Unterricht als Prozeß: dynamisch-integratives Strukturmodell
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Bad Heilbrunn/Obb.
Klinkhardt
1976
|
In: | Year: 1976 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
School teaching
B Type of lesson B Teaching theory B Teaching research |
Further subjects: | B
Teaching research
B Didactics B Curriculum research B School teaching B Methodik (pädagogisch) |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 020136579 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240824113706.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 920101s1976 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 76,A21,0358 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 760160457 |2 DE-101 | |
020 | |a 3781502740 |9 3-7815-0274-0 | ||
035 | |a (DE-627)020136579 | ||
035 | |a (DE-576)005540194 | ||
035 | |a (DE-599)GBV020136579 | ||
035 | |a (OCoLC)2467235 | ||
035 | |a (OCoLC)02467235 | ||
035 | |a (DE-604)801982114x | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
082 | 0 | |a 371.3 MAS |q OCLC | |
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a BU 6200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16922: | ||
084 | |a DP 1600 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19795:761 | ||
084 | |a DP 1200 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19782:761 | ||
084 | |a DP 1760 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19802:761 | ||
084 | |a DP 1020 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19775:761 | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)118578693 |0 (DE-627)079373321 |0 (DE-576)209026855 |4 aut |a Maskus, Rudi |d 1920-2010 | |
109 | |a Maskus, Rudi 1920-2010 | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Unterricht als Prozeß |b dynamisch-integratives Strukturmodell |c von Rudi Maskus |
264 | 1 | |a Bad Heilbrunn/Obb. |b Klinkhardt |c 1976 | |
300 | |a 244 S. |b graph. Darst. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturverz. S. 229 - 235 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-21 | |
601 | |a Prozession | ||
650 | 4 | |a Unterrichtsforschung | |
650 | 4 | |a Didaktik | |
650 | 4 | |a Methodik (pädagogisch) | |
650 | 4 | |a Curriculumforschung | |
650 | 4 | |a Unterricht | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4124362-6 |0 (DE-627)105748374 |0 (DE-576)209567422 |2 gnd |a Unterrichtsform |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4136715-7 |0 (DE-627)105655465 |0 (DE-576)209671505 |2 gnd |a Unterrichtstheorie |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4135175-7 |0 (DE-627)105667048 |0 (DE-576)209658576 |2 gnd |a Unterrichtsforschung |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2814474&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Unterricht als Prozess |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a BU 6200 |b Theorie des Lehrens und Lernens |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese |k Theorie des Lehrens und Lernens |0 (DE-627)1270760688 |0 (DE-625)rvk/16922: |0 (DE-576)200760688 |
936 | r | v | |a DP 1600 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Unterrichtsforschung |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783254 |0 (DE-625)rvk/19795:761 |0 (DE-576)200783254 |
936 | r | v | |a DP 1200 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Didaktik |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783165 |0 (DE-625)rvk/19782:761 |0 (DE-576)200783165 |
936 | r | v | |a DP 1760 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Unterrichtsplanung, Unterrichtsprozess und Unterrichtskontrolle |k Unterrichtsanalyse, Unterrichtsbeurteilung, Evaluation |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783319 |0 (DE-625)rvk/19802:761 |0 (DE-576)200783319 |
936 | r | v | |a DP 1020 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogik |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Theorien der Didaktik |k Allgemeines |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783106 |0 (DE-625)rvk/19775:761 |0 (DE-576)200783106 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3108228757 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 020136579 | ||
LOK | |0 005 19991105000000 | ||
LOK | |0 008 980410||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 16 A 4889 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3108228811 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 020136579 | ||
LOK | |0 005 20100416135859 | ||
LOK | |0 008 100416||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 76/322 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Ga II 1035 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Curriculum research,Didactics,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Teaching research,Teaching theory,Type of lesson |
STB | 0 | 0 | |a Didactique,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Forme d'enseignement,Recherche sur l'enseignement,Recherche sur les programmes,Théorie de l'enseignement |
STC | 0 | 0 | |a Didáctica,Enseñanza,Enseñanza,Forma de la enseñanza,Investigación del currículo,Investigación sobre la enseñanza,Teoría de la enseñanza |
STD | 0 | 0 | |a Didattica,Forma didattica,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Ricerca sul curricolo,Ricerca sull'insegnamento,Teoria dell'insegnamento |
STE | 0 | 0 | |a 教学法,教学理论,教育法,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 教學法,教學理論,教育法,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Didática,Ensino,Ensino,Forma do ensino,Pesquisa do currículo,Pesquisa sobre o ensino,Teoria do ensino |
STH | 0 | 0 | |a Дидактика,Исследование преподавания,Исследование учебной программы,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Теория преподавания,Форма урока |
STI | 0 | 0 | |a Έρευνα στο πρόγραμμα σπουδών,Διδακτική,Διδακτική έρευνα,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Θεωρία διδασκαλίας,Μορφή διδασκαλίας |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Empirische Unterrichtsforschung , Bildungspolitik - Politische Bildung - Gemeinschaftskunde - Didaktik,Schuldidaktik,Unterrichtslehre , Curriculum , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht |
SYG | 0 | 0 | |a Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Lehrform , Unterricht , Empirische Unterrichtsforschung |