Entscheidungsprozesse in der Curriculumentwicklung
Authors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart
Klett
1973
|
In: |
Gutachten und Studien der Bildungskommission (24)
Year: 1973 |
Edition: | 1. Aufl. |
Series/Journal: | Gutachten und Studien der Bildungskommission / Deutscher Bildungsrat
24 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Curriculum development
/ Educational reform
B Lesson plan development B Curriculum development |
Further subjects: | B
Entwicklungsprozesse
B Innovation B Curriculum development B Curriculum planning B Educational planning Germany (West) B Learning goal |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 019809492 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20231002122503.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 920101s1973 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 74,A06,0574 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 740060074 |2 DE-101 | |
020 | |a 3129224300 |9 3-12-922430-0 | ||
035 | |a (DE-627)019809492 | ||
035 | |a (DE-576)005494265 | ||
035 | |a (DE-599)GBV019809492 | ||
035 | |a (OCoLC)14768397 | ||
035 | |a (OCoLC)214934697 | ||
035 | |a (OCoLC)14768397 | ||
035 | |a (OCoLC)612061116 | ||
035 | |a (DE-604)8041030311 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
050 | 0 | |a LB1570 | |
082 | 0 | |a 375 | |
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DP 1420 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19790:761 | ||
084 | |a 81.62 |2 bkl | ||
084 | |a 81.12 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)141743514 |0 (DE-627)631176861 |0 (DE-576)160961718 |4 aut |a Flechsig, Karl-Heinz |d 1932-2010 | |
109 | |a Flechsig, Karl-Heinz 1932-2010 |a Flechsig, K.-H. 1932-2010 |a Flechsig-Ritte, ... 1932-2010 |a Flechsig, Karl Heinz 1932-2010 | ||
191 | |a 1 | ||
245 | 1 | 0 | |a Entscheidungsprozesse in der Curriculumentwicklung |c Karl-Heinz Flechsig; Hans-Dieter Haller |
250 | |a 1. Aufl. | ||
264 | 1 | |a Stuttgart |b Klett |c 1973 | |
300 | |a 160 S. |b graph. Darst. |c 8° | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Gutachten und Studien der Bildungskommission / Deutscher Bildungsrat |v 24 | |
500 | |a Literaturverz. S. 149 - 156 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-24 | |
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f SSG |2 pdager |5 DE-21 | |
583 | 1 | |a Massenentsäuert |c 2023 |i MgO |2 pdager |5 DE-Fl3 | |
601 | |a Entscheidungsprozess | ||
650 | 0 | |a Curriculum planning | |
650 | 0 | |a Educational planning |x Germany (West) | |
650 | 4 | |a Curriculumentwicklung | |
650 | 4 | |a Entwicklungsprozesse | |
650 | 4 | |a Lernziel | |
650 | 4 | |a Innovation | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4070157-8 |0 (DE-627)106101072 |0 (DE-576)209179597 |2 gnd |a Curriculumentwicklung |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4006672-1 |0 (DE-627)106376756 |0 (DE-576)208866558 |2 gnd |a Bildungsreform |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4074112-6 |0 (DE-627)106090763 |0 (DE-576)20919250X |2 gnd |a Lehrplanentwicklung |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4070157-8 |0 (DE-627)106101072 |0 (DE-576)209179597 |2 gnd |a Curriculumentwicklung |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |0 (DE-588)124372732 |0 (DE-627)085819794 |0 (DE-576)294142460 |4 aut |a Haller, Hans-Dieter |d 1943- | |
810 | 2 | |a Deutscher Bildungsrat |b Bildungskommission |t Gutachten und Studien der Bildungskommission |v 24 |9 24 |w (DE-627)130180440 |w (DE-576)015724751 |w (DE-600)526392-X |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://www.gbv.de/dms/hbz/toc/ht000902007.pdf |m V:DE-605 |q pdf/application |v 2008-11-15 |x Verlag |y Inhaltsverzeichnis |3 Inhaltsverzeichnis |
889 | |w (DE-627)428748945 | ||
935 | |a mteo | ||
935 | |i mdedup | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DP 1420 |b Allgemeines und Deutschland |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Didaktik |k Curriculum |k Curriculumentwicklung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)127078322X |0 (DE-625)rvk/19790:761 |0 (DE-576)20078322X |
936 | b | k | |a 81.62 |j Curriculum |0 (DE-627)106418084 |
936 | b | k | |a 81.12 |j Entwicklung des Bildungswesens |0 (DE-627)106414224 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 |t 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3107318183 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 019809492 | ||
LOK | |0 005 19971217000000 | ||
LOK | |0 008 971217||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21 |c DE-627 |d DE-21 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21 | ||
LOK | |0 852 1 |c 13 A 14009-4 |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a kram |a konv | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3107318264 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 019809492 | ||
LOK | |0 005 20100408122947 | ||
LOK | |0 008 981119||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 1973/45805 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pp 5.046 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3107318272 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 019809492 | ||
LOK | |0 005 20100608113737 | ||
LOK | |0 008 100608||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e ck 3323 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Oc 24 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 |a kneu | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a TA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Curriculum development,Educational reform,School improvement programs,Innovation,Learning goal,Educational objective,Lesson plan development |
STB | 0 | 0 | |a Innovation,Objectif d'apprentissage,Réforme de l'enseignement,Élaboration du programme,Évolution des programmes d'enseignement |
STC | 0 | 0 | |a Desarrollo del currículo,Desarrollo del plano de enseñanza,Innovación,Objetivo del aprendizaje,Reforma educacional |
STD | 0 | 0 | |a Evoluzione del curricolo,Evoluzione del piano di studi,Innovazione,Obiettivo didattico,Riforma dell'istruzione |
STE | 0 | 0 | |a 创新,学习目标,学习目的,教案设计,课程计划设计,教育改革,课程发展 |
STF | 0 | 0 | |a 創新,學習目標,學習目的,教案設計,課程計劃設計,教育改革,課程發展 |
STG | 0 | 0 | |a Desenvolvimento do currículo,Desenvolvimento do plano de ensino,Inovação,Objetivo da aprendizagem,Reforma educacional |
STH | 0 | 0 | |a Инновация,Развитие учебной программы,Разработка учебной программы,Реформа образования,Учебная цель |
STI | 0 | 0 | |a Ανάπτυξη προγράμματος σπουδών,Ανάπτυξη διδακτέας ύλης,Ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών,Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση,Εκπαιδευτικός στόχος,Μαθησιακός στόχος,Καινοτομία |
SUB | |a REL | ||
SYE | 0 | 0 | |a Curriculum , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Neuerung,Innovationsverhalten,Innovationen |
SYG | 0 | 0 | |a Curriculum , Bildungswesen,Erziehungsreform,Bildungsreformen , Lehrplan , Curriculum |