Wachtel, Klaus 1954-

Born: 1954, Haltern am See
Occupation: Gräzist / New Testament scholar
Corporate Relations: Institut für Neutestamentliche Textforschung
Geographical Relations: Place of birth: Haltern am See
Country: Germany (XA-DE)
Biographical References:
GND (120261423X)
ORCID (0000-0002-6912-8382)
Wikidata (Q112513344)
Subsystems: Index Biblicus

Newest Titles (by)

Related Authors

  • Deutsche Bibelgesellschaft
  • Institut für Neutestamentliche Textforschung
  • Gäbel, Georg 1969-
  • Holmes, Michael W. 1950-
  • Hüffmeier, Annette 1970-

see all (7)

Publication Timeline

Details

-

MARC

LEADER 00000cz a2200000n 4500
001 1686999496
003 DE-627
005 202305092117.5
008 200110n||aznnnabbn | aaa |c
024 7 |a Q112513344  |2 wikidata  |9 PipeLineGenerated 
024 7 |a http://d-nb.info/gnd/120261423X  |2 uri 
024 7 |a 0000-0002-6912-8382  |2 orcid  |9 v:mm001 
035 |a (DE-588)120261423X 
035 |a (DE-627)1686999496 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
043 |c XA-DE 
079 |a g  |b p  |c v  |q f  |v piz 
100 1 |a Wachtel, Klaus  |d 1954- 
375 |a 1  |2 iso5218 
510 2 |0 (DE-627)100284345  |0 (DE-576)190200898  |0 (DE-588)9612-X  |a Institut für Neutestamentliche Textforschung  |4 affi  |w r  |i Affiliation  |e Affiliation 
548 |a 1954-  |4 datl  |w r  |i Lebensdaten 
550 |a Dr. phil.  |4 akad  |w r  |i Akademischer Grad 
550 |0 (DE-627)126724938  |0 (DE-576)211189502  |0 (DE-588)4317125-4  |a Gräzist  |4 berc  |w r  |i Charakteristischer Beruf 
550 |0 (DE-627)105072346  |0 (DE-576)210215089  |0 (DE-588)4213513-8  |a Neutestamentler  |4 beru  |w r  |i Beruf 
551 |0 (DE-627)106305530  |0 (DE-576)208947442  |0 (DE-588)4023103-3  |a Haltern am See  |4 ortg  |w r  |i Geburtsort 
670 |u https://www.uni-muenster.de/EvTheol/personen/wachtel.html 
678 |a Studium der Geschichte und Klassischen Philologie in Münster, Erstes Staatsexamen 1989, Wissenschaftlicher Mitarbeiter am INTF seit 1990, Promotion in Griechischer Philologie 1994 
ORI |a TA-MARC-ixtheoc001.raw 
SUB |a IXT  |b 5 
SUB |a BIB  |b 5 
TIT |a ixtheo  |a biblestudies 
Feedback