Unterrichtsstörungen
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart
Klett
1979
|
In: | Year: 1979 |
Edition: | 1. Aufl. |
Series/Journal: | Klett: Lehrerausbildung, Lehrerweiterbildung
|
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Classroom disturbance
/ Teacher
B Classroom disturbance |
Further subjects: | B
School discipline
B Pupil B Lesson process B Classroom disturbance B Pedagogical psychology B Teacher B Behavioral disturbance |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 018575447 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220427102926.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 910513s1979 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 79,N46,0110 |2 dnb | ||
015 | |a 80,A15,0836 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 801044553 |2 DE-101 | |
020 | |a 3129206019 |9 3-12-920601-9 | ||
035 | |a (DE-627)018575447 | ||
035 | |a (DE-576)007666721 | ||
035 | |a (DE-599)GBV018575447 | ||
035 | |a (OCoLC)7276693 | ||
035 | |a (OCoLC)07276693 | ||
035 | |a (DE-604)8085756075 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 10a |2 sdnb | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a CX 4500 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19216: | ||
084 | |a CX 5000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19217: | ||
084 | |a DO 8000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19767:761 | ||
084 | |a 81.55 |2 bkl | ||
100 | 1 | |0 (DE-588)132309084 |0 (DE-627)521414970 |0 (DE-576)299065871 |4 aut |a Biller, Karlheinz |d 1941- | |
109 | |a Biller, Karlheinz 1941- |a Biller, Karl Heinz 1941- | ||
245 | 1 | 0 | |a Unterrichtsstörungen |c Karlheinz Biller |
250 | |a 1. Aufl. | ||
264 | 1 | |a Stuttgart |b Klett |c 1979 | |
300 | |a 257 S. | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 0 | |a Klett: Lehrerausbildung, Lehrerweiterbildung | |
500 | |a Literaturverz. S. 247 - 257 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |2 pdager |5 DE-24 | |
650 | 0 | |a School discipline | |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4044321-8 |0 (DE-627)106206036 |0 (DE-576)209060328 |a Pädagogische Psychologie |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4132079-7 |0 (DE-627)105690368 |0 (DE-576)209632577 |a Unterrichtsstörung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4062872-3 |0 (DE-627)106129902 |0 (DE-576)209146427 |a Verhaltensstörung |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4124363-8 |0 (DE-627)105748366 |0 (DE-576)209567430 |a Unterrichtsprozess |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4035088-5 |0 (DE-627)10624941X |0 (DE-576)209010703 |a Lehrer |2 gnd |
650 | 0 | 7 | |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |a Schüler |2 gnd |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4132079-7 |0 (DE-627)105690368 |0 (DE-576)209632577 |2 gnd |a Unterrichtsstörung |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4035088-5 |0 (DE-627)10624941X |0 (DE-576)209010703 |2 gnd |a Lehrer |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4132079-7 |0 (DE-627)105690368 |0 (DE-576)209632577 |2 gnd |a Unterrichtsstörung |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a CX 4500 |b Schulpsychologie |k Pädagogische Psychologie |k Schulpsychologie |0 (DE-627)1270711180 |0 (DE-625)rvk/19216: |0 (DE-576)200711180 |
936 | r | v | |a CX 5000 |b Schülerverhalten |k Pädagogische Psychologie |k Schülerverhalten |0 (DE-627)1270710044 |0 (DE-625)rvk/19217: |0 (DE-576)200710044 |
936 | r | v | |a DO 8000 |b Allgemeines und Deutschland |k Spezialfragen des gesamten Schulsystems |k Schüler |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270709879 |0 (DE-625)rvk/19767:761 |0 (DE-576)200709879 |
936 | b | k | |a 81.55 |j Schülerverhalten |j Studentenverhalten |0 (DE-627)106422782 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3150291879 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 018575447 | ||
LOK | |0 005 20090813105503 | ||
LOK | |0 008 970929||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-31 |c DE-627 |d DE-21-31 | ||
LOK | |0 541 |e 51724 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-31 | ||
LOK | |0 852 1 |c Sg I b 43 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3150291895 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 018575447 | ||
LOK | |0 005 20110405162929 | ||
LOK | |0 008 110405||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 80/824 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Db III 738 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 935 |a k043 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Lehrer-Schüler-Beziehung | ||
STA | 0 | 0 | |a Behavioral disturbance,Maladjustment,Peculiar behavior,Educational maladjustment,Classroom disturbance,Teaching,Disturbance in the classroom,Lesson process,Pedagogical psychology,Educational psychology,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,Teacher,Teacher,Instructor,Schoolmaster |
STB | 0 | 0 | |a Enseignant,Enseignant,Professeur,Professeur,Professeur (motif),Professeur,Perturbation du cours,Processus d'enseignement,Psychologie de l'éducation,Trouble du comportement,Élève <masc.>,Élève <masc., motif>,Écolier (motif),Écolier,Écolier,Écolier |
STC | 0 | 0 | |a Alumno,Alumno,Estudiante (Motivo),Estudiante,Estudiante,Estudiante,Disturbio comportamental,Disturbio de una clase,Proceso de la enseñanza,Profesor,Profesor,Psicología pedagógica |
STD | 0 | 0 | |a Disturbo del comportamento,Disturbo delle lezioni,Insegnante <motivo>,Insegnante,Professore,Maestro,Professore,Maestro,Professore (motivo),Maestro (motivo),Professore,Maestro,Processo di insegnamento,Psicologia pedagogica,Studente <scuola>,Studente <scuola, motivo>,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno |
STE | 0 | 0 | |a 学生,教师,教师,教员,老师,教员,老师,教育心理学,行为障碍,课堂干扰 |
STF | 0 | 0 | |a 學生,教師,教師,教員,老師,教員,老師,教育心理學,行為障礙,課堂干擾 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno,Aluno,Estudante (Motivo),Estudante,Estudante,Estudante,Distúrbio comportamental,Distúrbio de uma aula,Processo de ensino,Professor,Professor,Psicologia pedagógica |
STH | 0 | 0 | |a Нарушение поведения,Педагогическая психология,Помеха урока,Процесс преподавания,Учитель (мотив),Учитель,Школьник,Школьник (мотив) |
STI | 0 | 0 | |a Δάσκαλος (μοτίβο),Δάσκαλος,Διατάραξη του μαθήματος,Διαταραχή συμπεριφοράς,Συμπεριφορική διαταραχή,Διδακτική διαδικασία,Εκπαιδευτική ψυχολογία,Μαθητής,Μαθητής (μοτίβο) |
SYE | 0 | 0 | |a Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Nebenkommunikation,Störung , Auffälliges Verhalten,Schwererziehbarkeit,Verhaltensauffälligkeit,Conduct disorder,Antisoziale Störung , Unterrichtsablauf,Unterrichtsverlauf , Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Schuljugend |
SYG | 0 | 0 | |a Nebenkommunikation,Störung , Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Nebenkommunikation,Störung |