Aspekte der pädagogischen Psychologie: Psychologie im Studium der Lehrer
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Heidelberg
Quelle & Meyer
1972
|
In: | Year: 1972 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Pedagogical psychology
B Psychological studies / Teacher training |
Further subjects: | B
Collection of essays
B Didactics B Teacher training B Pedagogical psychology B Teacher behavior B Curriculum B Training objective B Subject |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 020570651 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240415235027.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 920101s1972 gw ||||| 00| ||ger c | ||
020 | |a 3494006911 |9 3-494-00691-1 | ||
035 | |a (DE-627)020570651 | ||
035 | |a (DE-576)002968606 | ||
035 | |a (DE-599)GBV020570651 | ||
035 | |a (OCoLC)256070206 | ||
035 | |a (OCoLC)65363531 | ||
035 | |a (OCoLC)256070206 | ||
035 | |a (DE-604)803105594x | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a BU 8200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16933: | ||
084 | |a CX 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19213: | ||
245 | 1 | 0 | |a Aspekte der pädagogischen Psychologie |b Psychologie im Studium der Lehrer |c hrsg. von Hans-Jürgen Pfistner ; unter Mitarb. von Horst Antenbrink ... |
264 | 1 | |a Heidelberg |b Quelle & Meyer |c 1972 | |
300 | |a 234 S. |b graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
505 | 8 | 0 | |a Literaturverz. S. 230 - 234 |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-31 | |
601 | |a Pädagogik | ||
601 | |a Psychologie | ||
601 | |a Studium | ||
650 | 4 | |a Lehrerbildung | |
650 | 4 | |a Pädagogische Psychologie | |
650 | 4 | |a Ausbildungsziel | |
650 | 4 | |a Studienfach | |
650 | 4 | |a Lehrerverhalten | |
650 | 4 | |a Didaktik | |
650 | 4 | |a Curriculum | |
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4044321-8 |0 (DE-627)106206036 |0 (DE-576)209060328 |2 gnd |a Pädagogische Psychologie |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4047705-8 |0 (DE-627)106193813 |0 (DE-576)209074434 |2 gnd |a Psychologiestudium |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4035093-9 |0 (DE-627)106249398 |0 (DE-576)20901072X |2 gnd |a Lehrerbildung |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)121105806 |0 (DE-627)08109065X |0 (DE-576)292540043 |4 edt |a Pfistner, Hans-Jürgen |d 1930- | |
700 | 1 | |e Mitarb. |0 (DE-588)101188772X |0 (DE-627)704814242 |0 (DE-576)344568261 |4 oth |a Antenbrink, Horst |d 1937- | |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a BU 8200 |b Philosophie der menschlichen Entwicklung und Erziehung |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Menschen als Adressaten und Partner von Erziehung, Unterweisung und Katechese |k Philosophie der menschlichen Entwicklung und Erziehung |0 (DE-627)1270760742 |0 (DE-625)rvk/16933: |0 (DE-576)200760742 |
936 | r | v | |a CX 1000 |b Allgemeines |k Psychologie |k Pädagogische Psychologie |k Allgemeines |0 (DE-627)127148417X |0 (DE-625)rvk/19213: |0 (DE-576)20148417X |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3076181246 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 020570651 | ||
LOK | |0 005 20100407034408 | ||
LOK | |0 008 030313||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-51 |c DE-627 |d DE-21-51 | ||
LOK | |0 541 |e 7612 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-51 | ||
LOK | |0 852 1 |c Em 72 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k051 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3076181254 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 020570651 | ||
LOK | |0 005 20090803161752 | ||
LOK | |0 008 090803||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e ck 3685 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Gd I 38 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
STA | 0 | 0 | |a Curriculum,Didactics,Pedagogical psychology,Educational psychology,Psychological studies,Psychology,Subject,Discipline,Major,Discipline,Major,Teacher behavior,Teacher training,Training objective |
STB | 0 | 0 | |a Comportement de l'enseignant,Didactique,Discipline,Matière,Matière,Formation des enseignants,Objectif de formation,Programme scolaire,Cursus,Cursus,Psychologie de l'éducation,Études de psychologie |
STC | 0 | 0 | |a Comportamiento de profesores,Currículo,Didáctica,Disciplina,Facultad,Facultad,Estudio de la psicología,Formación de profesores,Meta de la formación,Psicología pedagógica |
STD | 0 | 0 | |a Comoortamento dell'insegnante,Curricolo,Didattica,Disciplina,Formazione degli insegnanti,Obiettivo formativo,Psicologia pedagogica,Studio universitario della psicologia |
STE | 0 | 0 | |a 心理学研究,心理学课程,教学法,教学理论,教育法,教师培训,教学训练,教师行为,教师表现,教育心理学,课程 |
STF | 0 | 0 | |a 心理學研究,心理學課程,教學法,教學理論,教育法,教師培訓,教學訓練,教師行為,教師表現,教育心理學,課程 |
STG | 0 | 0 | |a Comportamento de professores,Currículo,Didática,Disciplina,Faculdade,Faculdade,Estudo da psicologia,Formação de professores,Meta da formação,Psicologia pedagógica |
STH | 0 | 0 | |a Дидактика,Изучение психологии (в вузе),Образование учителя,Педагогическая психология,Поведение учителя,Учебная дисциплина,Учебная программа,Цель обучения |
STI | 0 | 0 | |a Διδακτική,Εκπαιδευτική ψυχολογία,Εκπαιδευτικός στόχος,Κατάρτιση εκπαιδευτικών,Κλάδος σπουδών,Πρόγραμμα σπουδών,Διδακτέα ύλη,Σπουδές ψυχολογίας,Συμπεριφορά εκπαιδευτικών |
SYE | 0 | 0 | |a Lehrer,Lehrer,Lehrerausbildung,Lehrpersonenausbildung , Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Ausbildung,Ausbildungsziele , Disziplin,Studienfächer , Lehrverhalten,Lehrerhandeln,Unterricht,Unterrichtsverhalten , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Curricularer Lehrplan,Curricula |
SYG | 0 | 0 | |a Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Psychologie , Lehrer,Lehrer,Lehrerausbildung,Lehrpersonenausbildung |