Der Aspekt des Emotionalen in Unterricht und Erziehung

Saved in:  
Bibliographic Details
Contributors: Oerter, Rolf 1931- (Editor) ; Weber, Erich 1927- (Editor)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Donauwörth Auer 1975
In:Year: 1975
Standardized Subjects / Keyword chains:B Emotion / School teaching
B Education
Further subjects:B Pedagogical psychology
B Education
B Teaching style
B Learning goal
B Emotion
B School teaching
Online Access: Inhaltsverzeichnis (Verlag)

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 01857534X
003 DE-627
005 20230605101635.0
007 tu
008 910510s1975 gw ||||| 00| ||ger c
015 |a 75,A13,0448  |2 dnb 
016 7 |a 750123885  |2 DE-101 
020 |a 3403005380  |9 3-403-00538-0 
035 |a (DE-627)01857534X 
035 |a (DE-576)004666003 
035 |a (DE-599)GBV01857534X 
035 |a (OCoLC)1603064 
035 |a (OCoLC)01603064 
035 |a (DE-604)8035809116 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
084 |a 10a  |2 sdnb 
084 |a DF 3000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19545:761 
084 |a CX 1000  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/19213: 
084 |a BU 1410  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16825: 
245 1 4 |a Der Aspekt des Emotionalen in Unterricht und Erziehung  |c Rolf Oerter; Erich Weber (Hrsg.) 
264 1 |a Donauwörth  |b Auer  |c 1975 
300 |a 376 S.  |b Ill., graph. Darst 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Literaturverz. S. 353 - 376 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |2 pdager  |5 DE-21 
650 4 |a Pädagogische Psychologie 
650 4 |a Lernziel 
650 4 |a Unterrichtsstil 
650 4 |a Gefühl 
650 4 |a Erziehung 
650 4 |a Unterricht 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4019702-5  |0 (DE-627)106320602  |0 (DE-576)208930418  |2 gnd  |a Gefühl 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4062005-0  |0 (DE-627)106133829  |0 (DE-576)209142065  |2 gnd  |a Unterricht 
689 0 |5 (DE-627) 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4015482-8  |0 (DE-627)106336592  |0 (DE-576)208911901  |2 gnd  |a Erziehung 
689 1 |5 (DE-627) 
700 1 |e Hrsg.  |0 (DE-588)115370374  |0 (DE-627)077203674  |0 (DE-576)162425635  |4 edt  |a Oerter, Rolf  |d 1931- 
700 1 |e Hrsg.  |0 (DE-588)137075251  |0 (DE-627)694864331  |0 (DE-576)163491755  |4 edt  |a Weber, Erich  |d 1927- 
856 4 2 |u http://d-nb.info/750123885/04  |m V:DE-605  |q application/pdf  |v 20130501  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
856 4 2 |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2610209&custom_att_2=simple_viewer  |x Verlag  |y Der Aspekt des Emotionalen in Unterricht und Erziehung  |3 Inhaltsverzeichnis 
935 |a mteo 
935 |i Blocktest 
936 r v |a DF 3000  |b Allgemeines und Deutschland  |k Systematische Pädagogik  |k Philosophie und Theorie der Pädagogik und der Erziehungsstile, Reformpädagogik  |k Allgemeines und Deutschland  |0 (DE-627)1270707000  |0 (DE-625)rvk/19545:761  |0 (DE-576)200707000 
936 r v |a CX 1000  |b Allgemeines  |k Pädagogische Psychologie  |k Allgemeines  |0 (DE-627)127148417X  |0 (DE-625)rvk/19213:  |0 (DE-576)20148417X 
936 r v |a BU 1410  |b Erziehungswissenschaftliche Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Neuere systematische Werke  |k Erziehungswissenschaftliche Gesamtdarstellungen und grundlegende Monografien  |0 (DE-627)1270733109  |0 (DE-625)rvk/16825:  |0 (DE-576)200733109 
951 |a BO 
ELC |b 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3094098487 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 01857534X 
LOK |0 005 20010918000000 
LOK |0 008 980818||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |c 15 A 1668  |9 00 
LOK |0 935   |a kram  |a konv 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3094098576 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 01857534X 
LOK |0 005 20060118083135 
LOK |0 008 060118||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-37  |c DE-627  |d DE-21-37 
LOK |0 541   |e 9213 
LOK |0 852   |a DE-21-37 
LOK |0 852 1  |c G 590  |m p  |9 00 
LOK |0 935   |a k037  |a i037  |a kneu 
LOK |0 938   |k p 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REF |a Emotionale Erziehung 
STA 0 0 |a Education,Education,Upbringing,Emotion,Emotion,Feeling,Emotions (Philosophy),Emotions in art,Learning goal,Educational objective,Pedagogical psychology,Educational psychology,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Teaching style 
STB 0 0 |a Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Objectif d'apprentissage,Psychologie de l'éducation,Sentiment,Sentiment,Émotions,Émotions (philosophie),Style d'enseignement,Éducation,Éducation 
STC 0 0 |a Educación,Educación,Enseñanza,Enseñanza,Estilo de la enseñanza,Objetivo del aprendizaje,Psicología pedagógica,Sentimiento,Sentimiento 
STD 0 0 |a Istruzione <motivo>,Istruzione,Educazione,Educazione,Educazione (motivo),Educazione,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Obiettivo didattico,Psicologia pedagogica,Sentimento,Sentimento,Stile di insegnamento 
STE 0 0 |a 学习目标,学习目的,感情,情感,教育,教育,教养,教养,教育心理学,课程,教学 
STF 0 0 |a 學習目標,學習目的,感情,情感,教育,教育,教養,教養,教育心理學,課程,教學 
STG 0 0 |a Educação,Educação,Ensino,Ensino,Estilo de ensino,Objetivo da aprendizagem,Psicologia pedagógica,Sentimento,Sentimento 
STH 0 0 |a Воспитание (мотив),Воспитание,Педагогическая психология,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Стиль преподавания,Учебная цель,Чувство (мотив),Чувство 
STI 0 0 |a Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαίδευση <μοτίβο>,Εκπαίδευση,Διαπαιδαγώγηση,Διαπαιδαγώγηση (μοτίβο),Εκπαιδευτική ψυχολογία,Εκπαιδευτικός στόχος,Μαθησιακός στόχος,Στυλ διδασκαλίας,Συναίσθημα <μοτίβο>,Συναίσθημα,Αίσθημα,Αίσθημα (μοτίβο) 
SYE 0 0 |a Erziehungspsychologie,Bildungspsychologie , Lehrziel,Unterrichtsziel,Lernziele , Lehrstil , Affektleben,Emotion,Emotionalität,Fühlen,Gemütsbewegung,Gefühlsleben,Gefühle,Emotion,Affektleben,Emotion,Emotionalität,Fühlen,Gemütsbewegung,Gefühlsleben,Gefühle , Erziehungspraxis , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht 
SYG 0 0 |a Affektleben,Emotion,Emotionalität,Fühlen,Gemütsbewegung,Gefühlsleben,Gefühle,Emotion,Affektleben,Emotion,Emotionalität,Fühlen,Gemütsbewegung,Gefühlsleben,Gefühle , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Erziehungspraxis