Perspektiven pädagogischen Handelns in einer desorientierten Gesellschaft
Contributors: | ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Heinsberg
Agentur Dieck
1983
|
In: | Year: 1983 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
School pedagogics
B Pedagogical reference / School teaching B Future / Teacher B Future / Pupil B Future / Pedagogics B School pedagogics / Educational goal / Meaning of life |
Further subjects: | B
Collection of essays
|
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 015295443 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20220427101150.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 710101s1983 gw ||||| 00| ||ger c | ||
016 | 7 | |a 900354704 |2 DE-101 | |
020 | |a 3888521165 |9 3-88852-116-5 | ||
035 | |a (DE-627)015295443 | ||
035 | |a (DE-576)00924817X | ||
035 | |a (DE-599)GBV015295443 | ||
035 | |a (OCoLC)75134026 | ||
035 | |a (OCoLC)75134026 | ||
035 | |a (DE-604)8026058723 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE | ||
084 | |a 22 |2 sdnb | ||
084 | |a DB 4100 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19250: | ||
084 | |a DK 1000 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19599:761 | ||
084 | |a BQ 7310 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/15599: | ||
245 | 1 | 0 | |a Perspektiven pädagogischen Handelns in einer desorientierten Gesellschaft |c Friedhelm Beiner [Hrsg.] |
264 | 1 | |a Heinsberg |b Agentur Dieck |c 1983 | |
300 | |a 199 S |b graph. Darst | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
505 | 8 | 0 | |a Literaturangaben |
601 | |a Perspektive | ||
601 | |a Gesellschaft | ||
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4077208-1 |0 (DE-627)106080857 |0 (DE-576)209204354 |2 gnd |a Schulpädagogik |
689 | 0 | |5 (DE-627) | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4173087-2 |0 (DE-627)104507969 |0 (DE-576)209947764 |2 gnd |a Pädagogischer Bezug |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4191123-4 |0 (DE-627)10524452X |0 (DE-576)210071370 |2 gnd |a Zukunftsangst |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4035088-5 |0 (DE-627)10624941X |0 (DE-576)209010703 |2 gnd |a Lehrer |
689 | 2 | |5 (DE-627) | |
689 | 3 | 0 | |d s |0 (DE-588)4191123-4 |0 (DE-627)10524452X |0 (DE-576)210071370 |2 gnd |a Zukunftsangst |
689 | 3 | 1 | |d s |0 (DE-588)4053369-4 |0 (DE-627)106167367 |0 (DE-576)20910354X |2 gnd |a Schüler |
689 | 3 | |5 (DE-627) | |
689 | 4 | 0 | |d s |0 (DE-588)4191123-4 |0 (DE-627)10524452X |0 (DE-576)210071370 |2 gnd |a Zukunftsangst |
689 | 4 | 1 | |d s |0 (DE-588)4044302-4 |0 (DE-627)106206168 |0 (DE-576)209060174 |2 gnd |a Pädagogik |
689 | 4 | |5 (DE-627) | |
689 | 5 | 0 | |d s |0 (DE-588)4077208-1 |0 (DE-627)106080857 |0 (DE-576)209204354 |2 gnd |a Schulpädagogik |
689 | 5 | 1 | |d s |0 (DE-588)4070957-7 |0 (DE-627)106098985 |0 (DE-576)209182393 |2 gnd |a Erziehungsziel |
689 | 5 | 2 | |d s |0 (DE-588)4074067-5 |0 (DE-627)106090895 |0 (DE-576)20919233X |2 gnd |a Lebenssinn |
689 | 5 | |5 (DE-627) | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)120041766 |0 (DE-627)080404545 |0 (DE-576)160229367 |4 edt |a Beiner, Friedhelm |d 1939- | |
700 | 1 | |e Mitarb. |0 (DE-588)119435098 |0 (DE-627)08024890X |0 (DE-576)161727220 |4 oth |a Kleber, Eduard W. |d 1936- | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/900354704/04 |m V:DE-605 |q application/pdf |v 20130501 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u http://digitale-objekte.hbz-nrw.de/webclient/DeliveryManager?pid=2522279&custom_att_2=simple_viewer |x Verlag |y Perspektiven pädagogischen Handelns in einer desorientierten Gesellschaft |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DB 4100 |b Gesammelte Aufsätze mehrerer Verfasser |k Bibliografien, Nachschlagewerke, Sammelwerke, Sammlungen |k Gesammelte Aufsätze mehrerer Verfasser |0 (DE-627)1270766805 |0 (DE-625)rvk/19250: |0 (DE-576)200766805 |
