schuljugend , Talent , Lernleistung,Lernzuwachs , Talent , Lernleistung,Lernzuwachs |