Engagement und Sachlichkeit im Unterricht: ein pädagogisches Grundproblem im Kontext europäischer Schulen

Saved in:  
Bibliographic Details
Corporate Author: Comenius-Institut (Issuing body)
Contributors: Goßmann, Klaus 1930- (Editor) ; Spinder, Hans 1947- (Editor)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Münster Comenius-Institution 1990
In:Year: 1990
Standardized Subjects / Keyword chains:B Religious instruction / Commitment / Matter-of-factness
Further subjects:B Collection of essays

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 01181439X
003 DE-627
005 20231109190649.0
007 tu
008 910917s1990 gw ||||| 00| ||ger c
016 7 |a 931399572  |2 DE-101 
020 |a 3924804427  |9 3-924804-42-7 
035 |a (DE-627)01181439X 
035 |a (DE-576)02805606X 
035 |a (DE-599)GBV01181439X 
035 |a (OCoLC)256202972 
035 |a (OCoLC)256202972 
035 |a (DE-604)8081174373 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
084 |a 22  |2 sdnb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a BU 6100  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16920: 
245 1 0 |a Engagement und Sachlichkeit im Unterricht  |b ein pädagogisches Grundproblem im Kontext europäischer Schulen  |c hrsg. von Klaus Gossmann und Hans Spinder ; im Auftr. des Comenius-Instituts, Evang. Arbeitsstätte für Erziehungswissenschaft e.V. Münster, BRD, und der Intereuropean Commission on Church and School 
264 1 |a Münster  |b Comenius-Inst.  |c 1990 
300 |a 103 Seiten  |b Ill., graph. Darst 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a Literaturangaben 
601 |a Unterricht 
601 |a Pädagogik 
601 |a Kontext 
655 7 |a Aufsatzsammlung  |0 (DE-588)4143413-4  |0 (DE-627)105605727  |0 (DE-576)209726091  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4049422-6  |0 (DE-627)106187074  |0 (DE-576)209081996  |2 gnd  |a Religionsunterricht 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4070815-9  |0 (DE-627)106099205  |0 (DE-576)209182091  |2 gnd  |a Engagement 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4178837-0  |0 (DE-627)105338370  |0 (DE-576)209987170  |2 gnd  |a Sachlichkeit 
689 0 |5 (DE-627) 
700 1 |e HerausgeberIn  |0 (DE-588)119287633  |0 (DE-627)080093655  |0 (DE-576)164303006  |4 edt  |a Goßmann, Klaus  |d 1930- 
700 1 |e HerausgeberIn  |0 (DE-588)1201139279  |0 (DE-627)1684431417  |4 edt  |a Spinder, Hans  |d 1947- 
710 2 |e Herausgebendes Organ  |0 (DE-588)2007081-0  |0 (DE-627)10157505X  |0 (DE-576)191623490  |4 isb  |a Comenius-Institut 
935 |a mteo 
935 |i Blocktest 
936 r v |a BU 6100  |b Allgemeine Darstellungen  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese  |k Allgemeine Darstellungen  |0 (DE-627)1270760661  |0 (DE-625)rvk/16920:  |0 (DE-576)200760661 
951 |a BO 
ACO |a 1 
ELC |b 1 
ITA |a 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3114840884 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 01181439X 
LOK |0 005 20100408045502 
LOK |0 008 960109||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-31  |c DE-627  |d DE-21-31 
LOK |0 541   |e 95/2248 
LOK |0 852   |a DE-21-31 
LOK |0 852 1  |c Pi II d 106  |m p  |9 00 
LOK |0 938   |k p 
LOK |0 938   |l E12  |8 0 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
STA 0 0 |a Commitment,Commitment (Psychology),Matter-of-factness,Relevance,Objectivity,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion 
STB 0 0 |a Engagement,Engagement (psychologie),Enseignement de la religion,Objectivité,Pertinence,Pertinence 
STC 0 0 |a Empeño,Enseñanza religiosa,Objetividad 
STD 0 0 |a Impegno,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Oggettività 
STE 0 0 |a 参与,插手,热心参与,宗教课程,宗教课,宗教教学,实际性,实是求是的精神 
STF 0 0 |a 參與,插手,熱心參與,宗教課程,宗教課,宗教教學,實際性,實是求是的精神 
STG 0 0 |a Engajamento,Ensino religioso,Objetividade 
STH 0 0 |a Активность,Инициативность,Объективность,Целесообразность,Преподавание религии 
STI 0 0 |a Αντικειμενικότητα,Δέσμευση,Θρησκευτικά (μάθημα) 
SYG 0 0 |a Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Innere Beteiligung