936 | r | v | |a DK 1000 |b Allgemeines und Deutschland |k Schulpädagogik |k Allgemeines, Einführungen |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270781731 |0 (DE-625)rvk/19599:761 |0 (DE-576)200781731 |
936 | r | v | |a BQ 7310 |b Aufsatzsammlungen |k Evangelische Praktische Theologie |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik |k Religionspädagogik |k Aufsatzsammlungen |0 (DE-627)1272614530 |0 (DE-625)rvk/15599: |0 (DE-576)202614530 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheo_oa001.raw | ||
REF | |a Lehrer-Schüler-Beziehung | ||
STA | 0 | 0 | |a Educational goal,Educational intention,Future,Anxiety about the future,Meaning of life,Meaning of life,Lebenssinn,Pedagogical reference,Pedagogics,Pedagogics,Pedagogy,Education science,Paedagogy,Paedagogics,Education,Pupil,Pupil,Student,Schoolchild,School pedagogics,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Teacher,Teacher,Instructor,Schoolmaster |
STB | 0 | 0 | |a Enseignant,Enseignant,Professeur,Professeur,Professeur (motif),Professeur,Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Objectif éducatif,Peur de l'avenir,Pédagogie scolaire,Pédagogie,Pédagogie,Rapport pédagogique,Sens de la vie,Sens de la vie,Vie,Élève <masc., motif>,Élève <masc.>,Écolier,Écolier,Écolier (motif),Écolier |
STC | 0 | 0 | |a Alumno,Alumno,Estudiante,Estudiante,Estudiante (Motivo),Estudiante,Enseñanza,Enseñanza,Miedo del futuro,Objetivo educacional,Pedagogía escolar,Pedagogía,Pedagogía,Profesor,Profesor,Relación pedagógica,Sentido de vida,Sentido de vida |
STD | 0 | 0 | |a Insegnante <motivo>,Insegnante,Professore,Maestro,Professore,Maestro,Professore (motivo),Maestro (motivo),Professore,Maestro,Interazione pedagogica,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Obiettivo educativo,Paura del futuro,Pedagogia scolastica,Pedagogia,Pedagogia,Senso della vita,Senso della vita,Studente <scuola, motivo>,Studente <scuola>,Allievo,Alunno,Allievo,Alunno,Allievo (motivo),Alunno (motivo),Allievo,Alunno |
STE | 0 | 0 | |a 学校教育学,学生,对未来的恐惧,教师,教师,教员,老师,教员,老师,教育学,教育目标,生命的意义,生命的意义,人生的意义,人生的意义,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 學校教育學,學生,對未來的恐懼,教師,教師,教員,老師,教員,老師,教育學,教育目標,生命的意義,生命的意義,人生的意義,人生的意義,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Aluno,Aluno,Estudante,Estudante,Estudante (Motivo),Estudante,Ensino,Ensino,Medo do futuro,Objetivo educacional,Pedagogia escolar,Pedagogia,Pedagogia,Professor,Professor,Relação pedagógica,Senso de vida,Senso de vida |
STH | 0 | 0 | |a Педагогика (мотив),Педагогика,Педагогическое отношение,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Смысл жизни (мотив),Смысл жизни,Страх будущего,Учитель (мотив),Учитель,Цель воспитания,Школьная педаогика,Школьник (мотив),Школьник |
STI | 0 | 0 | |a Δάσκαλος (μοτίβο),Δάσκαλος,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Εκπαιδευτική αναφορά,Εκπαιδευτικός στόχος,Μαθητής (μοτίβο),Μαθητής,Νόημα της ζωής (μοτίβο),Νόημα της ζωής,Παιδαγωγική (μοτίβο),Παιδαγωγική,Σχολική παιδαγωγική,Φόβος για το μέλλον |
SYG | 0 | 0 | |a Schule , Erziehungsverhältnis,Pädagogische Interaktion,Pädagogisches Verhältnis , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Zukunftspessimismus,Progredienzangst , Lehrkraft,Schulmann,Schulmeister,Präzeptor,Praeceptor , Zukunftspessimismus,Progredienzangst , Schuljugend , Zukunftspessimismus,Progredienzangst , Erziehungswissenschaft,Erziehungswissenschaften,Erziehungswissenschaft,Pädagogischer Prozess,Erziehungswissenschaften , Schule , Bildungsziel,Erziehungsintention,Erziehung,Erziehungsziele , Leben,Sinn des Lebens,Leben |