Der Aufgabenkreis der pädagogischen Soziologie
Contributors: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Frankfurt am Main
Akademische Verlaggesellschaft
1971
|
In: | Year: 1971 |
Series/Journal: | Akademische Reihe Pädagogik
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Educational sociology
|
Further subjects: | B
Interaction analysis
B Educational sociology B Lehrer und Lehrerinnen B Teacher training B Sociology B School administration B Sozialisation durch Schule B Science B School class |
Online Access: |
Table of Contents |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 020563787 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230605101836.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 920101s1971 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 72,A09,0153 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 720025257 |2 DE-101 | |
020 | |a 3400001155 |9 3-400-00115-5 | ||
020 | |z 3400001165 | ||
035 | |a (DE-627)020563787 | ||
035 | |a (DE-576)002967308 | ||
035 | |a (DE-599)GBV020563787 | ||
035 | |a (OCoLC)164549356 | ||
035 | |a (OCoLC)164549356 | ||
035 | |a (DE-604)8031023088 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 10a |a 05b |2 sdnb | ||
084 | |a MS 7000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/123776: | ||
084 | |a DU 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20042:761 | ||
084 | |a BU 8200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16933: | ||
084 | |a DU 2000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20043:761 | ||
245 | 1 | 4 | |a Der Aufgabenkreis der pädagogischen Soziologie |c herausgegeben von Hermann Röhrs |
264 | 1 | |a Frankfurt am Main |b Akademische Verlaggesellschaft |c 1971 | |
300 | |a VIII, 383 Seiten | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Akademische Reihe |a Pädagogik | |
500 | |a Literaturverz. S. [325] - 376. - Biogr. der Verf. S. [377] - 381 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Pädagogik | ||
601 | |a Soziologie | ||
650 | 0 | |a Educational sociology | |
650 | 4 | |a Soziologie | |
650 | 4 | |a Wissenschaft | |
650 | 4 | |a Schulklasse | |
650 | 4 | |a Interaktionsanalyse | |
650 | 4 | |a Sozialisation durch Schule | |
650 | 4 | |a Lehrer und Lehrerinnen | |
650 | 4 | |a Lehrerbildung | |
650 | 4 | |a Schulverwaltung | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4075806-0 |0 (DE-627)106084844 |0 (DE-576)209199628 |2 gnd |a Pädagogische Soziologie |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e HerausgeberIn |0 (DE-588)118601881 |0 (DE-627)079393543 |0 (DE-576)16276104X |4 edt |a Röhrs, Hermann |d 1915-2012 | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/720025257/04 |m V:DE-605 |q application/pdf |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)412887118 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a MS 7000 |b Allgemeines |k Spezielle Soziologien |k Pädagogische Soziologie |k Allgemeines |0 (DE-627)1271365928 |0 (DE-625)rvk/123776: |0 (DE-576)201365928 |
936 | r | v | |a DU 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogische Soziologie |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270729411 |0 (DE-625)rvk/20042:761 |0 (DE-576)200729411 |
936 | r | v | |a BU 8200 |b Philosophie der menschlichen Entwicklung und Erziehung |k Religionspädagogik und Katechetik |k Menschen als Adressaten und Partner von Erziehung, Unterweisung und Katechese |k Philosophie der menschlichen Entwicklung und Erziehung |0 (DE-627)1270760742 |0 (DE-625)rvk/16933: |0 (DE-576)200760742 |
936 | r | v | |a DU 2000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogische Soziologie |k Soziologie der Erziehung und des Bildungswesens |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270710923 |0 (DE-625)rvk/20043:761 |0 (DE-576)200710923 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3076174339 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 020563787 | ||
LOK | |0 005 20020517000000 | ||
LOK | |0 008 980828||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 12 A 530 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 307617438X | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 020563787 | ||
LOK | |0 005 20100406234636 | ||
LOK | |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e ZNL2091 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Eb 994 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3076174398 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 020563787 | ||
LOK | |0 005 20100407064159 | ||
LOK | |0 008 050323||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-85 |c DE-627 |d DE-21-85 | ||
LOK | |0 541 |e 84-673 | ||
LOK | |0 689 |a s |0 1311089624 |a Pädagogische Soziologie | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-85 | ||
LOK | |0 852 1 |c 7.000.1971 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k085 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Lehrersoziologie,Schulische Sozialisation | ||
STA | 0 | 0 | |a Educational sociology,Interaction analysis,School administration,School class,School class,Form,Class,Science,Science,Science in art,Sociology,Teacher training |
STB | 0 | 0 | |a Administration scolaire,Analyse interactionnelle,Classe d’école,Classe d'école,Formation des enseignants,Science,Science,Sociologie,Sociologie de l'éducation |
STC | 0 | 0 | |a Administración escolar,Análisis interaccional,Ciencia,Ciencia,Ciencias,Clase escolar,Clase escolar,Formación de profesores,Sociología,Sociología pedagógica |
STD | 0 | 0 | |a Amministrazione scolastica,Analisi dell'interazione,Classe scolastica,Classe scolastica,Formazione degli insegnanti,Scienza <motivo>,Scienza,Sapere,Sapere,Sapere (motivo),Sapere,Sociologia,Sociologia pedagogica |
STE | 0 | 0 | |a 教师培训,教学训练,班级,年级,社会学,科学,科学,学科,学科 |
STF | 0 | 0 | |a 教師培訓,教學訓練,班級,年級,社會學,科學,科學,學科,學科 |
STG | 0 | 0 | |a Administração escolar,Análise interacional,Ciência,Ciência,Formação de professores,Sociologia,Sociologia pedagógica,Turma,Turma,Classe escolar,Classe escolar,Classe escolar (Motivo),Classe escolar |
STH | 0 | 0 | |a Интеракционный анализ,Наука (мотив),Наука,Образование учителя,Педагогическая социология,Социология,Школьное управление,Школьный класс (мотив),Школьный класс |
STI | 0 | 0 | |a Ανάλυση αλληλεπίδρασης,Εκπαιδευτική κοινωνιολογία,Επιστήμη (μοτίβο),Επιστήμη,Κατάρτιση εκπαιδευτικών,Κοινωνιολογία,Σχολική διοίκηση,Διοίκηση του σχολείου,Σχολική τάξη (μοτίβο),Σχολική τάξη |
SYE | 0 | 0 | |a Allgemeine Soziologie,Gesellschaftslehre,Gesellschaft,Gesellschaftstheorie,Sozialtheorie,Soziallehre , Science,Wissenschaften,Bürgerliche Wissenschaft,Wissenschaften , Klasse,Schulklassen , Lehrer,Lehrer,Lehrerausbildung,Lehrpersonenausbildung , Schulmanagement,Schule |
SYG | 0 | 0 | |a Bildungssoziologie,Erziehung,Erziehung,Erziehungssoziologie,Pädagogik |