Antinomische Pädagogik und kommunikative Didaktik: Studien zu den Widersprüchen und Spannungen in Erziehung und Schule

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Winkel, Rainer (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Düsseldorf Schwann 1988
In:Year: 1988
Edition:2., verb. Aufl.
Series/Journal:Schwann-Pädagogik
Standardized Subjects / Keyword chains:B Education / Educational reform
B Antinomy / Pedagogics
B Educational goal / Pedagogics
B Communicative didactics / Educational goal
Online Access: Table of Contents

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 020398670
003 DE-627
005 20240824113738.0
007 tu
008 920101s1988 gw ||||| 00| ||ger c
020 |a 3590142642  |9 3-590-14264-2 
035 |a (DE-627)020398670 
035 |a (DE-576)022508562 
035 |a (DE-599)GBV020398670 
035 |a (OCoLC)36740828 
035 |a (OCoLC)36740828 
035 |a (AT-OBV)AC05014263 
035 |a (DE-604)8059433272 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
084 |a 22  |2 sdnb 
084 |a DP 1100  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19779:761 
084 |a BQ 7350  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/15607: 
084 |a 80.40  |2 bkl 
084 |a 81.61  |2 bkl 
100 1 |a Winkel, Rainer  |4 aut 
245 1 0 |a Antinomische Pädagogik und kommunikative Didaktik  |b Studien zu den Widersprüchen und Spannungen in Erziehung und Schule  |c Rainer Winkel 
250 |a 2., verb. Aufl. 
264 1 |a Düsseldorf  |b Schwann  |c 1988 
300 |a 175 S  |b 1 Ill 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 0 |a Schwann-Pädagogik 
500 |a Literaturangaben 
583 1 |a Archivierung prüfen  |c 20200919  |f DE-640  |z 1  |2 pdager 
601 |a Antinomie 
601 |a Widerspruch 
601 |a Spannung 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4015482-8  |0 (DE-627)106336592  |0 (DE-576)208911901  |2 gnd  |a Erziehung 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4053539-3  |0 (DE-627)106166751  |0 (DE-576)209104279  |2 gnd  |a Schulreform 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4205631-7  |0 (DE-627)105134201  |0 (DE-576)21017000X  |2 gnd  |a Antinomie 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4044302-4  |0 (DE-627)106206168  |0 (DE-576)209060174  |2 gnd  |a Pädagogik 
689 1 |5 (DE-627) 
689 2 0 |d s  |0 (DE-588)4070957-7  |0 (DE-627)106098985  |0 (DE-576)209182393  |2 gnd  |a Erziehungsziel 
689 2 1 |d s  |0 (DE-588)4044302-4  |0 (DE-627)106206168  |0 (DE-576)209060174  |2 gnd  |a Pädagogik 
689 2 |5 (DE-627) 
689 3 0 |d s  |0 (DE-588)4164817-1  |0 (DE-627)105444634  |0 (DE-576)209891092  |2 gnd  |a Kommunikative Didaktik 
689 3 1 |d s  |0 (DE-588)4070957-7  |0 (DE-627)106098985  |0 (DE-576)209182393  |2 gnd  |a Erziehungsziel 
689 3 |5 (DE-627) 
856 4 2 |u http://d-nb.info/207105154/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a mteo 
935 |i Blocktest 
936 r v |a DP 1100  |b Allgemeines und Deutschland  |k Pädagogik  |k Didaktik und Methodik des Unterrichts  |k Theorien der Didaktik  |k Kommunikative Didaktik  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270783149  |0 (DE-625)rvk/19779:761  |0 (DE-576)200783149 
936 r v |a BQ 7350  |b Didaktik, Methodik  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Evangelische Praktische Theologie  |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik  |k Religionspädagogik  |k Didaktik, Methodik  |0 (DE-627)1272623629  |0 (DE-625)rvk/15607:  |0 (DE-576)202623629 
936 b k |a 80.40  |j Erziehungsinhalte: Allgemeines  |0 (DE-627)106414372 
936 b k |a 81.61  |j Didaktik  |j Hochschuldidaktik  |0 (DE-627)106422790 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3347419251 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 020398670 
LOK |0 005 20100407002021 
LOK |0 008 050716||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-43  |c DE-627  |d DE-21-43 
LOK |0 541   |e ZNL6333 
LOK |0 852   |a DE-21-43 
LOK |0 852 1  |c Cb 236 a  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a k043 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a TA-MARC-ixtheoa001.raw 
STA 0 0 |a Antinomy,Communicative didactics,Critical communicative didactics,Education,Education,Upbringing,Educational goal,Educational intention,Educational reform,School,School innovation,School improvement programs,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education 
STB 0 0 |a Antinomie,Didactique communicative,Objectif éducatif,Pédagogie,Pédagogie,Réforme scolaire,Éducation,Éducation 
STC 0 0 |a Antinomia,Didáctica comunicativa,Educación,Educación,Objetivo educacional,Pedagogía,Pedagogía,Reforma escolar 
STD 0 0 |a Antinomia,Didattica comunicativa,Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Obiettivo educativo,Pedagogia,Pedagogia,Riforma scolastica 
STE 0 0 |a 二律背反,相互冲突,二律背驰,学校改革,教育改革,教育,教育,教养,教养,教育学,教育目标,沟通教学法,交流教学法 
STF 0 0 |a 二律背反,相互衝突,二律背馳,學校改革,教育改革,教育,教育,教養,教養,教育學,教育目標,溝通教學法,交流教學法 
STG 0 0 |a Antinomia,Didática comunicativa,Educação,Educação,Objetivo educacional,Pedagogia,Pedagogia,Reforma escolar 
STH 0 0 |a Антимония,Воспитание (мотив),Воспитание,Коммуникативная дидактика,Педагогика (мотив),Педагогика,Цель воспитания,Школьная реформа 
STI 0 0 |a Αντινομία,Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Εκπαιδευτικός στόχος,Επικοινωνιακή διδακτική,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Σχολική μεταρρύθμιση 
SYG 0 0 |a Erziehungspraxis , Schule,Schulinnovation , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Bildungsziel,Erziehungsintention,Erziehung,Erziehungsziele , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Kritisch-kommunikative Didaktik,Interaktionstheoretische Didaktik , Bildungsziel,Erziehungsintention,Erziehung,Erziehungsziele